Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-14, 17:15   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Da tenker jeg mest for ungenes del, er det gøy nok til at man gjør det selv om man ikke har andre grunner til å dra med kielferga? Eller vil man heller finne på noe annet da?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 17:21   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Det er gøy nok i høstferie og når det er overskyet og kjedelig vær. I bra vær ville jeg funnet på noe annet. Mye folk på båten i høysesong vil jeg tro.
Ville heller reist på dagstur til Fårup eller noe sånt i bra vær.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 17:25   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Poenget er å få det til å "skje noe" for de to store. Er sommerland i Bø et ok sted?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 17:30   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Poenget er å få det til å "skje noe" for de to store. Er sommerland i Bø et ok sted?

Mange år siden vi var der, men ja det er et ok sted om man liker å bade og det er litt å finne på for de små også.

Kielcruise kan lett bli en del dødtid.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 17:35   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Dødtid trenger vi ikke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 17:43   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dødtid trenger vi ikke.

Dødtid med Pad og TV er greit nok i høstferien når det kombineres med bading og litt show og sånt på båten, men det er ikke så mye å kaste bort finværsdager på synes jeg. Ungene våre vil gjerne på cruise igjen altså. Det var absolutt morsomt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 18:39   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Sommarland i Bø er bra. Både for store og små. Men om du har begge deler, bør de store enten være store nok til å klare seg selv, eller man må være en voksen med de store og en med de små. Og så avtale møtested og tid. TaV med mat!!!

Det er veldig mye folk der nå, lange køer og veldig dårlig service i serveringene. (hvis pent vær)

Og så anbefaler jeg å være der når det åpner + kjøpe billetter på nettet først.

Kombiner det gjerne med en dags fottur i vakre Lifjell. (9 km opp i fjellet fra Sommarland)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 18:39   #8
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det er gøy nok i høstferie og når det er overskyet og kjedelig vær. I bra vær ville jeg funnet på noe annet. Mye folk på båten i høysesong vil jeg tro.
Ville heller reist på dagstur til Fårup eller noe sånt i bra vær.

Enig.

Vi har tatt Kielbåten flere ganger, koselig det - men ikke veldig mye for minsten som har vært 7-10 år... i ferier er det endel mer, men da også mye mer folk. Greit å bade der og hyggelig med show osv...

men anbefaler nok noe annet ja

Stena Lien til Fredrikshavn har jo mye for små barn da, men litt mer "harry" båt, og fint på badehotellet i Fredrikshavn.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 18:46   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Jeg har selvhjulpne store og vi er to voksne, så begge deler går nok fint så lenge det ikke er aldersgrenser som gjør at de må ha med seg en voksen. Og ja, jeg har søsken som har jobbet i cateringen der og det de fortalte er grunnen til at jeg ikke kjøper mat i parker.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 20:14   #10
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Jeg tror ikke de må ha med voksne. Vi har en 2003-modell, hun går med faren sin da og jeg er med 2008-modellen.

Det er også litt underholdning for de minste. Det synes min er superstas. Det er den bevermaskoten og en kar til som underholder. Det var gøy i år, for 3. året på rad (vi har hytte rett ved, så vi har vært der mye)

Det har aldri vært så mye folk der som i sommer. På onsdag må det ha vært kjørte mannen forbi der i halv-elleve-tida og da sto det kø langt nedover veien der. Er nok pga kompoen TV-reklame og veldig fint vær.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 21:31   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Vi hadde en fin tur til København med Pearl båten. Det er den med svømmebasseng på dekk og inne. Vi reiste i finvær og var ute for det meste av tiden. Mine er bare 6 og 7 år, men det var eldre barn som koste seg. Båten har nå en bra pizzarestaurant og kaffebar.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 22:07   #12
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Vi hadde en fin tur til København med Pearl båten. Det er den med svømmebasseng på dekk og inne. Vi reiste i finvær og var ute for det meste av tiden. Mine er bare 6 og 7 år, men det var eldre barn som koste seg. Båten har nå en bra pizzarestaurant og kaffebar.

Vi tok den nå i sommer, med min gutt på 10 år. Det var litt opplegg for mindre barn - han deltok på det selvom det var litt barnslig, samt at vi badet litt inne og sånn - så en fin tur det, og mye bedre i køben enn Kiel for barn vil jeg si

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 22:55   #13
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Er det nå dere trenger planer? Hvis det ikke må være Oslonært, kan jo jeg anbefale fjellet = Jotunheimen. :surprise: Dra til Lom og overnatt der eller på Raubergstulen. På Raubergstulen kan de minste løpe rundt å dra katta (ikke deg) i halen, mens de større kan ta en dag i klatreparken (KJEMPEbra) og gå på Galdhøpiggen den neste med flinke guider fra Raubergstulen. Så kan dere spise enormt mye is på Kuba Cafe og herlige kanelknuter fra bakeriet i Lom.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 22:57   #14
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Vi har forresten tatt Kilefergen på vei til Tyskland, og ungene (da 5 og 7, tror jeg) elsket det.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-14, 05:46   #15
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Mine liker også Kiel-båten. Men de er enkle å glede sånn sett. Bading, turer i spillehallen, show og bare det å tusle litt rundt og kjøpe godis på taxfreen er nok underholdning for de i to dager.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-14, 11:38   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Mine elska det!
Dei var fire og ni da me reiste.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-14, 12:06   #17
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.708
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Vi hadde en fin tur til København med Pearl båten. Det er den med svømmebasseng på dekk og inne. Vi reiste i finvær og var ute for det meste av tiden. Mine er bare 6 og 7 år, men det var eldre barn som koste seg. Båten har nå en bra pizzarestaurant og kaffebar.

Ja, Pearl er flott. Vi koste oss veldig på den nå i sommer med både tenåringer og 6-åring. Sommarland er gøy, mye å finne på. Det er lagt opp til at små og store kan være ganske i nærheten av hverandre hele tiden. Jeg digger å surfe der.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-14, 09:04   #18
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Har aldri reist med den båten, men min 9- åring drømmer om det og spør stadig om ikke vi kan gjøre det. For han er det nok selve reisen, den store båten, gå i land i Tyskland, bading, restaurant, taxfree osv som trekker. Han har kamerater som reiser jevnlig og han er veldig misunnelig på dem.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-14, 09:07   #19
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Jeg var på Kielfergen med mine, og vi hadde en kjempefin tur!
Kan ikke huske mye dødtid.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-14, 09:10   #20
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noe gøy med kielferge-cruise?

Må forresten si at minsten min har også kost seg veldig, og første tur med denne båten er jo helt super (vi har tatt den flere ganger, så derfor er den ikke så spennende lenger)....

Showene der pleier å være veldig fine, spillhallen er jo gøy for barn, samt badingen. Vi har reist både med vanlig lugar og VIP oppgradert og siste er herlig, men begge deler er fint.

Trimrom er deilig for oss voksne

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no