Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferie helt alene?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-14, 23:16   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferie helt alene?

Leste denne med nysgjerighet: http://www.aftenposten.no/meninger/d...l#.U87QuCcaySM

Jeg kjenner meg igjen på den måten at jeg tror jeg ville hatt mange av de samme følelsene. Men jeg fortalte om det til mannen, og han bare utbrøt: Det hørtes herlig ut! Ta med seg seks-sju bøker og bare være alene!

Jeg får lettere panikk av tanken, ekstrovert og hypersoaial som jeg er. Jeg har lekt med tanken tidligere, for det hadde gitt meg en følelse av mestring å klare det. Jeg ser jo også alt det deilig ved å lese bøker i fred og ro. I praksis tror jeg jeg hadde begynt å grine etter en time, og dagen er et uendelig hav av tid hvis man ikke skal NOE.

Hadde du likt det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 23:27   #2
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Ja, det høres himmelsk deilig ut. Jeg er aldri alene bortsett fra når jeg er på badet/do. Jeg savner å være alene.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 23:29   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Ja, det høres himmelsk deilig ut. Jeg er aldri alene bortsett fra når jeg er på badet/do. Jeg savner å være alene.

Ja, det gjør ofte jeg også, men ikke mer enn noen timer. Det vil si, en uke uten unger høres fantastisk ut. Men jeg ville gjerne hatt mannen der.. Eller iallfall ei venninne.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 23:31   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Jeg har vært på ferie aleine før jeg fikk barn, og syntes det var deilig! Var ikke aleine hele ferien, men tok småturer aleine og var borte noen dager, lengste var vel en uke, men da gikk jeg på spanskkurs på dagen. Den fineste turen var til San Pedro Atitlan i Guatemala. Idylisk sted, min egen lille hytte, yogatimer i morgentimene og rolige dager. Kom i snakk med andre som reiste aleine og fikk kjenne på at jeg klarte meg sjøl. Nå som jeg har mann og må barn hadde jeg ikke dratt på en skikkelig ferie aleine, men jeg innrømmer glatt at noen dager aleine med bøker og fullstendig frihet til å styre dagen høres himmelsk ut, særlig etter den verste sommeren noensinne.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 23:32   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Jeg kunne vært alene i flere uker jeg. Skjønner ikke hvorfor jeg har så stor familie egentlig.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 23:32   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Jeg hadde taklet det helt fint. Men jeg trives bedre sammen med noen. En uke alene i varmen hadde jeg ikke sett mørkt på da, men aller helst et sted hvor det er litt mer å se på enn lykkelige par og barnefamilier på tur, greit med litt variasjon.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 23:34   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Det hørtes litt fristande ut.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 23:38   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Jeg liker å reise alene, jeg har en del jobbreiser hvor jeg slenger på en dag eller to, og pleier å kose meg veldig. Men jeg synes som regel det er nok etter noen dager, og begynner å fantasere om ting jeg kunne gjort med mann og/eller unger.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 23:40   #9
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg liker å reise alene, jeg har en del jobbreiser hvor jeg slenger på en dag eller to, og pleier å kose meg veldig. Men jeg synes som regel det er nok etter noen dager, og begynner å fantasere om ting jeg kunne gjort med mann og/eller unger.

Jeg har det også slik.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 23:40   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Nå leste jeg artikkelen. Det var da en usedvanlig teit og selvplagersk dame?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 23:47   #11
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Jeg elsker og trenger alenetid, så ferie alene kunne jeg fint gjort, men har aldri gjort det hittil.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 23:55   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nå leste jeg artikkelen. Det var da en usedvanlig teit og selvplagersk dame?

Haha, ja, det er det nok, men for meg virker det som om dette var et slags prosjekt hun egentlig ikke hadde så lyst til.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 23:58   #13
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie helt alene?

En uke alene hadde ikke vært noe problem, men jeg hadde valgt sted litt med omhu. Helst reiser jeg med ei venninne og hvert tredje år eller noe sånt med bare mannen. Drar også med bare en av ungene. Eneste gangen jeg har reist helt alene uten noen kjente på noe annet hotell i nærheten engang var til Tyrkia for noen få år siden. Kan bare skrive under på at Tyrkia var et dårlig valg, men alt gikk bŕa. Det som reddet meg fra å sitte alene på rommet hver kveld var et eldre ektepar på samme hotell som var på samme fly som meg og ei tysk dame jeg traff på hotellet som også reiste alene. Fant hverandre ved middagen på hotellet siden begge satt alene. Stranda hele dagen med lydbok på øret er helt herlig. Mere slitsomt er det med alle beach boyer som intenst prøver å fange et blikk. Slitsomt å måtte ligge med lukkede øyne hele tiden for å slippe og snakke med noen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 23:59   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nå leste jeg artikkelen. Det var da en usedvanlig teit og selvplagersk dame?

Indeed.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 00:03   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Høhø, jeg var en gang en uke i Hellas, og tok med min bestemor, som var usedvanlig grinete, så hver dag etter at hun hadde lagt seg fikk jeg gratis vin i baren som trøst. Var mye rundt alene, blant annet på strendene, det var superdeilig. Og den mest plagsomme av strandgutta fremsto plutselig som ganske søt da han åpenbart hadde sporet meg opp og møtte opp på flyplassen da vi skulle dra med en rose til meg.

Kunne gjerne vært en uke alene hvorsomhelst om jeg hadde hatt nok bøker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 00:18   #16
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Jeg kunne godt ha dratt et sted alene, men jeg tror kanskje ikke jeg hadde valgt en sånn tur som hun her. Og en uke hadde kanskje vært litt mye.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 00:21   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Null problem. Kunne gjerne tenkt meg å feriere alene. Er også ekstrovert, men trives også veldig godt i eget selskap. Men skulle jeg valgt, så hadde jeg tatt med meg min kjære. Men så har ikke vi vært på ferie sammen, alene, siden vi fikk barn. Gleder meg til vi kan få til det.

*har ikke lest artikkelen*

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 00:28   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nå leste jeg artikkelen. Det var da en usedvanlig teit og selvplagersk dame?

Ikke sant? Synes hun lagde mye drama ut av det hele.

Jeg kunne godt reist på tur alene, men ville neppe gjort det i praksis, fordi jeg har så lite ferie - synes jeg - og helst vil bruke de dagene og ukene jeg har sammen med mann og/eller barn, eventuelt venner eller annen familie.

Og jeg ville neppe reist til et sånt utpreget bade- og spisested som i artikkelen. Den typen ferie tror jeg jeg bare ville dratt på sammen med noen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 00:59   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Hadde taklet det helt fint. Det eneste kjipe punktet for min del, er at jeg ikke digger å spise ute alene. Så måtte ha bodd i en leilighet eller et sted med matlagingsmuligheter.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 01:02   #20
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie helt alene?

Jeg fikk angst bare av overskriften. :umoden mindfull-less ekstrovert:

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no