Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Thailand om fire uker - Hva "MÅ" med

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-16, 01:22   #1
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Thailand om fire uker - Hva "MÅ" med

Jeg gleder meg sånn.

om litt under 4uker så setter jeg med på flyet til Bangkok. Skal besøke min far, som bor 6timer utenfor Bangkok igjen. Så dette er ikke noe turiststed, så det blir kjempespennende.

Men hva bør med, og hva bør jeg tenke på. Jeg har ALDRI vært i Asia. Aldri vært utafor europa gitt.

Kjøpte idag på apoteket
Solkrem
Håndsprit
Imodium, just in case


Også har jeg igjen 1 vaksine av Hepatitt A og B. Også venter jeg på svar på en sånn tyfoin el hva søtten den heter. Har ikke vært så lett å få tak på. Så skal jeg få resept på malaria tabletter før avreise.

Feks hvilket myggmiddel er grådig effektivt OG man slipper å lukte skrekkens død av det? Jeg er sånn som IKKE tåler så godt mygstikk, såeh, skulle gjerne ungått det til en viss grad hvertfall.

jeg er så spent. hehe.. Gleder meg så. Skal treffe både konen til pappa for første gang og da lillebror som er 4mnd.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 09:29   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Thailand om 4uker - Hva "MÅ" med

Meg?

Jeg ville tatt med forebyggende magetabletter ala idoform.
Myggnetting muligens, men det avhenger jo av hvordan dere skal bo
Bikini og sånt får du jo tak i der, men det er greit å slippe prøving i 40 graders varme.

Ellers trenger du nok ikke så mye. Les deg opp på væsketap og saltbalanse i kroppen, jeg husker vi drakk en del sportsdrikk da vi var der, siden rent vann i store mengder spyler ut for mye "salt" (Var det kalium eller natrium, mon tro? Det blir ihvertfall fort ubalanse mellom disse to).

Kos deg! Det høres ut som en ordentlig spennende tur! Håper møtet går fint!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 10:20   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Thailand om 4uker - Hva "MÅ" med

Jeg er enig med Lilletrille og ville tatt idoform forebyggende. Det har jeg som regel gjort når jeg har reist til mer perifere strøk.

Ellers blir det viktigste å få i seg nok væske og å kose deg masse.

Jeg har reist litt i Asia, og mitt beste tips er å spise mat på travle restauranter. Der har de høy omløpshastighet på maten og dermed større sannsynlighet for at den er fersk. I Thailand spiste jeg masse mat som ble laget på gata, og ble aldri dårlig av det. Det viktige er at alt er skikkelig gjennomstekt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 10:30   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Thailand om 4uker - Hva "MÅ" med

Da jeg dro til Thailand i 2002 tok jeg med allverdens remedier fra apoteket, just in case. Helt unødvendig, for det meste kunne kjøpes der til en brøkdel av prisen. Ikke fikk vi bruk for det heller. Men imodium og antibac er smart å ta med tenker jeg. Ville også tatt med papirlommetørklær og hatt i vesken. Mange steder er det dårlig tilgang på dopapir.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 12:10   #5
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Thailand om fire uker - Hva "MÅ" med

Kjøp myggspray der. Den er mye sterkere enn her.
Ellers savnet ikke vi noe vi ikke fikk tak i der.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 12:16   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Thailand om fire uker - Hva "MÅ" med

Du trenger denne : http://r.kelkoo.com/r/no/11517713/16...ccf8a84ef69ece

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 13:11   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Thailand om fire uker - Hva "MÅ" med

MyggA lukter faktisk ganske friskt og godt, litt blomsteraktig, synes jeg. Det er en rollon. Bruker den først og fremst på pulspunktene, den skal ikke klines på hele kroppen. Det er den Madicken lenker til over.

Har en spray med "tropisk styrke" også, men det er vel ikke malaria i Thailand, så synes ikke det er så om å gjøre.

Det veldig mange går i baret på, er at de glemmer å smøre føttene, og så går de i sandaler. Så første kvelden blir det ofte noen mega-myggstikk på tærne. Men ikke på dine tær!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 13:52   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Thailand om fire uker - Hva "MÅ" med

Det er malaria i Thailand.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 15:36   #9
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Thailand om fire uker - Hva "MÅ" med

Sånn egentlig burde du hatt med meg i kofferten. Nei, jeg bare gleder meg til rapporter underveis og til å høre hvordan du har det, jeg da.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 18:06   #10
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Thailand om fire uker - Hva "MÅ" med

Lett og ledige klær. Ikke trange bukser. Jeg klarte heller ikke bruke tette sko. I grunnen gikk jeg bare i kjoler med badetøy under i 3 uker. Og fit flop. Verdens beste sandaler.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 18:23   #11
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Thailand om fire uker - Hva "MÅ" med

Kjøp myggmiddel der nede. Rosa flaske, din far vet sikkert hva det er. Vi kjøpte denne etter anbefaling av fetteren til mannen som bodde der.

Ta drikkevaksine på forhånd, da slipper du unna Magetull.

Ellers, kos deg! Thailand er fantastisk.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 18:38   #12
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Thailand om fire uker - Hva "MÅ" med

Så spennende! Jeg ville kjøpt myggmiddel der nede. Da vi var på rundtur på NZ så var vi på et sted veldig plaget av mygg og sandflies. Vi sprayet oss med noe som sikkert hadde holdt unna en elefant. Ikke sunt, men for en kort periode så valgte vi heller det.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 18:40   #13
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Thailand om fire uker - Hva "MÅ" med

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.


Har en spray med "tropisk styrke" også, men det er vel ikke malaria i Thailand, så synes ikke det er så om å gjøre.

Jo noen områder har malaria.

Men malaraia er egentlig ikke det jeg bekymrer meg mest for.

Dengufeberen er den eg syns er skummlest. Men men...

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Sånn egentlig burde du hatt med meg i kofferten. Nei, jeg bare gleder meg til rapporter underveis og til å høre hvordan du har det, jeg da.

Ja du skulle vært med du vett. Hadde vi fått det konge.


Skal bo i en bygd. Buraraim el hva søtten området heter. Pappa og kona har 2 hus, hovedhuset med butikken, der bor pappa, kona og Martin. Også huset vegg i vegg, der bor de to eldre unga te kona. Og da meg Hehe

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 08:42   #14
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Thailand om fire uker - Hva "MÅ" med

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg ville kjøpt myggmiddel der nede. Vi sprayet oss med noe som sikkert hadde holdt unna en elefant.

Mygga holder også elefanter borte. Jeg har i hvert fall ikke sett en eneste elefant etter at jeg begynte å bruke Mygga.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 10:15   #15
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Thailand om fire uker - Hva "MÅ" med

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Mygga holder også elefanter borte. Jeg har i hvert fall ikke sett en eneste elefant etter at jeg begynte å bruke Mygga.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-16, 21:46   #16
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Thailand om fire uker - Hva "MÅ" med

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Mygga holder også elefanter borte. Jeg har i hvert fall ikke sett en eneste elefant etter at jeg begynte å bruke Mygga.


Jeg kunne nå tenkt meg å sett en elefant jeg da.

Men kanskje ikke sånn kjempenært

25dager til avreise.
Og jeg kjenner eg gleder meg HELT tusseladd mye, hehe.

Idoform er innkjøpt.
Så nå er det egentlig bare å slenge alle sommerklærne i koffert og være klar For sommer er det jo ikke her til lands så.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no