Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 18:40   #41
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

De som har slike lærere burde kanskje ta kontakt med den nærmeste lærerskolen for å få litt input til lærerene den veien.

Jeg har så langtikke konstatert noen graverende hull i kunnskapene til Frøknas lærere ennå. Heldigvis, kan jeg vel legge til, all den tid de har kommet til 5-3=2, og fortsatt trener på å skrive bokstavene riktig vei.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:40   #42
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

134134

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:43   #43
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.645
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har så langtikke konstatert noen graverende hull i kunnskapene til Frøknas lærere ennå. Heldigvis, kan jeg vel legge til, all den tid de har kommet til 5-3=2, og fortsatt trener på å skrive bokstavene riktig vei.

jeg regner med at du forstod at det ikke var dine lærere jeg siktet til Teo, men de som erfarer at lærere lager sine egne regler for hvordan man regner på denne skolen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:44   #44
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For meg kjennes det ut som om 2+3*5=25, for eksempel?


Ja, jeg synes jo at hvis det er det du føler, Teofelia, så kan jo ingen si at du tar feil

En venninne siterer til stadighet en kompis når verden ikke henger helt på greip: "Jeg synes ikke Elvis var noe kjent, jeg".
Jepp.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:47   #45
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

1, 3, 4, 7, 11, 18

Dette er da logisk det vel.

  Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:48   #46
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

jeg regner med at du forstod at det ikke var dine lærere jeg siktet til Teo, men de som erfarer at lærere lager sine egne regler for hvordan man regner på denne skolen.

Ja, jeg regnet med at det var det du siktet til, også begynte jeg å filosofere over om jeg hadde opplevd noen slike eksempler fra Frøknas skole, men det har jeg altså ikke. De kan alle utføre enkel subtraksjon på hennes skole.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:48   #47
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Bare at det ikke står 7, smilefjes. Det står 1
Og det der er IKKE 2-klasse-matte...

Ikke for det, lillegutt driver å øver på rekker med figurer i 2-3 størrelser og 2-3 farger... (også 2-klasse)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:52   #48
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.645
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, jeg regnet med at det var det du siktet til, også begynte jeg å filosofere over om jeg hadde opplevd noen slike eksempler fra Frøknas skole, men det har jeg altså ikke. De kan alle utføre enkel subtraksjon på hennes skole.

Så fantastisk at alle mattelærere kan subtrahere.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:54   #49
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Bare at det ikke står 7, smilefjes. Det står 1
Og det der er IKKE 2-klasse-matte...

Ikke for det, lillegutt driver å øver på rekker med figurer i 2-3 størrelser og 2-3 farger... (også 2-klasse)

Å, så den enern var med i oppgaven? Da blir det jo sånn her da:
1,3,4,1,3
Eller sånn her 1,3,4,1,5

  Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:54   #50
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Er det bare jeg som får lyst til å gjøre sånn?
1 2, 1 2 3
2 4, 2 4 6

Du kan ikke gå videre på den måten når oppgaven er "fullfør tallrekka 1212____. Hadde det stått bare 12, kunne du gjort det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:55   #51
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du kan ikke gå videre på den måten når oppgaven er "fullfør tallrekka 1212____. Hadde det stått bare 12, kunne du gjort det.

Kommer jo litt an på hva man føler det.

  Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:56   #52
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Du kan forresten bare glede deg. Jeg har hatt gleden av å banne abakus og dens elendige formulerte oppgaver opp og ned mer enn en gang gjennom årene.

  Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:57   #53
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kommer jo litt an på hva man føler det.

Ja, du har selvsagt rett, men nå føler jeg for å gjøre det riktig, jeg da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:59   #54
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, du har selvsagt rett, men nå føler jeg for å gjøre det riktig, jeg da.

Jo. Men riktig for hvem, Teo? For hvem? :Moki-fraggel-stemme:

  Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:00   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, du har selvsagt rett, men nå føler jeg for å gjøre det riktig, jeg da.

Ah, men alt er relativt, vet du.

"Nei, jeg synes det er lettere å føre regnskap på denne måten! "

Det er en vakker verden der ute. :klynk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:03   #56
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ah, men alt er relativt, vet du.

"Nei, jeg synes det er lettere å føre regnskap på denne måten! "

Det er en vakker verden der ute. :klynk:

Kredit eller debet. Er det så nøye da?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:07   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kredit eller debet. Er det så nøye da?


Næsj, så lenge det går i null til slutt? Hvis det er det du føler at det bør gjøre, selvsagt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:08   #58
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Næsj, så lenge det går i null til slutt? Hvis det er det du føler at det bør gjøre, selvsagt.

Jeg føler egentlig mer for at det skal gå i pluss, jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:40   #59
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Eller sånn her 1,3,4,1,5

Denne hadde jeg gått for. Og kjenner at jeg er en smule furten for at noen faktsk hadde skrevet det før jeg fikk kommet med mitt syn på saken.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:42   #60
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullfør tallrekken. Trenger hjelp til leksene hennes allerede!

symmetri?
1341431

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no