Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reaksjoner på tur uten barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-07, 08:26   #21
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Man har til og med lov å dra uten barn, uten å være singel, sliten eller noe negativt på noen som helst måte.

Man MÅ prioritere forhold innimellom og med det så bør man ta stunder for seg selv der man utelater barna. For noen er en kveld nok, for noen en helg og noen tar seg både en og to uker på ferie for å lade opp og være et par.

Man kan til og med dra på venninne/kompis/vennetur, uten å måtte ha dårlig samvittighet ovenfor barna, tenk det du.

Drit i de surmeggene som tror at du ødelegger ungene dine ved å sette deg selv først for en gangs skyld.

For en gangs skyld er jeg helt enig med Sitron.

God tur!

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 09:11   #22
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Synes ikke du skal tenke så mye på kommentarene. Nyt kjæresteturen

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 17:22   #23
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Nei, du er ingen dårlig mor! Reis på ferie med kjæresten du og kos deg i massevis! Neste gang kanskje du føler for å ha med barna. Du skal ikke ha dårlig samvittighet.

God tur!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 18:26   #24
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Ja, ogs for å ha nevnt det. Barna skal ikke være hjemme alene, men 2 dager hos mormor og bestefar og 5 dager hos faren sin. Uff, stakkars forsømte barn.

Jeg synes dette høres kjempeflott ut for ungene. De er heldige som har så mange rundt seg som bryr seg og vil være sammen med dem.

Kos dere på Kreta (straks på vei dit selv!) og overhør misunnelige kommentarer fra venner.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 18:48   #25
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Det blir omtrent som når jeg reiste til en øy for å lese til eksamen, og det var i tre og en halv uke Hva med barna da???

Halloooooo....... de har en far!!!

Ha en riktig god tur og kos dere masse. Så kan dere komme tilbake med masse energi og barna får glade voksne rundt seg.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 18:49   #26
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Jeg lurer på hva disse vennene til Trixie ville sagt til meg som shippet sønnen min avgårde for å bo hos sin far.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 19:13   #27
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Bare misunnelse og smålighet. Klart dere trenger litt tid sammen dere to. God tur!

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 09:25   #28
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Og da reiser jeg.
Ha en flott uke.
Litt vemodig å være borte en uke fra ungene da men.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 11:10   #29
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Ha en fin tur.

Hvis ikke ungene får det fint hos faren sin mens du er borte har dere større problemer enn en ferietur.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 11:24   #30
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Men så mange negative reaksjoner..
"Skal du dra uten barn, hvorfor det?"
"

Hvorfor det?

Ja altså, jeg vet hvorfor! Hadde blitt mildt overraska om noen reagerte negativt på om jeg og mannen min tok noen dager aleine. Og jeg hadde ikke brydd meg en dritt, annet enn at vedkommede hadde fått rødt kryss i min private bok.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 11:49   #31
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

De som kommenterer slike ting må være missunlige. Jeg kan ikke skjønne noe annet.Håper dere får en flott og koslig tur.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 13:59   #32
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Signerer bermen.

Fy og skam for at du lar barna være to dager hos besteforeldrene, det har vel ingen av de som kommenterer gjort tenker jeg. (Oppholdet hos faren regnes ikke med som fravær.)

Jeg synes det er greit at folk undrer seg dersom man tar flere ferieturer i året uten barn, og aldri finner på noe med sine egne barn. Jeg kan knapt huske å hørt noen gjør det, så jeg vil anta at dette tilhører sjeldenhetene.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 15:16   #33
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Kos deg på tur du, og drit i hva andre sier!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 16:24   #34
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

En uke er jo ingenting.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 20:05   #35
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Dra og ha en hyggelig ferie. Vi har vært på ukesturer til syden, og jeg anbefaler og gjøre det mens barna er små, jeg synes det er vanskeligere og dra så langt uten dem nå når jeg tenker på hvor stor glede de også ville hatt av å bli med. Men så har jeg ikke det samme suget etter å få meg et pusterom nå når hverdaen ikke er så intens lengre.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 20:12   #36
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Jeg og mannen ville ikke ha reist fra minstemann en uke (som også er født i 2005), men her er stikkordene og mannen. De er jo hos faren sin, jo! Jeg fikk ymse hevede øyenbryn da jeg reiste på arkivtur til Manchester i fire dager da Plutten var 14 måneder. Men ingen reagerte da mannen var halvannen måned i felt da Storesøster var på samme alder.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 20:53   #37
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Gud for noen idioter som alltid skal blande seg. Alle har godt av litt voksentid uten unger. KOOOOS dere alene.

Dere har jo hele sommeren til å kose dere med ungene.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 21:25   #38
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Sånne kommentarer er det bare å heve seg over. Det finnes mange rare folk!

God tur og kos deg masse!

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 23:23   #39
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Noe så håpløst, og ja, særlig når ungene faktisk skal være hos sin egen far i 5 dager. So what liksom; de skal vel være hos ham likevel? Nei ærlig talt. Håper dere får en flott tur! Selvfølgelig er det slitsomt å være alene med to små, vi er to og har bare en liten og det er slitsomt det også.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 23:27   #40
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reaksjoner på tur uten barn

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Så kloke hoder, er jeg så dårlig mamma som drar uten barn? Er det ikke lov at man innimellom blir dritsliten?

Nei, jeg synes absolutt ikke du er en dårlig mamma.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no