Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Anbefal en skitur i Nordmarka

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-17, 23:01   #1
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Det er som å gå i 17. maitog.

(Er i grunnen derfor jeg forsøker å unngå den.)

Gikk der søndag. Ikke mye folk før vi kom til Sognsvann, der var det yrende liv og røre.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 23:25   #2
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Gikk der søndag. Ikke mye folk før vi kom til Sognsvann, der var det yrende liv og røre.

Jeg synes "alltid" det er mye folk fra Frognerseteren, og mye oppogned til Ullevålseter - og derfra til Sognsvann er rett og slett litt kjedelig og fort gjort. Mye morsommere å gå via Tryvann, det kan man jo og fra Frognerseteren (Sporten, i stedet for lysløypa i starten).

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 23:39   #3
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Jeg synes "alltid" det er mye folk fra Frognerseteren, og mye oppogned til Ullevålseter - og derfra til Sognsvann er rett og slett litt kjedelig og fort gjort. Mye morsommere å gå via Tryvann, det kan man jo og fra Frognerseteren (Sporten, i stedet for lysløypa i starten).

Vi var vel innom Tryvann, var ved en hytte og slalåmbakken. Eller er det et annet sted du tenker på?
Det er klart, vi var ikke alene i løypa, men det var mange færre enn jeg "fryktet". Vi startet kl 10, muligens før rushet.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 07:58   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.613
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

På en hverdag også? Dette er en av flere grunner til at jeg foretrekker Østmarka.

Jeg pleide å gå i 9-10-tiden på hverdager i fjor, og det var ikke noe problem da i hvert fall.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 09:44   #5
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Vi var vel innom Tryvann, var ved en hytte og slalåmbakken. Eller er det et annet sted du tenker på?
Det er klart, vi var ikke alene i løypa, men det var mange færre enn jeg "fryktet". Vi startet kl 10, muligens før rushet.

Var nok før rushet, ja. Og ja, Tryvann har en hytte ved slalombakken.

Egentlig bør jeg slutte å misjonere for at man kan gå andre steder enn i lysløypa, for da blir det jo færre der hvor jeg går!

Men seriøst: Nordmarka har så uendelig mye mer å by på enn Frognerseteren- Ullevålseter-Sognsvann, selv om det også er fint, altså.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 15:08   #6
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Men seriøst: Nordmarka har så uendelig mye mer å by på enn Frognerseteren- Ullevålseter-Sognsvann, selv om det også er fint, altså.

Jeg vil gjerne prøve noe annet, men er så redd for å gå meg bort. Stedssansen min er elendig.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 22:27   #7
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg vil gjerne prøve noe annet, men er så redd for å gå meg bort. Stedssansen min er elendig.

Det er masse skilt. Røde=ski, blå=gange. Om du holder deg til hovedløypene (de brede kjørt med løypemaskin, ikke bare scooterpreparert), så kommer du deg alltids til Frognerseteren eller Ullevålseter (og deretter kjapt ned til Sognsvann) for banen.

Nordmarka er jo ganske kupert, da. Vil du gå helt flatt går du på Bogstadvannet. Eller relativt flatt over Gaustadjordene. Det første forslaget mitt er ikke så gærent kupert, egentlig.

Skiforeningen har en fin app som viser løyper, profil og sist prepping.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 08:06   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.033
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Det er masse skilt. Røde=ski, blå=gange. Om du holder deg til hovedløypene (de brede kjørt med løypemaskin, ikke bare scooterpreparert), så kommer du deg alltids til Frognerseteren eller Ullevålseter (og deretter kjapt ned til Sognsvann) for banen.

Jeg synes det er skrekkelig mye skilting i alle retninger, og det er faktisk mulig å gå seg bort. Jeg har svært god stedsans, men har endt opp på ville veier i Nordmarka mange ganger. Men heldigvis er det fullt mulig å snu og gå tilbake.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no