Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-07, 22:17   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Er fullstendig grekofil - og kan ikke tenke meg bedre reisemål for både store og små.
Har ikke fått reist så mye som jeg skulle ønske, men har vært på følgende steder i Hellas: Rhodos, Samos, Lesvos og Kos. Første og siste var ikke greia for å si det sånn, men likte oss så godt på både Samos og Lesvos, at har vært der flere ganger.
Nå vil jeg gjerne ha tips om fine steder, gjerne ikke super-turistifisert.
OG de må egne seg for både barn og voksne.

  Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 22:23   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Hvis du liker det veldig rolig og naturskjønt: Småkykladene, særlig Koufonisi og Donousa.

Ellers: Sifnos!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 22:31   #3
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Vi trives veldig godt på Karpathos.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 22:35   #4
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Hvis du likte Lesvos, så liker du helt sikkert Chios. Har vært der 4 eller 5 ganger. Absolutt min favorittøy. Rolig, flott natur, mange severdigheter, fine strender i mange varianter, og lav beach and boogie-faktor (hvis du ikke liker Kos, regner jeg med at det siste ikke er tingen for deg).

Har reist dit med Lilleput, men skulle gjerne tatt turen med HellasWings (startet av en av Lilleputs mest erfarne guider) og bodd i landsbyen Daskalopetra. Der er det kjempefint. Har også reist dit på egen hånd og leid et gammelt steinhus oppunder borgen i Volissos nord på øya (http://www.tapetrina.gr/index-1.htm). Det var kjempefint med utsikt over havet, en deilig veranda og et helt spesielt hus! (Men en god tur fra stranden - man bør ha leiebil).

Ellers trivdes jeg godt på Kefalonia, og Naxos er også en fin øy.

*lengter*

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 00:14   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Hvis du likte Lesvos, så liker du helt sikkert Chios. Har vært der 4 eller 5 ganger. Absolutt min favorittøy. Rolig, flott natur, mange severdigheter, fine strender i mange varianter, og lav beach and boogie-faktor (hvis du ikke liker Kos, regner jeg med at det siste ikke er tingen for deg).

Har reist dit med Lilleput, men skulle gjerne tatt turen med HellasWings (startet av en av Lilleputs mest erfarne guider) og bodd i landsbyen Daskalopetra. Der er det kjempefint. Har også reist dit på egen hånd og leid et gammelt steinhus oppunder borgen i Volissos nord på øya (http://www.tapetrina.gr/index-1.htm). Det var kjempefint med utsikt over havet, en deilig veranda og et helt spesielt hus! (Men en god tur fra stranden - man bør ha leiebil).

Ellers trivdes jeg godt på Kefalonia, og Naxos er også en fin øy.

*lengter*

Åh jeg blir nesten dårlig, og vil reise NÅ.....Volissos kunne jeg nok ha holdt ut med et kvarters tid tror jeg *sukk* Det så veldig fint ut, så det skal jeg sjekke ut nærmere

  Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 00:15   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Hvis du liker det veldig rolig og naturskjønt: Småkykladene, særlig Koufonisi og Donousa.

Ellers: Sifnos!

Akkurat sånn vil vi ha det - ikke noe beach boogie for gamlemor

  Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 00:19   #7
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Åh jeg blir nesten dårlig, og vil reise NÅ.....Volissos kunne jeg nok ha holdt ut med et kvarters tid tror jeg *sukk* Det så veldig fint ut, så det skal jeg sjekke ut nærmere

Da vi dro til Volissos, fløy vi med Lilleput, og guiden til Lilleput (som nå driver HellasWings) ordnet leiebil for oss på flyplassen. Men jeg vet ikke om det er noe man kan forvente at de gjør - jeg kjente ham fra før, så det er mulig det var grunnen. Men det er kort vei til byen (Chora) og mengder av utleieselskaper. Og de fleste er (var i hvert fall) til å stole på. Det er et godt stykke å kjøre til Volissos, og jeg vet ikke om det går buss så ofte. Men det er virkelig flotte veier på Chios, så det er veldig greit å kjøre.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 17:50   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Skiathos og Kefalonia!

Førstnevnte er min greske absolutte favoritt!

Andre fine er Naxos, Mykonos, Poros, Skopelos.

Selv har jeg vært reiseleder på Corfu, og det er en nyyyydelig øy, men allikevel altfor turistifisert og kommers for min smak. (Og sorry....altfor mange engelskmenn i fortball-skjorter...)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."

Sist redigert av Elin : 04-06-07 kl 18:00.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 01:16   #9
Rampeterten
Fullverdig medlem
 
Rampeterten sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 72
Rampeterten har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Hellas er fantastisk; har vært på Rhodos, Kos, Korfu og Kreta...og jeg må bare få sagt at uansett hvor mange turister det til tider er på enkelte steder av sistnevnte øy, så er og blir Kreta et fantastisk sted. Virkelig verdt en ferie der altså; det er så allsidig - så mange muligheter!!!

Ellers har jeg hørt utrolig mye flott om Zakinthos

__________________
Mamma´n til RaMpeTErteN anno 2006
Rampeterten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 09:06   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Santorini er fantastisk, men passar kanskje best dersom du reiser på voksenferie.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 09:43   #11
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Jeg har vært på Kos, Santorini og Naxos. Naxos skiller seg klart ut. Der var det rolig, veeeldig gresk, harmonisk, og veldig vakkert. En herlig, liten øy. Anbefaler å leie en Jeep og dure rundt øya. Vi fant det jeg vil tro er en av verdens vakreste strender. Jeg får hakeslipp bare jeg tenker på den. Det som satte prikken over i´en var at stranden var nummeret inntil folketom. Helt alldeles, skal jeg si deg.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 13:48   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg har vært på Kos, Santorini og Naxos. Naxos skiller seg klart ut. Der var det rolig, veeeldig gresk, harmonisk, og veldig vakkert. En herlig, liten øy. Anbefaler å leie en Jeep og dure rundt øya. Vi fant det jeg vil tro er en av verdens vakreste strender. Jeg får hakeslipp bare jeg tenker på den. Det som satte prikken over i´en var at stranden var nummeret inntil folketom. Helt alldeles, skal jeg si deg.


Underskriver på at Naxos har nyyyydelige strender!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 13:50   #13
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Elssssker Naxos Absolutt et paradis av en øy!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 14:07   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Her er en link med filmsnutter fra noen forskjellige greske øyer.

http://forbruker.no/reise/article1827606.ece

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 14:18   #15
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Chios anbefales herfra også. Bodde i Karfas og stortrivdes.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 14:34   #16
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Underskriver på at Naxos har nyyyydelige strender!

Mener å huske at Naxos har en sånn lang vakker sandstrand med sand som er så grovkornet at den ikke blåser og som man kan grave seg deilige groper i....

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 21:05   #17
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Mener å huske at Naxos har en sånn lang vakker sandstrand med sand som er så grovkornet at den ikke blåser og som man kan grave seg deilige groper i....

Den stranden jeg mener var veldig lang, men med finkornet sand. Husker ikke hva den heter. Og det irrterer meg voldsomt....

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 21:12   #18
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Den stranden jeg mener var veldig lang, men med finkornet sand. Husker ikke hva den heter. Og det irrterer meg voldsomt....

Da er det ikke samme strand, for grunnen til at jeg husker den var nettopp at sanden var så grovkornet at den ikke blåste.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 17:16   #19
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Jeg vil bare slenge meg med i lovprisning av Naxos. Fantastisk!

  Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 21:58   #20
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hellas - hvor anbefaler du oss å dra neste gang?

Er det noen som har vært på Samos da? Ei venninne av meg bestilte seg tur dit i stad, men hun vet svært lite og ingenting om øya, og når sant skal sies; itte je hellre.

Er det en fin øy?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no