Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har dere sommerferien i boks?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-14, 19:42   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Er det vanlig at man vet når man får ferie så tidlig at man kan bestille ferie i okt/nov? Hos oss skal ferieønskene være inne før 0104, men vi vet ikke når vi får ferie før uti april en gang.

I praksis bestemmer jeg selv når jeg skal ha ferie, så lenge jeg tar den ut i omtrent samme tidsrom som skoleferien.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 19:58   #22
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Haha, nei. Har ikkje peiling på når eg får ferie, og om me får samtidig. Eller kva me evt skal finne på. Veit sikkert meir sånn ca ei veke før ei eventuell feriering.

No hadde ikkje me reist til sydenland eller noko slikt uansett, og er vel stort sett nøgde om me får fint vêr og kan gå på fjellet eller gjere på ingenting heime.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 20:04   #23
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 769
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Ferien var bestilt og betalt i begynnelsen av desember i fjor.
Mannen kan nesten ta ferie når han vil, og jeg forhørte meg med sjefen før vi bestilte.
Så vi har gledet oss lenge, og hatt god tid til å planlegge og organisere

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 20:05   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Er det vanlig at man vet når man får ferie så tidlig at man kan bestille ferie i okt/nov? Hos oss skal ferieønskene være inne før 0104, men vi vet ikke når vi får ferie før uti april en gang.

Jeg er lærer så jeg vet når jeg har ferie. Mannen driver eget firma med den ene broren sin, og de har stengt hele juli. Dette er likt fra år til år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 20:17   #25
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Jepp. La inn bestilling i desember. Par-tre dager på barselhotellet på Ahus...

Vanligvis ville jeg ha bestilt årets flytur til familiehytta for ei god stund sida, de billigste billettene er borte alt. Bortsett fra det har vi ikke pleid å dra på ferie, vi setter opp ei liste med tre-fire steder vi gjerne vil på dagstur til, og så tar vi det på sparket. Neste år blir det nok sommerhus i Danmark, og da bestiller vi nok på nyåret en gang. I år blir det kun dagsturer, jeg har Hadeland Glassverk og Norsk Folkemuseum på lista.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 20:21   #26
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Omsider ferie i orden her også, sånn delvis. Vi har ikke råd til sydentur ect. men en uke på feriesenter i Danmark blir det i fellesferien.
Var veldig sene i år og sleit med å få plass, pleier å bestille senest i februar, men vi fikk ikke beskjed om ferieuker før nå.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 20:22   #27
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Vi bestilte flybilletter for et par uker siden. Skal innenlands så da er det visst ikke så tidlig fullbooket.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 20:30   #28
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Vi bestilte feriehusene for 2 måneder siden, men flybilletten først i går! Jeg var begynt å bli rimelige stresset for dette, men fikk til slutt billetter til ok pris, uten mellomlandinger. Nå gjenstår kun leiebilen, men den er ikke kritisk å ha fra dag 1.

De siste årene har vi bestilt tidlig, men tidligere var vi mye mer fleksibel, og reiste stort sett til hjemstedene våre, dvs at vi skulle kun ha flybilletter, hus og bil ble skaffet av andre.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 20:58   #29
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Vi skal på bilferie i Norge, og har bestilt overnattinger her og der på veien, det gjorde vi forrige uke. Jeg kan ikke ta ferie når som helst, men akkurat i år er det bare i juli jeg kan ta den ut, så da var det ganske lett å få klarert tidspunktet. Ellers må vi som regel vente til april-mai før vi vet sikkert når vi kan ta ut ferie. Mannen er mer fleksibel.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 21:09   #30
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Nope, aner ikke. Jeg vil et varmt sted, men vet ikke hvor. Vi skal egentlig kutte litt på feriebudsjettet i år, men vi får se hva det blir til.

Jeg tar ferie når jeg vil, mannen har de samme ukene hvert år.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 21:20   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Nei. Vet ikke engang når jeg skal ha ferie.

Men det blir fire-fem netter i Danmark et sted, sannsynligvis i nærheten av Blokhus. Så blir vi nok hjemme resten og satser på en reprise av været i fjor på Sørlandet. Da blir det nok mye bading, Dyreparken, besøk hos min bror og co på hytte i nærheten osv.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 30-03-14 kl 21:36.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 21:31   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Er det vanlig at man vet når man får ferie så tidlig at man kan bestille ferie i okt/nov? Hos oss skal ferieønskene være inne før 0104, men vi vet ikke når vi får ferie før uti april en gang.

Lurer på det samme. Ingen har snakket om ferie hos oss enda engang.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 30-03-14 kl 21:36.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 21:41   #33
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Rødme

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Ferien er veldig satt av at sfo og delvis barnehagen er stengt i juli. Det har aldri vært noe problem å få ferie i perioden vi vil. Jeg må være tilbake på en gitt dato, så ferie i august kan vi ikke få. Men jeg ville snakket med leder hvis jeg bestilte tidlig.

Vi har ikke bestilt, men snakket om hvor og omtrent når vi skal dra.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 21:42   #34
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Eh, hvor kom den rødmingen i overskriften fra?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 21:47   #35
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Jepp.
Jeg er student (ferdig til sommeren) og mannen har ferie i juli hvert år. Vi skal en uke til Rhodos og en uke norgesferie, resten av tiden skal vi kose oss hjemme.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 21:56   #36
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Hehe. Nei. Vi reiser ikke langt, og kan ikke planlegge, så det blir som det blir. I fjor reiste vi på voksenferie i en drøy uke med to netter på hotell i boks og lavvo i bilen. Jeg gjetter det blir noe sånt i år og.

Jeg tror dog vi bestemte i dag akkurat når ferien skal være, da, for å tilpasse oss et sykkelritt og litt sånt. Ferien min med barna bare må bli på sparket i år og. Kanskje får vi en uke firmahytte, kanskje skal vi på fjellet. Det kommer veldig an på om jeg og søsknene mine overtar faren min sin hytte eller ikke. Fordi det ikke er avklart, vil jeg heller ikke legge noen planer som koster penger, for jeg vet rett og slett ikke helt hvor mye penger jeg har å bruke på ferieturer framover.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 22:00   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Årets PÅSKEferie er ikke i boks, sommerferien er ikke vi engang helt sikker på når han har fri enda. (ikke påska heller, derav at den ikke er i boks)

Nå skal vi nok ikke til "syden" uansett da, så det handler mer om at vi avklarer når svigermor er hjemme, finner en passende tid å feriere der, særlig om svigerfar er hjemme også. Kanskje finner vi tid til en tur til en eller annen park for ungene, jeg har lyst til dyreparken, ellers blir det hunderfossen igjen, ungene snakker om det vi gjorde der i fjor.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 22:15   #38
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Vi bestilte og betalte på nyåret, men hadde planlagt alt siden i fjor sommer så godt som.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 22:19   #39
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

En uke i London!
Bare samboeren og jeg som skal på en voksentur. Bestilte i forrige uke.
Har delvis planlagt hva vi skal gjøre der også.

Fuja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 22:21   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Vi pleier å bestemme oss om rammene litt før jul, så planlegger vi en stund og bestiller i januar-februar.

Sjefen min synes jeg er veldig tidlig ute. De single kollegene i 20-årene (som jeg sitter midt blant for tiden) synes det er helt absurd å planlegge så langt frem i tid.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no