Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

I morgen drar datteren på utveksling!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-16, 13:03   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I morgen drar datteren på utveksling!

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Tror ikke det er så lett når venninner og familie kan ses på skype og chattes med døgnet rundt. Det er tøft i starten for de aller fleste altså.

Det tror jeg jammen meg at du har helt rett i.

Jeg høres jo ut som om jeg levde sammen med dinosaurer, men da jeg dro på utveksling hadde ikke familien jeg bodde hos offentlig telefon (vi kunne bare ringe til andre militærfamilier i Ungarn). En gang i uka fikk jeg tilsendt en avis som het "Nytt fra Norge" som var trykket på papir tynnere enn matpapir. Så kommunikasjon med venner og familie foregikk pr brev.

Nå må jeg ærlig innrømme at hjemlengsel ikke var noe problem for meg annet enn den første uka.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 08:19   #22
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I morgen drar datteren på utveksling!

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Så bra at turen gikk bra! Når skolen kommer i gang og hverdagen begynner så blir det lettere. Er vel kanskje nesten vanskeligere å holde savnet unna nå fordi man kan holde tett kontakt med bare noen få tastetrykk. Da min bestevenninne dro til colombia så kostet det jo skjorta å ringe og brev tok veldig lang tid. Tror ikke det er så lett når venninner og familie kan ses på skype og chattes med døgnet rundt. Det er tøft i starten for de aller fleste altså.

Enig. Jeg er veldig glad for at jeg dro på utveksling før internett. Jeg hadde telefon og brev.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-16, 00:19   #23
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I morgen drar datteren på utveksling!

Spennende tråd å lese! I kveld henter vi en 17 år gammel jente fra Italia, som skal bo hos oss ett år! Vi er så spente!!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-16, 16:08   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I morgen drar datteren på utveksling!

Hvordan går det med henne? Har skolen begynt enda?

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-08-16, 16:32   #25
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I morgen drar datteren på utveksling!

Det går veldig bra! Hun har vært der i 2 uker nå og skolen begynte på onsdag, så hun er så vidt i gang der også. Hun har vært så heldig med familien, som er en super match med henne. De sendte oss en oppdatering etter 1 uke med henne i hus, og de beskrev ei jente som har funnet seg vel til rette og som de allerede har blitt glad i og setter stor pris på. De elsker hennes sarkastiske humor og måte og være på og ut fra hva de kunne se trodde de nok vi og de hadde ganske like verdier i livet. Det gjør det nok enklere for henne.

Vi får jevnlige oppdateringer på snapchat fra henne, men vi har ikke skypet med henne ennå, tenkte at hun kan få finne plassen sin der før vi evt tar en prat. Det går greit med oss også, vi savner henne så klart, men det går liksom helt greit når vi vet at hun har det supert.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no