Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor streng er skolen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-15, 13:02   #301
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Nå gikk kanskje min irritasjon utover de jeg vet er lærere her inne. Jeg har jo ellers et inntrykk av deg, Rine, at du er en dedikert og dyktig lærer, og det tror jeg fortsatt.

Irritasjonen kommer ikke fra "løse lufta" - det er en kjennsgjerning at mange unger ikke blir møtt for den de er i norske klasserom. Og i lys av det er det litt provoserende å lese at dere bare himler med øya. Hva om noen kunne tenke litt på hva vi har å tilby slike unger, gitt at det faktisk er hun som står bak (brorparten) av det som står i brevet. Hvis det er sånn at man kan være borte i 20-30-40 dager uten at det får noen som helst konsekvenser mtp læring, hvis det er slik at denne jenta lærer mer av å ha fri enn å være på skolen. Så burde noen være litt bekymret av det også, og ikke bare forvente at man skal sitte der på en stol og blomstre.

Selvsagt kan ikke alt dette løses av den enkelte lærer, det må systemmessige tilpasninger til.

Så i den grad jeg har tatt feil av deg (og andre) lærere i denne tråden, så beklager jeg det (og er glad for det)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 14:32   #302
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Men dette er jo ikke min elev, mkj? Jeg forholder meg, på lik linje med andre i tråden, til det jeg har lest om saken gjennom media. Jeg er fullstendig klar over at saken er litt tabloid framstilt og godt egnet til å vekke ulike former for reaksjoner (se bare på oss to) og at ingen av oss sitter på den fulle sannheten om jenta og hennes situasjon. Hvis du spør om jeg synes det er et poeng å nekte en unge som ligger lysår foran de andre i klassen fri fra skolen, så gjør jeg ikke nødvendigvis det. Selv ville jeg riktig nok sørget for at hun fikk et tilfredsstillende opplegg på skolen hun går på, heller enn å tilbringe dagen på morens kontor eller forelesningssal på HiB. Nå står det jo ingenting i media om at jenta er veldig skoleflink (bortsett fra brevet, som du mener hun har skrevet selv mens jeg tviler) så det blir litt søkt å ha dette som utgangspunkt for diskusjonen også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 15:06   #303
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Her hadde det ikke vært noe problem

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no