Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-07, 21:02   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Vi har en uke i sommer hvor vi alle tre har fri og ikke har noen planer. Siden vi allerede har vært på "hovedferien" vår i år, blir det ingen reising langt vekk. Derimot hadde vi tenkt å ha leiligheten vår i Oslo som base og heller ta dagsturer herifra. Problemet er bare at vi er ganske grønne på hva som finnes i "dagsturavstand" fra hovedstaden. Er det noen som har erfaringer og ideer og dele? Overnattingsturer er også et alternativ. Teltturer også, men da må det være til et sted hvor vi ikke går i kø, med barnevennlig teltplass ikke mer enn to timers marsj inn i skogen.

Familien består av mannen, meg og ztjerna på 2 år.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:41   #2
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Hadeland glassverk

Tusenfryd (Poden var 3 da vi var der, og han hadde det kjempegøy! Husker det enda - er straks 6 år )

Hoppeloppeland en regnværsdag

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:47   #3
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Amadeus dyrepark, den er ca 2 timer nord for Oslo. Vi var der i fjor med Junior og planlegger en tur dit senere i sommer

Øyhopping i Oslofjorden. Det er vel mulig å telte på Langøyene, men jeg vet ikke hvor barnevennlig det er? Mulig det er mye festing der ute?

Junior som er snart 2 og et halvt elsker også å rusle inne på Teknisk museum, der er det masse morsomt for småttiser som liker maskiner og kanpper og duppeditter.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:49   #4
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Langedrag har vi lurt på å dra til - der kan man overnatte.

Ellers vet jeg mange barnefamilier telter ved Øyungen innafor Skar i Maridalen (ca 2,5 km å gå).

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:50   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Hadeland glassverk

Hva kan man gjøre/se på der?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:51   #6
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Nå bor jeg rett ved Finnskogen og jeg vil slå et slag for det. Mange fine plasser å dra på telttur. I Varaldskogen (som er en del av Finnskogen) er det en plass som heter Sikåa. Sikåa ligger mellom Varaldsjøen og Møkeren. Helt inntil svenskegrensen er dette. Kjempefin plass å dra på telttur til. Der kan dere fiske og bade. OG dere er helt for dere selv der. I tillegg kan dere kjøre helt ned til teltplassen. Det er flere fine plasser i dette området. Sikåa ligger i sørenden av Møkeren. Det har vært industri der en gang og det står noen ruiner der og noen tavler som forteller litt om historien. Hvis du trenger nærmere info om hvor dette er osv. så send meg en pm.

Jeg har vært der flere ganger med barna på telttur. De elsker å komme dit.

Vedlagte bilder
Filtype: gif varaldskogen.gif (33,9 KB, 5 visninger)

Sist redigert av Jessica : 17-06-07 kl 21:58.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:51   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Nordmarka.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:52   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Hadeland glassverk er drit kjedelig. :deler:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:52   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Jeg kan jo f.eks. anbefale en tur til fantastiske Jeløya. Flotte strender og fantastiske naturområder, 45 minutter fra Oslo.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:53   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nordmarka.

Du må nok være litt mer spesifikk. Dessuten er vi litt i tvil om ztjerna (les: vi) er klar for telttur enda. Hvordan skal det gå å sove uten seng??

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:54   #11
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nordmarka.

Man kan gå fra hytte til hytte i marka. Eller ta en dagstur til en av de nærmest parkering/kollektivtransport. F.eks. Tømtehyttene (på vei dit er det forøvrig flere vann det er fint å telte ved).

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:55   #12
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Kobberghaugshytta er også fint - er betjent, ligger ved et vann og ikke alt for langt å gå - f.eks. fra Sørkedalen.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:56   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Akvariet i Drøbak.

Poden elsker akvariet i Bergen, og vi skal ta en tur innom det i Drøbak til sommeren.
Det går buss fra Tollboden v/Oslo S og helt til havna i Drøbak.

Da kan man jo også leke turist og dra innom Jule*****.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:56   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Amadeus dyrepark, den er ca 2 timer nord for Oslo. Vi var der i fjor med Junior og planlegger en tur dit senere i sommer

Dit skal vi definitivt. Var også der i fjor og ztjerna elsket det. Og han tok sine første skritt der

Drøbak er ikke dumt. Der har jeg bare vært med kjørelæreren min

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:57   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Du må nok være litt mer spesifikk. Dessuten er vi litt i tvil om ztjerna (les: vi) er klar for telttur enda. Hvordan skal det gå å sove uten seng??

Jeg skal sende deg lokalinfo, men jeg tror ingen unger vil ha problemer med å sovne. Vi har fått telt og gleder oss til å ta en spontan overnatting i marka.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:58   #16
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hva kan man gjøre/se på der?

Ta en titt her: http://www.hadeland-glassverk.no/Def....aspx?lang=nor

Tror nok det er rundt 6 år siden jeg var der, men du kan handle Hadeland glass (gjerne 2. sortering), se glassblåsing, det var (da ihvertfall) butikk med Gråtass-effekter blandt annet. Stor plen å boltre seg på, og spiserier.

Og jeg mener å ha hørt at det er en super strand like i nærheten om været skulle være passende til soling og bading

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:59   #17
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg skal sende deg lokalinfo, men jeg tror ingen unger vil ha problemer med å sovne. Vi har fått telt og gleder oss til å ta en spontan overnatting i marka.

Glimmers. Ja vi har veldig veldig lyst. Veldig veldig veldig faktisk. Det er bare motet det står på. Også litt været.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:59   #18
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Ellers vet jeg mange barnefamilier telter ved Øyungen innafor Skar i Maridalen (ca 2,5 km å gå).



Det er en fin tur med barn.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:02   #19
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av allium, her.



Det er en fin tur med barn.

Men blir det sånn "teltlandsby" der da? For det tror jeg ikke at jeg orker. Jeg vil være bare oss når vi skal inn i skogen jeg

<--sær asosial nordlenning

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:06   #20
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger forslag til dagsturer med utgangspunkt i Oslo

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Men blir det sånn "teltlandsby" der da? For det tror jeg ikke at jeg orker. Jeg vil være bare oss når vi skal inn i skogen jeg

<--sær asosial nordlenning

Dere blir nok neppe alene der, tror jeg. Men da ville jeg heller gått fra Movann mot Tømtehyttene og funnet et vann og telte ved der - f.eks. Finntjern. Og hvis telting ikke frister, ta med nøkkel til Tømtehyttene (fåes hos turistforeninga).

Det fine med marka er jo at man kan telte hvor som helst. Hvis man sykler, åpner det seg uendelige muligheter - det er masser av flotte steder å telte, fiske og kose seg. Vi skal på tur med baby og treåring i sommer *gleder meg*.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no