Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-18, 11:41   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Vi har støpejernspanne, samt en stor panne med et slags belegg fra LeCreuset og en Jamie Tefal. Men jeg er så lei av at de nonstickpannene går i stykker! Det gjør virkelig vondt i miljøsamvittigheten å pælme stekepanner etter 1-2 år.


Samtidig så elsker jeg at de er nonstick og at man ikke trenger fett i pannen i særlig grad.

Finnes det en nonstickpanne som faktisk holder? Hve med sånne som har sånn glitrete keramisk belegg?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 11:44   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Jeg har gitt opp nonstickpanner og forholder meg til noe fettbruk i støpejernspanner. De funker i det minste og går aldri i stykker. I hvertfall så lenge jeg en gang i blandt rengjør dem skikkelig og smører med maisolje.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 11:47   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Jeg prøver å bli flinkere til å ikke bruke dem når jeg skal steke på høy varme, jeg tror det er det som herper dem. Men, ja, sliter med det samme. Ingen forskjell på billig og dyr heller.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 12:57   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Jeg er veldig fornøyd med Fiskars hard face. Har hatt min i over et år nå.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 15:26   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Jeg har nettopp kjøpt nye fra Tefal, og trikset er virkelig å varme dem opp gradvis og ikke rett på full guff og aldri noensinne i oppvaskmaskinen. (Vi har pleid å synde der ...)
Har kjøpt disse;
https://www.kitchn.no/nettbutikk/gry...oaAntjEALw_wcB

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 15:30   #6
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Vi har fra Woll. Er kanskje en fem-seks år siden vi kjøpte de to vi har og har ikke hatt behov for å bytte de ut. Vasker de for hånd.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 15:31   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Jeg er fremdeles veldig fornøyd med Master fra Tilbords.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 15:41   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Vi har fra Woll. Er kanskje en fem-seks år siden vi kjøpte de to vi har og har ikke hatt behov for å bytte de ut. Vasker de for hånd.

Vi har to stykker derfra. De holder uten tvil lenger enn alle andre jeg har prøvd. Vår eldste er nok 7 år, men om man sammenligner så er den nyere bedre så de mister seg litt med tiden. Vasker for hånd og bruker maskinoppvaskmiddel med vann og litt varm på platen eller salt om det er noe som har satt seg godt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 18:15   #9
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg er veldig fornøyd med Fiskars hard face. Har hatt min i over et år nå.

Den har jeg tre av! Kjøpte en til hytta på kampanje, og ble så fornøyd at jeg kjøpte i to str. til å ha hjemme også. Fortsatt storfornøyd, men de har en grense på varme, de også.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 18:43   #10
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Vi sverger til Woll. Vaskes i oppvaskmaskinen. Varer ihvertfall 4-5 år med hard bruk.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 19:10   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Vi har en kjele fra Woll, og den har holdt seg ekstremt godt på tross av tilnærmet daglig bruk. Så jeg har tro på at pannene også kan være gode.

Vi vasker aldri kjeler i oppvaskmaskin.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 19:14   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Hvilke Wollpanner snakker vi om?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 19:21   #13
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvilke Wollpanner snakker vi om?

Sånn: https://www.jernia.no/produktkatalog...SABEgI4avD_BwE

Jeg har en lav og en høy versjon. Veldig kjekt å kunne ta av håndtaket og sette panna rett i stekeovnen.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 19:21   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Vi har en som denne og en med høyere kanter. Begge med lokk.

https://www.jernia.no/produktkatalog...8cm/p/00490994

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 20:32   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Sånn: https://www.jernia.no/produktkatalog...SABEgI4avD_BwE

Jeg har en lav og en høy versjon. Veldig kjekt å kunne ta av håndtaket og sette panna rett i stekeovnen.

Dette er pannene jeg er desidert mest fornøyd med også.
Men som nevnt er det viktig å tenke på temperatur, det er det som tar livet av belegget.
Varme opp (og kjøle) ned gradvis for å unngå temperatursjokk.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 20:42   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Takk for tips! Da skal jeg se etter Woll og den Hard Face-pannen. Det er jo ofte salg på slikt. Jeg ser den hardfacepanna har en med en slags kontrollfunksjon så den ikke skal bli for varm. Er det vits i, eller bare tull?

Jamiepannen flasset plutselig helt absurd mye rundt festet til håndtaket (inni pannen), så nå gikk den i søpla.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 21:09   #17
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Jeg kjøpte en rimelig stekepanne på Ikea for10-12 år siden og den har fungert så bra. Men for et års tid siden var den såpass sliten at jeg investerte i en dyrere stekepanne, den er allerede sliten.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 21:29   #18
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg kjøpte en rimelig stekepanne på Ikea for10-12 år siden og den har fungert så bra. Men for et års tid siden var den såpass sliten at jeg investerte i en dyrere stekepanne, den er allerede sliten.

Har Ikea stekepanne her også Trovärdig. Er 10 års garanti på de og hos oss har denne holdt lenger enn stekepanner fra f eks Tefal. Billig og bra!

https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50270179/

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 23:14   #19
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Stekepanner er vel generelt en forbruksvare som skiftes relativt ofte. Så spørs det hva man trenger ifht vekt, temperatur, slipplett osv, det har vel litt å gjøre med hva man lager i den, også. Av slipplettpanner har vi hatt alt fra billig til kjempedyrt, og syns vel ikke prisen uten videre har vært noen markør for kvalitet. Wollpanna gikk til h.. akkurat som de andre.

Men Woll- gryte har vi vært fornøyd med, brukes til koking av melkeretter osv, det betyr noe.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 23:26   #20
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Jamiepannen flasset plutselig helt absurd mye rundt festet til håndtaket (inni pannen), så nå gikk den i søpla.

Det gjør vår også og er på vei i søpla.


Skulle akkurat til å lage en tråd om stekepanne da våre går i søpla etter ett år. Ser ut som Wold er tingen å satse på her så da går vi for den denne gangen.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no