Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-15, 23:02   #41
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Fra Østerås kan du ta turen til Øvrevoll å se løp på Norges eneste galoppbane.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 23:10   #42
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Fra Ulsrud tar du veien opp i skogen, går til Rustadsaga og spiser kjempegode boller, eller har med niste til Sarabråten og sitter på ruinene og ser ut over Nøklevann, eller du går bare til Ulsrudvann og har piknik et sted der, eller du går rundt hele Nøklevann og får med deg både Ulsrudvann, Sarabråten, Kattisa og Rustadsaga.

Du må riktignok vente til bane 3 atter er på skinner. Nå må du isteden ta buss 3B til Olav Nygaardsvei (for eksempel).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 23:21   #43
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Eller kom til Bøler og bad i varmt vann (32 grader) og se på den nye, flotte kirka vår (sa jeg, som ikke er medlem engang. Men kirka er flott!)

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 23:27   #44
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Skulle tipse om Bjerkedalen, men ser Amylin klm før meg der. Der har det blitt veldig fint!

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 23:41   #45
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Gå av på Hellerud og spaser opp bakken til Nordre Skøyen hovedgård. Det er så vakkert der og parken er et helt ypperlig piknik-mål.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 06:30   #46
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Og om du går av på Ris kan du gå gjennom et villaområde for å ende opp på en skogsbilvei som tar deg til Sognsvann, som er en mye brukt tur og joggerunde.

Jepp og går du 100 meter ekstra før du svinger inn på veien mot grusveien så kan du få en kopp te hos meg.


Sist redigert av Pelen : 15-10-15 kl 06:36.
Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 08:01   #47
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.226
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

På Åsjordet T-banestasjon har noen lagd en bibliotekhylle inne i lehuset, der kan du ta med deg en ny bok eller legge fra deg en gammel.

jeg må korrigere meg selv. Det er Ekraveien som har bibliotek, ikke Åsjordet. Men kult er det lell! Og det dår stå i fred!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 09:45   #48
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.133
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

jeg må korrigere meg selv. Det er Ekraveien som har bibliotek, ikke Åsjordet. Men kult er det lell! Og det dår stå i fred!

Så kult! Men jeg ble litt bekymret for meg selv som ikke hadde lagt merke til det. Men det er min nest nærmeste t-banestopp, da, så den må vi jo stoppe på med barna en gang!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 10:25   #49
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Ta t-banen til Furuset og gå bak senteret. Her er det en flott park med parkour og grillplasser.

http://www.furusetparkour.no/

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 10:32   #50
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ta T-banen til Brynseng, og gå Svartdalen ned til Kværnerbyen. Da kan du oppleve ekte urskog midt i byen!

Åh, den er så kul den turen! Andamannen og jeg gjorde det for noen år siden. Og så gikk vi gjennom Sørenga som jo langt i fra var ferdig, og endte opp baren på Grand Hotel.

Du kan også ta t-banen til Smestad, spise skikkelig bondekost og høre på jazz på Bakkekroa på lørdag formiddag. Eller melde deg på casting, og caste presisjon i Holmendammen. http://castingforbundet.no/casting/

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 11:03   #51
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

På Sinsen kan du henge i Torshovdalen og nyte utsikten over byen, og beundre det temmelig nye monsterdukkehodet som ble satt opp i våres. Etterpå kan du spasere langs Hans Nielsen Hauges gate til du kommer til Åpent Bakeri/Lofthus Samvirkelag, hvor de har hhv byens beste brød/byens beste pizza litt etter hvilken tid på døgnet det er. Fortsetter du litt lengre kommer du til Nordpolen, hvor det nettopp har åpnet en veldig bra indisk restaurant. Eller du kan ta et slag frisbeegolf i Muselunden. Skulle du slumpe over en tigerstripet ungkatt på veien er den veldig takknemlig for kos.


Sist redigert av Varta : 15-10-15 kl 12:18.
Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 11:15   #52
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Tror ikke Østmarkseteren er nevnt.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 11:15   #53
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Ta med guttungen, gå av på Haugerud og stikk innom skateparkenhttp://http://www.tacky.no/skateboard/article/?id=131559

Evt gå ti minutter og du er i skogen og kan gå både til Mariholtet og Rustadsaga.
Du kan også gå innom området til Dr.Dedichen, se på skulpturer i hagen til Trosterudvillaen og etterpå stikke innom gartneriet http://https://sites.google.com/site/drdedichensvenner/

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 11:50   #54
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Tror ikke Østmarkseteren er nevnt.

Nei, men man går forbi den til alle stedene jeg nevnte.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 13:50   #55
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Ellingsrudåsen - Mariholtet er bare 5 kilometer. Fin tur på skogsvei.
Fra Mariholtet kan man i stedet for å gå tilbake til Ellingsrud gå over Nøklevann og ta Tbanen fra Haugerud. Det blir ca 12 kilometer og er en kjempefin gåtur.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 13:56   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.133
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

FOR en fin tråd!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 14:03   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

FOR en fin tråd!!

Ikke sant? Mye fint i byen, altså! jeg tenkte jeg skulle begynne med den turen langs Alnaelva, jeg syns hengebrua var stilig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 14:31   #58
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.960
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ikke sant? Mye fint i byen, altså! jeg tenkte jeg skulle begynne med den turen langs Alnaelva, jeg syns hengebrua var stilig.

Du må gjerne si fra når, så kan jeg/vi gå sammen med deg/dere.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 14:34   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Du må gjerne si fra når, så kan jeg/vi gå sammen med deg/dere.

Ja, det hadde vært hyggelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-15, 14:36   #60
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.226
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: T-banesafari: fortell meg hva jeg kan gjøre om jeg går av på ditt stopp!

Og hvis vi skal starte med det helt, helt enkle: vår favorittlørdagssyssel er å ta T-banen til Majorstua, kjøpe pannekaker hos crepe-mannen som holder til nederst i Sørkedalsveien (rett ved XXL) og rusle bort til Frognerparken og ha piknik der. Spise litt, kikke på statuene, sparke fotball på plenen og leke litt i Frognerborgen om det ikke er for mye folk der.

Eller ta T-banen til Grønland, handle på grønnsaksbutikken eller slakteren som ligger i pasasjen på Grønlands Torg - de har byens beste utvalg av frukt og grønt til gode priser! Så kan du stikke opp på Lahoree Dera og spise billig og god pakistansk lunsj i fargerikt miljø.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no