Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-08, 12:42   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Årets presidentvalg i USA, spesielt valget av den demokratiske presidentkandidaten ser ut til å bli en skikkelig valgthriller. Og jeg må si at jeg lar meg fascinere av sirkuset. Ikke minst fordi valget av demokratisk presidentkandidat uansett vil bli historisk, og vil gjøre det endelige presidentvalget utrolig spennende.

Det er liten tvil om at jeg hadde stemt Demokratene dersom jeg hadde hatt stemmerett i USA, men hvilke av de to demokratiske kandidatene som nå kjemper om nominasjonen som jeg hadde stemt på er jeg jammen ikke sikker på. I mine øyne er den ideelle løsningen at Barack Obama og Hillary Clinton slår seg sammen, med Clinton som presidentkandidat og Obama som hennes visepresident. Bakgrunnen for at jeg mener dette er at Clinton tross alt har lengre politisk erfaring enn Obama, og jeg syns dessuten hennes politiske strategier og mål er klarere. Som visepresident vil Obama ha en god mulighet til å vinne presidentvalget på et senere tidspunkt, ikke minst siden han da får muligheten til å vise hva han er god for som visepresident. Det store spørsmålet er så om et slikt ”kontroversielt” (i amerikansk sammenheng) tospann har noen som helst sjanse til å vinne presidentvalget.

Andre synspunkter på dette?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:51   #2
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.998
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Jeg er enig i dine reflksjoner rundt Clinton og Obama. Det som er skremmende er hvis McCain får for stor oppslutning, så jeg håper rett og slett at alderen vil vise seg i løpet av valgkampen. Han er 71 år, og bør få et par 'senior moments'* underveis.

*Glemsomhet, trøtthet, forvirring.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:55   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.453
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Ja, jeg følger med! Det har jo virkelig konsekvenser for hele verden, og det er veldig spennede at man kanske står overfor så radikale endringer som nå.

Jeg er enig i dine tanker, og det er akkurat slik jeg vil ha det. Men jeg tror kanskje de vil ha større sjans til å vinne hvis Hillary blir visepresidentkandidat, desverre.

Det er uansett spennende siden det faktisk er hint om at den som ikke vinner nominasjonen vil bli visepresidentkandidat.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:57   #4
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Årets presidentvalg i USA, spesielt valget av den demokratiske presidentkandidaten ser ut til å bli en skikkelig valgthriller. Og jeg må si at jeg lar meg fascinere av sirkuset. Ikke minst fordi valget av demokratisk presidentkandidat uansett vil bli historisk, og vil gjøre det endelige presidentvalget utrolig spennende.

Det er liten tvil om at jeg hadde stemt Demokratene dersom jeg hadde hatt stemmerett i USA, men hvilke av de to demokratiske kandidatene som nå kjemper om nominasjonen som jeg hadde stemt på er jeg jammen ikke sikker på. I mine øyne er den ideelle løsningen at Barack Obama og Hillary Clinton slår seg sammen, med Clinton som presidentkandidat og Obama som hennes visepresident. Bakgrunnen for at jeg mener dette er at Clinton tross alt har lengre politisk erfaring enn Obama, og jeg syns dessuten hennes politiske strategier og mål er klarere. Som visepresident vil Obama ha en god mulighet til å vinne presidentvalget på et senere tidspunkt, ikke minst siden han da får muligheten til å vise hva han er god for som visepresident. Det store spørsmålet er så om et slikt ”kontroversielt” (i amerikansk sammenheng) tospann har noen som helst sjanse til å vinne presidentvalget.

Andre synspunkter på dette?

Ja, jeg følger med i periferien. Er ikke helt detaljeorientert, men synes det jeg får med meg er spennende.
Jeg sliter også litt med hve av de to demokratkandidatene jeg vil skal vinne nominasjonsvalget.

En kvinnelig president hadde vært slagkraftig, kontroversielt og radikalt, etter rekken med mannlige presidenter, samt at hun har karisma og gjennomslagskraft. Altså et viktig symbol på kvinnefrigjøringen.
Og som deg mener jeg at Hillary har et klart fortrinn når det gjelder politisk erfaring.

Obama blir tidenes første fargede president, det også radikalt og kontroversielt, og et symbol på at raseforskjellstiden defintivt er historie.

60% Hillary, og 40% Obama....foreløpig.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:03   #5
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Tja sånn ca litt. Gidder ikke å følge med nå siden trossalt det er ikke før november det er presididentskifting. Akurrat nå er det bare å selge seg selv mest dem kan. Da kan det komme mye humbug.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:04   #6
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er enig i dine tanker, og det er akkurat slik jeg vil ha det. Men jeg tror kanskje de vil ha større sjans til å vinne hvis Hillary blir visepresidentkandidat, desverre.

Hvorfor tror du det? Er det fordi det vil være mindre kontroversielt med en farget, mannlig presidentkandidat, enn med en kvinnelig presidentkandidat, eller er det fordi Clinton har for mange skjeletter i skapet? Jeg er jo klar over at hun er kontroversiell og at hun har mange motstandere, samtidig så har jeg også inntrykk av at alle hennes kort er på bordet, slik at det er lite sannsynlig at det vil dukke opp flere skandaler i løpet av valgkampanjen.

McCain får jeg litt frysninger av, og jeg sier som Nolo at jeg håper han viser litt gammelmannstendenser når den virkelige valgkampen er i gang.


Sist redigert av Gaia : 06-02-08 kl 13:05. Årsak: Skrev feil nick, gitt..
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:06   #7
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Clinton for president, Obama as first lady.



Jeg har ingen preferanse når det gjelder Clinton/Obama, til det kan jeg ikke nok om amerikansk politikk.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:11   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Jasså, Hasselnøtt, så du mener at Clinton og Obama burde skille seg fra sine respektive og finne hverandre?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:11   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.340
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Jeg følger noe med, og er ambivalent, og ønsker meg et samarbeid. Det beste fra alle parter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:15   #10
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jasså, Hasselnøtt, så du mener at Clinton og Obama burde skille seg fra sine respektive og finne hverandre?


Tanken er strålende. Siden mange mener Clinton har større politisk tyngde fordi hun allerede har vært frue i det hvite hus, måtte jo dette være en god skole for Obama før neste valg.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:41   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.453
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Hvorfor tror du det? Er det fordi det vil være mindre kontroversielt med en farget, mannlig presidentkandidat, enn med en kvinnelig presidentkandidat, eller er det fordi Clinton har for mange skjeletter i skapet? Jeg er jo klar over at hun er kontroversiell og at hun har mange motstandere, samtidig så har jeg også inntrykk av at alle hennes kort er på bordet, slik at det er lite sannsynlig at det vil dukke opp flere skandaler i løpet av valgkampanjen.

Litt begge deler egentlig. Jeg tror mange amerikanere syns tanken på en (hysterisk) kvinne som president er helt utåelig. Tenk, hun kan jo gråte! Og kvinner fikser jo ikke krigføring.
Pluss at mange vil være redd for at Mr. Clinton skal få "for" mye makt, slik Mrs. Clinton fikk i sin tid. I all hovedsak er det nok republikanere som tenker slik, men de republikanerne som mener Bush har driti seg ut og ønsker endring, kan nok være mer troandes til å stemme på en mann enn en kvinne. Han fremstår som mer konservativ enn henne. For dem så er veien kortere til Obama enn til Clinton.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 14:07   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.242
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Jeg tror demokratene har svært små sjanser til å vinne uansett om det blir Obama eller Clinton. Begge kandidater vil mobilisere et stort grunnfjell av velgere som kanskje ellers ikke stemmer, som hverken ønsker en svart mann, og i HVERT fall ikke en Clinton (som de ser på som de fremste eksempler på umoral) som president.

Av dem er Hillary den minst sannsynlige vinneren, tror jeg. Hun har lært seg noen karisma-triks etter hvert, men det er og blir tillært. Hun har solid politisk erfaring, er lynende intelligent og står for veldig bra ting (som en helsereform), men fremstår ikke som noen spesielt talentfull LEDER. Og det er det man velger når man velger president. Men om hun kunne blitt en visepresident med klare mandater og gjennomføringskraft så tror jeg det ville blitt bra. Jeg tror ellers at det er et mye større problem at hun er en "Clinton" enn at hun er kvinne.

Obama har litt kort track-record. Jeg skulle ønske han hadde ventet 4 år. Men han virker som en uvanlig klok, intelligent, reflektert og kunnskapsrik mann. Jeg liker at han har sett mye, og reist mye. Han har karisma og tydelige lederevner, er en virkelig fantastisk taler og jeg tror han har gode verdier i bunn, selv om han er litt lite tydelig på hva han står for.


Men det er nok John McCain som blir USAs neste president. Det kunne vel vært verre.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 14:09   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.242
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg følger noe med, og er ambivalent, og ønsker meg et samarbeid. Det beste fra alle parter.

Bloomberg.

Kanskje neste gang?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 14:17   #14
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men det er nok John McCain som blir USAs neste president. Det kunne vel vært verre.

Tja ... Det trenger ikke være sikkert. Var det ikke Newsweek som sist uke hadde en politisk kommentar om at resesjonen amerikanerne nå sannsynligvis er på vei inn i er good news for demokratene? I nedgangstider stemmer amerikanerne på demokrater, og republikanere i oppgangstider. Det er jo heller ikke akkurat kult å være republikansk presidentkandidat når den sittende, republikanske presidenten blir holdt personlig ansvarlig for de dårlige tidene ... Nei, jeg øyner håp for demokratene denne gang jeg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 14:19   #15
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Joda jeg følger med og CNN ser jeg mye på for tiden.

Jeg har vært tilhenger av Hillary Clinton lenge og synes hun er ei dyktig dame.
Selvsagt håper jeg henne men hun er så "hatet" av mange motstandere at jeg frykter om hun blir demokratenes kandidat at Mc Cain vil vinne valget om det Hvite hus. Det ville være ille for USA og verden.
Tror Obama derimot vil samle flere velgere i selve valget om han blir demokratenes kandiat.

Det hadde jo vært helt utrolig om Clinton og Obama hadde blitt president og visepresident.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 14:21   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.453
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

men fremstår ikke som noen spesielt talentfull LEDER. Og det er det man velger når man velger president.

Nåja, Bush har vel aldri akkurat framstått som den fødte leder han heller, og vant omtrent kun på grunn av svak, altfor godt kjent demokratisk kandidat i første omgang, og andre omgang fordi USA var midt i en fortvilet posisjon og tenkte "vi vet hva vi har, ikke hva vi får".

Jeg tror faktisk det er ganske stor sjans for at demokratene vinner denne gangen, men størst sjans med Obama.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 14:25   #17
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.


Jeg tror faktisk det er ganske stor sjans for at demokratene vinner denne gangen, men størst sjans med Obama.



Denne gangen vinner demokratene.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 14:31   #18
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Jeg syns at Obama kanskje er litt for lett til å skulle bli president. Han er karismatisk, det er han. Men jeg syns samtidig det er vanskelig å få helt tak på ståstedet hans. På den andre siden så var ikke godeste Bill den mest kjente den gangen han suste inn som president etter å ha slått støvlene av Bush sr.

Jeg kan forstå at amerikanere kan være skeptiske til Hillary, siden hun på en måte representerer et politisk dynasti. Men på den andre siden så virker hun både grepa og intelligent, og jeg tror at USA, som land, hadde hatt godt av å få en president som (muligens) tenker litt alternativt. At det er på høy tid at USA får både en farget president og en kvinnelig president er jo en helt annen sak.

I mine øyne er vel det viktigste at Demokratene må vinne presidentvalget. Bush jr. og hans ”puppeteers” har gjort nok skade.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 14:58   #19
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men det er nok John McCain som blir USAs neste president.

Det virker dessverre rimelig på meg også. Og jeg tror mange undervurderer hvor sterkt hatet Clinton faktisk er i mange kretser. Jeg tror Obama med Edwards som kandidat til ett eller annet; visepresident eller statsadvokat, kanskje vil ha litt bedre sjanser enn Clinton.

Ben "Don't blame me. I rooted for Edwards" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 15:21   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.242
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på det amerikanske presidentvalget?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nåja, Bush har vel aldri akkurat framstått som den fødte leder han heller, og vant omtrent kun på grunn av svak, altfor godt kjent demokratisk kandidat i første omgang, og andre omgang fordi USA var midt i en fortvilet posisjon og tenkte "vi vet hva vi har, ikke hva vi får".

Jeg tror faktisk det er ganske stor sjans for at demokratene vinner denne gangen, men størst sjans med Obama.

Det er totalen som teller mot, og lederskap er en av de viktige tingene. Bush slo jo første gangen en akademisk tørrpinne (som har blomstret noe utrolig i etterkant!), og andre gang så var man i starten av en krig.

Clinton har tøffere motstand. McCain er ingen dårlig mann, tror jeg.


Og så syns jeg norsk presse er PATETISK i dekningen sin. Man skulle tro at siden VI syns det er opplagt at det skal bli en demokratisk president, så er det knapt grunn til å dekke de republikanske primaries.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no