Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Turist i eget land

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-07, 11:50   #1
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Turist i eget land

Jeg har hatt en fortreffelig helg i Lom, og jeg bare MÅ anbefale den turen til andre som syns det er allright å feriere i eget land.

Vi bodde på en gård som heter Strind Gard. Et utrolig sjarmerende overnattingssted. Vi leide et bittelite laftet tømmer-"hus" på omtrent 5-6kvm med sauen som gresset rett utenfor veggen. De har flere slike små hus til leie, bl.a stallen og stabburet, samt en eller to sovesaler i hovedhuset.

Lom har også overraskende mye å by på for turister. Og turister er det mange av der, noe jeg faktisk synes er kjempeallright

Vi besøkte Urtehagen Nordgard Aukrust som dyrker etter biodynamiske prinsipper. Nå var det ikke så mye som var vokst opp der, men de hadde en liten butikk som akkurat denne dagen var selvbetjent fordi gamla vi fant i hagen ikke hadde noe med den butikken å gjøre. "Kan dere ikke bare ta det dere skal ha og legge igjen penger på disken. Prisene står på" var beskjeden vi fikk. Søte tillitsfulle folk Så vi handlet to poser te som var dyrket og tørket på stedet, og den smaker helt fortreffelig!!!

I august skal vi tilbake, for da er det Diktardagar i Lom med vandring i urtehagen, foredrag og diskusjon på Nordgard Aukrust.

PS: Må bare også få sagt at vi betalte bare 200,- pr natt for det huset vi lå i. Jeg syns det var utrolig billig!

Her er forresten linken til plassen vi overnattet på. Vi bodde i Eldhuset: www.strind-gard.no

Og her er linken til urtehagen Nordgard Aukrust: www.aukrust-nordgard.no


Sist redigert av Polkadot : 12-06-07 kl 17:02.
Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no