Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva er billig å handle i England?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-13, 15:52   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Hva er billig å handle i England?

Reiser til Chelmsford nå på fredag for en ukes ferie. Turen går nok inn til London også en dag eller to, men shopping blir nok i hovedsak i byen jeg skal oppholde meg. Er det noen spesielle ting som er billigere der enn her hjemme? Hva handler du når du er på Englandstur?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 15:58   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Kosmetikk, klær og sko er både billigere og finnes i mye bedre utvalg, med mindre du skal helt ut på landsbygda. Egentlig er det meste fortsatt billigere i England, så det spørs mer på hva du vil ha og hva som finnes.

Forbrukselektronikk (mobiler, nettbrett, datamaskiner osv) er en av de tingene jeg kommer på som det ikke har noen hensikt å kjøpe der; det er samme pris som hjemme.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 16:02   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Ikke ute på landsbygda nei, skal være en fin shoppingby. Sikkert noe billigere der også enn inne i London også. Jeg tenkte kanskje mye var likt prisene her. Elektronikk skal jeg da holde meg unna.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 16:15   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Barneklær. De har ikke moms, så det blir endel billigere. Og voksenklær og sko, men egentlig er det vel heller utvalget enn prisen som trekker der.

Jeg hamstrer undertøy, sokker og pysjer til ungene på Primark.

Jeg kjøper alltid endel olabukser til meg selv på Next, det er billig, og de har modeller som sitter som støpt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 17:11   #5
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Takk for tips, Neket. Kjenner jeg meg selv kommer jeg hjem men langt flere klær til vesla enn til meg selv. men målet er å fornye garderoben, det trengs virkelig.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 23:31   #6
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Sko!
Primark er jo latterlig billig men jeg sliter litt med å finne juvelene siden det er så mye fælt. Men Jeg kjøper hold-in undertøy der. De har stort utvalg med alle varianter og det koster bare 40-50kr per plagg som ellers koster en tusenlapp i Norge.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 23:55   #7
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Er det Primark som er så fullt at det er kaotisk? Har jo lyst å dra dit, men usikker på om jeg er så gira på stress. Er det verdt turen like vel siden man kan gjøre noen kupp?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 23:59   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Jeg handler som regel klær til barna på Next og/eller Gap når jeg er i London. Jeg er ikke overbegeistret for Primark pga. mye folk og køer.

Ellers handler jeg alltid vitaminer til oss på Boots.

Nå i mai fikk eldste Hunter støvler. Det ble billigere enn Viking støvler her hjemme til henne. De ble kjøpt på John Lewis og kostet vel rundt 35 pund.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 00:04   #9
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Jeg liker bomullstrøyene, underbuksene og bodyene de har på Marks & Spencer. Der har de også fine basisklær til voksne. Liker også undertøyet der.

Ellers kjøper jeg ofte klær på River Island, også det eneste stedet jeg finner jeans som passer i både livvidde og lengde.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 00:07   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Jeg synes alt i bomull er bedre enn bomull her hjemme. Mye mykere klær der enn her. Barna får alltid undertøy og sokker, ofte også pysjer og andre klær.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 00:10   #11
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Supert med flere tips. Sist jeg var i London, for mange år siden, trålet jeg opp og ned Oxford street i 2 dager uten å finne noe jeg ville kjøpe. Siste dagen stresshandlet jeg på 2 butikker så jeg ikke skulle komme tomhendt hjem, det samme skjedde da jeg var i Edinburgh måneden etter. Jeg er rett og slett rævva på shopping, men nå har jeg altså i alle fall en plan om å fylle kofferten.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 00:10   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

New Look er også billig og Marks and Spencers har mye ok. Maten er dyr, men de har jo litt mer eksklusive greier. Debenhams har godt utvalg og ofte salg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 00:12   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Supert med flere tips. Sist jeg var i London, for mange år siden, trålet jeg opp og ned Oxford street i 2 dager uten å finne noe jeg ville kjøpe. Siste dagen stresshandlet jeg på 2 butikker så jeg ikke skulle komme tomhendt hjem, det samme skjedde da jeg var i Edinburgh måneden etter. Jeg er rett og slett rævva på shopping, men nå har jeg altså i alle fall en plan om å fylle kofferten.

Du kan jo ta en titt på websidene til de forskjellige butikkene på forhånd så ser du jo om de har noe du liker.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 00:17   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Next er omtrent overalt. Det ligger en passe stor en i Regent Street. I Oxford Street er det mange av den. De har god kvalitet på barneklær til greie priser. Jeg har også funnet en del barneklær på Marks & Spencer. De har også mye utkledningstøy som prinsessekjoler om din datter liker det. Det er og Disney Store på Oxford Street.

Sko er rimeligere! Sist jeg var i London (mai) shoppet vi litt i Covent Garden området. Der er det mindre butikker med litt mindre utvalg, men man slipper til gjengjeld enorme folkemengder. Det er et koselig område synes jeg.

God tur!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 00:32   #15
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Jeg vil tipse om Lemsip, brilliant når du begynner å hangle med den første høstforkjølelsen (eller har drukket litt for mye kvelden før). Jeg liker ikke Lemsip Max så godt, men foretrekker originalen. Den synes jeg at er uvurderlig når jeg kjenner at jeg blir forkjølet. http://www.lemsip.co.uk/

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 00:35   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Strepsiler på Boots. Ofte kjøper jeg med meg morsomme tannkremer og tannbørster der til barna. På Marks & Spencer kjøper jeg ofte store pakker med kort som jeg bruker til bursdagene barna blir invitert i.

Jeans til meg selv finner jeg på Gap.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 03:41   #17
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Var nettopp i England i nesten 3 uker, mye gøy shopping, en god del er mye rimeligere enn her hjemme.
På Boots betaler du f.eks 2 kroner for 16 paracet. Kosmetikk er også rimeligere i England og det er et enormt utvalg. Hvis du vurderer å kjøpe rettetang, skal du gjøre det der. Du får en vanlig GDH, den aller beste rettetangen, til en tusenlapp, nesten halv pris. Det er også rimeligere å få manikyr i England, hvis du vil unne deg det. Sko er rimeligere og utvalget er stort, mye er på tilbud. Prisene varierer mye på samme produkt, jeg så f.eks enkelte modeller av Toms sko til 20 pund, mens på spesialbutikken i Covent Garden var alle Toms til full pris(likevel rimeligere enn i Norge). Mange Converse-modeller var også på tilbud, en skobutikk-kjede som heter Office finnes i mange byer og har et godt utvalg av både Toms og Converse, jeg fant mye på salg til både voksne og barn. Clarks har veldig komfortable sko, de finnes "overalt". Hvis sko er din greie, burde du virkelig unne deg selv et besøk på Selfridge i London, der finner du en fantastisk skoavdeling, visstnok verdens største, og en del av skoene er oppnåelige for de fleste, men det meste der er ganske eksklusivt. En opplevelse!
På Marks&Spencer har de en del ok tøy, mye litt satt og kjedelig, men innimellom finner du veldig gode plagg til en fin pris. De har bl.a. en trench-coat som tåler mye vind og en del regn til ca 400 kroner som ser klassisk ut og har helt fantastisk kvalitet, den var ganske utplukket for et par uker siden vet jeg, men kanskje de har fått den inn igjen for høsten. M&S har også en del gode kjolemodeller, så hvis du er kjoledame burde du se etter det der, sjekk særlig Per Una-kjolene.
En annen god kjolebutikk, om enn dyrere (men de har sikkert salg fremdeles) er Phase Eight, tror den finnes i flere byer den også. Ellers har jeg funnet fine plagg på f.eks Debenhams, finnes mange steder og prisene er greie.
Jeg har kjøpt flere gode plagg til gode priser til barna på Next, har også funnet fine kjoler til Lillesøster på salg på Monsoon. Ellers finnes f.eks Zara og Gap Kids mange steder, der hadde de også mye fint barnetøy på salg.
Happy shopping!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 08:18   #18
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

jadda, fikk ikke mindre lyst å reise til London igjen nå......var der i mai...Lykke til med shoppingen, Luvi!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 10:56   #19
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Hvis sko er din greie, burde du virkelig unne deg selv et besøk på Selfridge i London, der finner du en fantastisk skoavdeling, visstnok verdens største, og en del av skoene er oppnåelige for de fleste, men det meste der er ganske eksklusivt. !

Du kan vel trygt si at sko er min greie da det er nettopp sko som har sørget for inntekten min de siste 14 årene. Dit må jeg da altså er tur skjønner jeg.

Kanon med supre tips fra alle. Kanskje jeg mp.å kjøpe meg en koffert til.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 10:59   #20
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er billig å handle i England?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg vil tipse om Lemsip, brilliant når du begynner å hangle med den første høstforkjølelsen (eller har drukket litt for mye kvelden før). Jeg liker ikke Lemsip Max så godt, men foretrekker originalen. Den synes jeg at er uvurderlig når jeg kjenner at jeg blir forkjølet. http://www.lemsip.co.uk/


Slike tips er bra, alt som kan gjøre mine 5-7ukers forkjøleser noe lettere er bra. Hvor får man kjøpt slikt? Boots?


Millact:hva er strepsiler?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no