Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sorrento

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-07, 12:29   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sorrento

Er det noen som har vært i Sorrento og andre steder på Amalfikysten? Jeg lurer på hvordan byen er. Mange spisesteder? Butikker? Er det barnevennlige strender?

Vi har også tenkt oss en tur til Capri. Er det noe som er spesielt morsomt å gjøre der med barn?

Ikke minst lurer jeg på hvor de beste strendene er.

Alle tips mottas med stor takk.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 23:20   #2
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorrento

Vi var i Sorrento på bryllupsreise, og var vel dessverre ikke overbegeistret for byen. Det var veldig mye biltrafikk midt i byen, så rolige kvelder på restauranter ble bråkete. Om det var mange butikker eller ei husker jeg ikke.
Strender er det vel ikke, bare badebrygger - helt greit for voksne, men ikke så barnevennlig. Dessuten er det stor høydeforskjell fra byen til der man bader, men det går heiser så det går greit allikevel.

Capri er fantastisk! Vi var der bare på dagstur da.

En by jeg heller ville valgt på Amalfi-kysten er Positano. En veldig koselig by, og fine strender.

Jeg ble skikkelig matforgiftet i Sorrento, sannsynligvis Salmonella-infeksjon, og hadde diaré i et halvår etterpå. Kanskje derfor jeg ikke er så positiv til byen.. (det kan selvsagt skje overalt).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 01:17   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorrento

Vi var i Amalfi på vår bryllupsreise. Har også vært korte turer på Capri, Positano og Sorrento, men bare noen timer hver gang. Så jeg har ikke så mye vettugt å bidra med dessverre.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 13:01   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorrento

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

V
En by jeg heller ville valgt på Amalfi-kysten er Positano. En veldig koselig by, og fine strender.

Takk for tips! Jeg har sjekket litt opp om Positano - og jeg klarer ikke å finne et hotell som har svømmebasseng som er egnet for barn. Det virker som om Positano er for honeymooners only. Stemmer det? Jeg ønsker å dra et sted som er barnevennlig, og hvor vi ikke er de eneste turistene med barn. Er Amalfikysten feil sted da, eller?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 13:01   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorrento

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Vi var i Amalfi på vår bryllupsreise.

Bodde dere i Amalfi by? Er det strender der? Noe å anbefale barnefamilien?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 14:49   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorrento

Vi hadde ikke barn, og kan ikke huske det som så veldig barnevennlig tror jeg. Men det var da noen barn der, noen småttiser. Flott basseng, glassheis fra hotellet ned til vannet. Men ingen strand, bare bade-svaberg. Kupert terreng/bratt.

http://www.hotelsantacaterina.it/

*mimre*

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 20:41   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.423
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sorrento

Vi var ogsaa paa bryllupsreise langs Amalfikysten inkl. Sorrento, Amalfi og ett sted til som jeg ikke klarer aa huske naa. Jeg vil nesten hevde at ingen av de stedene vi var, er saerlig barnevennlig pga. bratte gater, begrenset med strender og ganske höy par/bryllupsreisefokus (saerlig mange amerikanske par paa bryllupsreiser).

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 20:54   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.390
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorrento

Vi skal snart, drar mandag om ei uke!

Vi har leid oss leilighet i Praiano, en liten (og ikke så veldig spennende tror jeg) by som ligger mellom Positano og Amalfi. Vi er på ferie til sammen i to uker, så vi har noen dager før, og noen dager etter den uka vi har leiligheta. Da tenker vi å være i Napoli-området, kanskje overnatte ei natt på Ischia (billigere enn Capri, og mer interessant også, i følge ei jeg snakket med som har bodd i området).

Jenta vår er såpass lita at hun ikke har spesielt høye krav, så vi satser på å gå mye tur, ta båtturer/utflukter til de andre byene + Capri etc, og å bade i sjøen på de små strendene som er. Bare hun får løpe litt rundt, og kanskje plaske litt i sjøen eller ei fontene på et torg er hun helt fornøyd.

Gleder meg ekstremt mye!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 22:02   #9
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sorrento

Har vært i Sorrento. Amalfikysten er fantastisk vakker, og det er jo et kjempe utgangspunkt for severdigheter (Napoli, Pompei, Capri osv osv) Og det er jo Italias "sørlandet", så det er massevis av spisesteder og butikker, alle variasjoner såvidt jeg husker.

Men - jeg ville ikke reist dit hvis tanken var at det skal være barnevennlig og man skal bruke mye tid på stranda. I Sorrento er det skikkelig dårlig bademuligheter - det er badebrygger der man må betale for å ligge, og det kan umulig fungere spesielt bra for barn. I tillegg er det bratt, og mye trafikk og støy.

Positano hadde vel en strand, men ellers var det skikkelig bratt og trangt der. Veldig koselig, og masse spennende butikker - men ikke et sted med feks barnevogn.

I det hele tatt - det er ikke et område jeg ville ha reist på badeferie med barn. Oppdagelsesferie for voksene derimot... utrolig flott!

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no