Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-11, 15:20   #561
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Bare for å være djevelens advokat: Det er ikke bevist at man ikke kan få autisme av vaksine. Det kan man faktisk ikke bevise. I beste fall kan man med svært stor sannsynlighet mene at det ikke er slik at det er en sammenheng. Men helt sikker kan vi ikke være.

MEN! Det er heftig dokumentert at "forskeren" som påstod at MMR fører til autisme bedrev juks og fanteri. Én ting er om han bedrev slett forskningsarbeid, men det har jo vist seg at han regelrett var kjøpt og betalt, og bevisst gikk inn for å få et ugyldig resultat.

Det er også bevist at det ikke er noen overrepresentasjon av autisme hos de vaksinerte kontra de ikke vaksinerte.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 15:22   #562
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er også bevist at det ikke er noen overrepresentasjon av autisme hos de vaksinerte kontra de ikke vaksinerte.

Det er riktig, men da er du inne på statistiske metoder for bevisførsel. Det beviser ikke at det er umulig å få autisme pga vaksinasjon. Det beviser at sannsynligheten er svært svært svært liten. Men den er der.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 15:26   #563
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det er riktig, men da er du inne på statistiske metoder for bevisførsel. Det beviser ikke at det er umulig å få autisme pga vaksinasjon. Det beviser at sannsynligheten er svært svært svært liten. Men den er der.

Det er sant. Men det blir jo litt sånn at siden det ikke er noen som har bevist at det ikke er umulig å få for eksempel hjernekreft av MMR-vaksinen, kan man ikke utelukke at det er utløsende faktor i endel tilfeller. Eller en hvilken som helst annen sykdom med litt uklare årsaksforhold. For siden de fleste barn får vaksiner og dette er sykdommer som viser seg i omtrent samme aldersgruppe skal det noe til å bevise at det over hodet ikke kan spille en rolle hos noen. Det blir jo statistiske sannsynligheter, og det er autisme som har vært mest populært å snakke om. Men det er vel ikke mer sannsynlig enn enhver annen sykdom som opptrer i samme aldersgruppe og som ikke har noen bevist sammenheng med vaksiner annet enn fordi det rammer samme aldersgruppe.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 15:34   #564
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er sant. Men det blir jo litt sånn at siden det ikke er noen som har bevist at det ikke er umulig å få for eksempel hjernekreft av MMR-vaksinen, kan man ikke utelukke at det er utløsende faktor i endel tilfeller. Eller en hvilken som helst annen sykdom med litt uklare årsaksforhold. For siden de fleste barn får vaksiner og dette er sykdommer som viser seg i omtrent samme aldersgruppe skal det noe til å bevise at det over hodet ikke kan spille en rolle hos noen. Det blir jo statistiske sannsynligheter, og det er autisme som har vært mest populært å snakke om. Men det er vel ikke mer sannsynlig enn enhver annen sykdom som opptrer i samme aldersgruppe og som ikke har noen bevist sammenheng med vaksiner annet enn fordi det rammer samme aldersgruppe.


Jepp. Du får ikke kraftigere bevis enn mangel på bekreftelse når ting er såpass kompliserte. Det er enklere i min verden hvor vi kan bevise at ting ikke er påvist også - ikke bare når de er påvist. Ihvertfall stort sett.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 15:37   #565
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Slikt gjør forbanna vondt. Det er vondt nok å få et funksjonshemmet barn, om man ikke skal la seg overbevise av fanatikere at det er din egen feil på grunn av at du lot barnet vaksinere i sin tid.

Amen!

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 15:38   #566
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er sant. Men det blir jo litt sånn at siden det ikke er noen som har bevist at det ikke er umulig å få for eksempel hjernekreft av MMR-vaksinen, kan man ikke utelukke at det er utløsende faktor i endel tilfeller. Eller en hvilken som helst annen sykdom med litt uklare årsaksforhold. For siden de fleste barn får vaksiner og dette er sykdommer som viser seg i omtrent samme aldersgruppe skal det noe til å bevise at det over hodet ikke kan spille en rolle hos noen. Det blir jo statistiske sannsynligheter, og det er autisme som har vært mest populært å snakke om. Men det er vel ikke mer sannsynlig enn enhver annen sykdom som opptrer i samme aldersgruppe og som ikke har noen bevist sammenheng med vaksiner annet enn fordi det rammer samme aldersgruppe.

Dette har du selvsagt rett i. Spesielt det med autisme som vi jo slett ikke vet om har noen utløsende årsak eller om det "bare er noe som skjer". Ellers bare spikker jeg fliser på smilefjes' innlegg, altså.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 15:52   #567
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Bare for å være djevelens advokat: Det er ikke bevist at man ikke kan få autisme av vaksine. Det kan man faktisk ikke bevise. I beste fall kan man med svært stor sannsynlighet mene at det ikke er slik at det er en sammenheng. Men helt sikker kan vi ikke være.

MEN! Det er heftig dokumentert at "forskeren" som påstod at MMR fører til autisme bedrev juks og fanteri. Én ting er om han bedrev slett forskningsarbeid, men det har jo vist seg at han regelrett var kjøpt og betalt, og bevisst gikk inn for å få et ugyldig resultat.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er også bevist at det ikke er noen overrepresentasjon av autisme hos de vaksinerte kontra de ikke vaksinerte.

Det er riktig, man snakker vel ikke om "bevist" i medisinsk forskning, bare om hva som er mer eller mindre sannsynlig. Det er bevist at fyren jukset. Men det er ikke bevist så mye annet. Men det er overveiende mer sannsynlig at MMR-vaksinen ikke gir autisme, enn at den gjør det. Jeg hadde helt sikkert reagert som Pesten jeg også, om det var mitt barn som utviklet autisme etter en vaksine. Eller ME eller hva har du. Det ligger jo i oss å forsøke å finne en forklaring på hva som skjer. Jeg hadde dog neppe misjonert for at andre skulle la være å ta vaksinen.

Og jeg synes faktisk ikke at det er rart at man kan bli skeptisk til vaksiner, som HPV-vaksinen, når man leser ting som dette på nyhetssider:

http://www.abcnyheter.no/borger/borg...ngseksperiment

Nå er jo dette også bare en haug med påstander, og så vidt jeg forstår er det ikke en nyhetssak, men en kronikk. Men med mindre man går direkte inn i kildene, og de fleste gjør jo ikke det, så kan man jo bli litt skeptisk av å lese dette. Dette var linket til hos en FB-venn, og selv om jeg er en som i utgangspunktet er positiv til HPV-vaksinen (som min fjasing i denne tråden ganske riktig har gitt uttrykk for. ), så kjenner jeg at jeg nok skal inn og lese en god del artikler om vaksinen på Pub-Med før jeg tar en endelig avgjørelse om hvor vidt datteren min skal få den vaksinen.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 18:09   #568
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg også, og syns at hun (han?) får unødvendig mye pes. Jeg forstår at hun kan føle som hun gjør, og har valgt deretter, selv om det er irrasjonelt.

HUN.
Jeg har lest og lest her men sikkert ikke nøye nok. Har 3 småtroll som krever mamma her.
JEG ønsket ikke noe pepper for mitt valg. Det var det jeg mente. Kan prøve å forklare nærmere etter leggetid for ungene mine.
JEG har full forståelse for at mange velger å vaksinere men VI (som i vår familie kun) velger å droppe MMR pga storebror som jeg da mener 100% fikk en reaksjon i forbindelse med at MMR ble gitt han.

Kommer straks tilbake altså. Forlater dere ikke så fort selv om det ikke var kjekt å bli møtt av mange rødprikker her.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 18:10   #569
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Jeg er nysgjerrig på om du mener MMR var årsak til autismen eller om du bare mener at han reagerte på den og ville fått autisme likevel altså.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 18:42   #570
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er nysgjerrig på om du mener MMR var årsak til autismen eller om du bare mener at han reagerte på den og ville fått autisme likevel altså.

Skal få svart deg på det i kveld men først legging av unger her i huset.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 18:59   #571
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Jeg kan forstå at man som mor vil være helt sikker og ikke vil gi MMR til sine andre unger etter at størstemann fikk autisme rett etter å ha fått MMR-vaksinen. At man rett og slett har en "dårlig følelse" for det. Og noen ganger er vi bare irrasjonelle (de fleste av oss hvertfall). For så lenge forskningen ikke har funnet noe som tyder på noen sammenheng så er det jo faktisk irrasjonelt.

Selv vurderer jeg å forby ungene å kysse for første gang (og selvsagt også de etterfølgende gangene) etter dette: http://www.dagbladet.no/2011/02/15/n...riks/15387093/

At to ting skjer etter hverandre betyr ikke at det er en årsakssammenheng mellom dem.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 07:58   #572
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er nysgjerrig på om du mener MMR var årsak til autismen eller om du bare mener at han reagerte på den og ville fått autisme likevel altså.

Here it comes:

Storebror ble født til termin etter et svangerskap som forløp normalt. Han var 3800 gram, 51 cm og scorte 10 på abgartesten.
Jeg ammet til han var 10 mnd og han var en rolig baby som sov mye i begynnelsen. Jeg og naboen fikk baby samtidig og koste oss masse i permisjonen. Gutta fulgte utviklingen til hverandre og siden prinsen var min første (naboens nr2) så var jeg litt på vakt. Heldigvis bablet gogutten min mye og var aktiv på gulvet og i lek. Rundt 15 mnds alderen fikk han MMR og etter ca 10 dager fikk han røde prikker m/ feber. Dette er visst vanlig ifølge helsesøster og jeg slår meg til ro med dette. Etter 3 dager med feber blir gutten min stille som en østers og det han har lært seg av språk stopper helt opp. Han prater ikke og kommer bare med mange snåle skrikelyder som om han har vondt men ingen tårer. Han trekker seg vekk fra oss voksne og naboer reagerer da han som 17 mnd hyler fordi han nekter å gå inn på lekeplassen. Vi flytter alle leker opp i stuen for at han skal være der vi er men viser helt plutselig ikke interesse for noe. Ikke oss voksne en gang. Han som likte kos og sitte på fanget vil virkelig ikke være i samme rom som oss. Så det mange 17-18 åringer gjør, det gjorde gutten som 17-18 mnd.

Alle som ble kjent med storebror som baby kjente ikke igjen denne veslevoksne fyren som dukket opp rundt 15-16 mnd og helsesøster blir også litt bekymret da jeg var innom helsestasjonen men sier at vi ikke må sammenligne med nabogutten og at vi må slappe av. Språket kommer det.
Men etter nye 6 mnd så er jeg ganske fortvilet da gutten min sin eneste interesse er å gå opp/ned trapper.

Dette er en lang historie så tror jeg slutter her. Noe skjedde iallefall etter vaksinen ble satt og tom helsesøster måtte inrømme det etter lengre tid. Hun kunne bare ikke forstå at det skulle være noe galt med storebror som fulgte alle alders milepæler opp igjennom fram til MMR.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.

Sist redigert av Pesten : 18-02-11 kl 10:52.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 08:02   #573
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Jeg skjønner at du ble vettskremt av dette, Pesten. Og jeg ser at du ikke konkluderer med at vaksinen ga autisme - bare at noe gikk galt et sted, og at det skjedde så nært vaksinen at det opplevdes skremmende og sammenhengende med vaksinen uten at noen kan si at sånn var det.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 08:06   #574
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Kanskje han ville fått autisme uansett? Vel jeg tror ikke det. Han var langt framme på de fleste ting. Kanskje han ville fått en mildere form for autisme? Vel jeg velger iallefall å tro at vaksinen utløste noe her ja.
Blir iallefall lei meg når dere sender meg melding om at jeg lyger og kommer med skremselspropaganda. Dette er min historie og mitt liv og jeg håper jo på å bli godtatt for den jeg er. Jeg lever tross alt oppi dette hver dag og selv om gogutten min har sine problemer så er han tross alt blitt en fantastisk vakker 10 åring.
Dette har vært en kamp siden han var liten og selv om jeg ikke fikk melde saken opp som avvik på helsestasjonen (møtte på noen kamper der og på NAV) så forteller jeg alltid MIN side av saken.

Dere må gjerne skrive om at dette ikke stemmer og sånt men JEG vil ikke belæres om at jeg har valgt feil. Dere må gjerne opplyse om at MMR ikke utløser autisme men ikke send de direkte til meg. Det er forskjellen som jeg kanskje ble misforstått på her.

:hvitt flagg:

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 08:08   #575
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Jeg vil jo gjerne være medlem her inne på lik linje som dere andre og håper jeg har bestått eksamen.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 09:35   #576
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Jeg har ingen problemer med å forstå at dette oppleves utrolig skremmende, og jeg hadde også ønsket å rapportere dette som en hendelse etter vaksinen. Det kan du for øvrig gjøre selv på. www.legemiddelverket.no.

Jeg skal ikke prøve å henge deg heller, men bare spørre forsiktig om du også er enig i at den reaksjonen barnet ditt fikk, som kanskje eller kanskje ikke trigget forandringen hos barnet ditt, også kan være en helt uavhengig infeksjon som bare tilfeldigvis kom nær i tid selve vaksinen?

Det er jo derfor man ikke kan dra noen konklusjoner utfra enkelttilfeller, sannsynligheten for tilfeldigheter er så stor at den overskygger sannsynligheten for sammenhenger.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:07   #577
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.


Dere må gjerne skrive om at dette ikke stemmer og sånt men JEG vil ikke belæres om at jeg har valgt feil. Dere må gjerne opplyse om at MMR ikke utløser autisme men ikke send de direkte til meg. Det er forskjellen som jeg kanskje ble misforstått på her.

:hvitt flagg:

Du har min fulle sympati for hva som har skjedd sønnen din. Om det har sammenheng med MMR-vaksinen vites ikke, men det er greit at du velger å tro på det.
Det jeg ikke synes er greit, er at du bruker din personlige opplevelse og det offentlige rom til å nøre opp under et rykte som i verste fall kan få nybakte foreldre til å skremmes fra å vaksinere barna sine mot en sykdom som tar livet av en halv million unger i året. Det er utrolig skremmende tall, og jeg synes det er kjempeskummelt at det nå har brutt ut meslinger i Oslo. Sykdommen har vært nær utryddet i flere tiår, men er nå på sterk frammarsj i den vestlige verden på grunn av en konstruert teori om at MMR fører til autisme.
En god del av poenget med vaksiner er gruppeimmunitet (herd immunity), som gjør at også de som ikke KAN vaksineres er beskyttet, da sykdommen ikke klarer å spre seg. Gruppeimmunitet får man bare om en stor andel av befolkninga er vaksinert. Omtrent som forsikringsprinsippet, hvor alle betaler en premie, og de som er uheldige får dekket eventuelle utgifter. Forsikring fungerer også bare om mange nok deltar i ordninga, og med tanke på hvor mange som lar seg skremme til å ikke vaksinere barna sine på grunn av rykter, feilinformasjon og konspirasjonsteorier, er graden av gruppeimmunitet i ferd med å svekkes. JEG er ikke villig til å ta sjansen på at mine barn skal bli syke, og alle tall og statistikker viser at vaksinen er sikker og redder liv framfor å ødelegge liv.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:00   #578
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Det er såklart mulig Candy Darling men jeg tørr ikke gamle på at barna mine har noe latent i kroppen som da kan slås ut ved vaksine.

Har en liten historie rundt det å ha et funksjonshemmet barn.
"Reisen til Nederland"

Når du venter barn, er det som å planlegge en fantastisk ferietur – til Italia. Du kjøper en stabel med guidebøker og legger store planer. Colosseum, Michelangelos David. Gondolene i Venezia. Kanskje lærer du noen nyttige fraser på italiensk. Alt er veldig spennende.Etter måneder med ivrig forventning kommer endelig dagen. Du pakker kofferten og drar av sted. Flere timer senere lander flyet. Flyvertinnen tar mikrofonen og sier, ”Velkommen til Nederland”.”Nederland?”,sier du. ”Hva er det du sier; Nederland? Jeg hadde bestilt tur til Italia! Jeg skulle vært i Italia nå. Hele livet har jeg drømt om å få reise til Italia.”Men det er en endring i flyets rute. De har landet i Nederland og der må du bli. Det viktige er at de ikke har tatt deg med til et forferdelig, skittent sted, fullt av nød og sykdom. Det er bare et annet sted.. Så du må gå ut og kjøpe nye guidebøker. Og du må lære et helt nytt språk. Og du vil bli nødt til å møte en hel mengde nye mennesker som du ellers aldri ville ha møtt.Det er bare et annerledes sted. Det er roligere enn i Italia, ikke så flott som Italia, men når du har vært der en stund og du får pusten igjen, ser du deg rundt… og du begynner å legge merke til at Nederland har vindmøller…. Og Nederland har tulipaner. Nederland har til og med Rembrandt. Men alle de du kjenner er travelt opptatt med å reise til og fra Italia… og alle skryter av hvor fabelaktig fint de har hatt det der. Og for resten av livet kommer du til å si: ”Ja, det var dit jeg hadde tenkt meg også. Det var det jeg hadde planlagt.”Og smerten ved det vil aldri, aldri bli borte, fordi tapet av en drøm er et veldig, veldig tap.Men… hvis du tilbringer livet med å sørge over at du ikke kom deg til Italia, vil du aldri føle deg fri til å nyte de helt spesielle og skjønne sidene ved Nederland.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 22:53   #579
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Men det er jo ikke sikkert at vaksinen var det som gjorde at det slo ut, Pesten. Du sier han fikk feber osv. Det er jo ikke sikkert at dette var på grunn av vaksinen heller.

Når det er sagt så syntes jeg det er flott at man setter fokus på det og får forsket på det. For om det viser seg å være noe i dette, så vil man jo vite.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 07:52   #580
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Pesten: Sammenheng? Forstår ikke hva du vil med det siste innlegget ditt.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no