Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-07, 21:08   #21
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Kalymnos synes jeg var en deilig øy.
Har også gode minner fra Kefalonia og Zakynthos. Kefalonia er mange store stjerners favoritt.

Har også funnet mange fine steder på Kreta, om man ikke bestiller overnatting i de største byene.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 21:34   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Jeg har bare vært ett sted, og det er Parga på fastlandet. Det var så nydelig at jeg ikke vet om jeg tør teste ut noe annet.

Liten by, mange restauranter, men lite natteliv. Byen har tre strender, en bystrand med sand, en liten med rullestein som var vår favoritt, og to sandstrender på hver side av sentrum. Den ene er lett å komme til med båt fra marinaen. På en topp mellom rullesteinstranda og bystranda ligger en liten kafé, med kaldt øl og mange MOJO magazines.

Fin borg, fint sentrum, men ikke superbarnevognvennlig. Kan ta dagsturer over til Korfu for shopping, og til en hel haug med deilige badeøyer. I tillegg er det masse historiske, mytoligske steder i nærheten, hvis du syns det er spennende.

Vi leide bil og kjørte langt opp i fjellene til et område som heter Meteora. Helt fantastiske klippeformasjoner med snodige klostre på toppene. På veien opp kjørte vi innom noen flotte teaterruiner i en by jeg ikke husker navnet på, og nydelig dryppsteinhule i Ioanina. Vi sov over på et skikkelig alpestyle hotell langt oppi fjellene, i en vintersportsby som heter Metsovo. På samme hotell var også hele det greske skilandslaget og hotellsjefen så ut som Jonathan Pryce som spilte i Brazil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 21:35   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Jeg syns Samos var nydelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 22:08   #24
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Samos er fint. (Nesten like fint som Skiathos).... ja, og Parga som glitterchick beskrev så godt, er også veldig koselig og idyllisk, og deilig fordi det er nærmest bilfritt i sentrum av byen.

Kefalonia er også nydelig! Kanskje ikke så veldig "gresk" men veldig flott! Mange superstjerner ferierer på Kefalonia for det er veldig eksklusivt der.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 23:04   #25
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Kefalonia er også nydelig! Kanskje ikke så veldig "gresk" men veldig flott! Mange superstjerner ferierer på Kefalonia for det er veldig eksklusivt der.


Det er vel litt avhengig av om man bor i "hovedstaden" eller i en av de andre små byene? Jeg var der under filminnspilling, Kaptein Corellis Mandolin, og bodde i Sami der noen av kulissene var satt opp. Nicholas Cage hadde leid et hus i utkanten. Ikke så mye som var eksklusivt i den lille byen, men i hovedstaden har jeg lest at de har mange ekslusive butikker.
De har den fantastisk Myrtos stranden der http://www.hellogreece.gr/ionian/photo/kefalonia1.jpg, og en underjordisk innsjø.
Det er vel 7-8 år siden jeg var der, i år har flere charterselskap satt opp turer dit igjen.
Fra sørsiden av øya går det en gammel ferje til Zakynthos som tar en time eller to. Man kommer i land på nordsiden og kan kjøre på vestsiden og se det kjente Smugglers Cove http://fujirangefinder.com/document.php?id=847&full=1
Zakynthos er vesentlig mer turistmaskin.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 03:46   #26
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Det er vel litt avhengig av om man bor i "hovedstaden" eller i en av de andre små byene? Jeg var der under filminnspilling, Kaptein Corellis Mandolin, og bodde i Sami der noen av kulissene var satt opp. Nicholas Cage hadde leid et hus i utkanten. Ikke så mye som var eksklusivt i den lille byen, men i hovedstaden har jeg lest at de har mange ekslusive butikker.
De har den fantastisk Myrtos stranden der http://www.hellogreece.gr/ionian/photo/kefalonia1.jpg, og en underjordisk innsjø.
Det er vel 7-8 år siden jeg var der, i år har flere charterselskap satt opp turer dit igjen.
Fra sørsiden av øya går det en gammel ferje til Zakynthos som tar en time eller to. Man kommer i land på nordsiden og kan kjøre på vestsiden og se det kjente Smugglers Cove http://fujirangefinder.com/document.php?id=847&full=1
Zakynthos er vesentlig mer turistmaskin.

Ja, jeg burde nok satt "eksklusivt" i gåseøyne for det du skriver er riktig, og det jeg mente er vel at øyen trekker til seg mange kjendiser, rike grekere m.m. og at den derfor har dette "ryktet" på seg. Prisene er også høyere enn på andre greske øyer pga. dette.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no