Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Flysnacks til fireåring

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-07, 18:00   #1
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Flysnacks til fireåring

Vi har en ca. tjue timers flyreise foran oss, og jeg tenkte jeg skulle pakke litt snacks til guttungen. Jeg har tenkt på bokstavkjeks, rosiner og pastiller, og kanskje skjære opp eplebåter. Andre forslag? Også er det vel egentlig et poeng at det ikke er noe som fører til mye dogåing...

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 18:06   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flysnacks til fireåring

Jeg vet ikke hvordan din fireåring er, men jeg hadde unngått rosiner til minstemannen min. Rosiner og druesukkeret i dem girer ham mer opp enn vanlig godteri gjør.
Apropos dogåing så ville jeg ikke tenkt så veldig mye på det. Det er viktig at de drikker mye på en så lang flytur. Hvis dere kan sjekke inn på nett på forhånd ville jeg anbefale å prøve å få seter slik at det ikke er veldig mye stress å gå på do.

Grissini med krydder er noe mine unger liker. Evt. grissini med ost. Det er ikke så salt, men har mye smak.

Vær obs i forhold til regelen om flytende ting ombord i kabinen. Jeg ble litt overrasket da pateen min måtte forsegles fordi den var "flytende".

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 18:10   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flysnacks til fireåring

Jeg tenkte først på tørket frukt, men det kan hvertfall Lille B bli ganske gira av!

Ellers ville jeg sørget for mye drikke, det er veldig tørr luft på fly. Jeg selv bøtter innpå med vann.

På helsekosten har de noen gode spelt, appelsin og honningkjeks i dyrefigurer som er ganske gode. De, sammen med bokstavkjeks, er en hit her i familien.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 18:24   #4
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flysnacks til fireåring

Reiser tidlig mandag morgen, så den eneste butikken jeg rekker innom er Kiwi. Takk for tips!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 18:39   #5
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flysnacks til fireåring

Enig med hattifnatten ang. rosiner.
Havrefras og den nye rugfras funker bra som snacks her i huset.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 18:50   #6
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flysnacks til fireåring

Mitt tips er at du tar med MYE forskjellig; frukt, kjeks, kinderegg osv. Dere skal ha en lang flytur, og det er bedre å ha for mye enn for lite. Jeg ville heller ikke spart på drikken, det er så tørr luft på flyet at man lett blir dehydrert.

Jeg leste en gang i en brosjyre på et fly: "Bring plenty of snacks for the children. It's funny how the munchies strike at 10,000 feet."

GOOOD TUR!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 20:45   #7
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Flysnacks til fireåring

Jøss, dere drar allerede!
Mange gode forslag her forresten; her i huset er jo alltid bokstavkjeks populært!
Håper dere får en super tur. Kan du ikke maile med adressen deres i G. så kan jeg skrive et postkort når jeg er på tur!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 20:46   #8
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Flysnacks til fireåring

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Enig med hattifnatten ang. rosiner.
Havrefras og den nye rugfras funker bra som snacks her i huset.

Dette liker mine og; men det er best å teste ut før flyturen. Første gang storesøster smakte BranFlakes hadde vi åtte bæsjebleier på rappen de neste timene! Satt igang fordøyelsen kan man si...

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:05   #9
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flysnacks til fireåring

Lilleville, se prikk! Du må ha en inmari fin og spennende sommer, og vi sees kanskje på facer'n?

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:11   #10
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flysnacks til fireåring

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Reiser tidlig mandag morgen, så den eneste butikken jeg rekker innom er Kiwi. Takk for tips!


God tur! Tipper du skal til Sør Amerika?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:12   #11
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flysnacks til fireåring

Vi hadde med PEZ-dispenser og tilhørende drops på en flyreise nylig. Det tok liksom så lang tid for guttungen å sette inn dropsene og få dem ut igjen at det ble en ganske tidkrevende aktivitet. Veldig greit, i grunnen.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:38   #12
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sv: Flysnacks til fireåring

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

God tur! Tipper du skal til Sør Amerika?

jeg tipper til Mellom-America!

Buen viaje amiga

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:50   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flysnacks til fireåring

En annen ulempe med rosinene er at for mye av dem setter fart paa tarmene.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:58   #14
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flysnacks til fireåring

Druer har vi på tur, det er frukt som lager lite kliss/skrott/skrell.
Enig med Hattifnatten: Grissini er topp. (og gir litt roligere barn enn om de skulle fått tilsvarende menger kjeks)
Mitt barn digger de der nye knekkebrødkjeksene, Knäckis.
Og BabyBel ost (sånne små i rød voks som kommer i et lite nett)

Potegull i en eller annen form?

Jeg putter litt av hvert i små plastbokser med mange rom, så blir det litt forundringspakke med det samme.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 00:32   #15
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flysnacks til fireåring

Takk for tips! Det ble to typer kjeks, matpakke til frokost, litt rosiner og en boks med oppskåret eple, agurk og gulerot (det har vært populært før). Vi skal til Mexico og nå må jeg logge av og prøve å sove litt, åtte timer til flyet går!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no