Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-15, 11:49   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.480
Blogginnlegg: 1266
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Nå lurer jeg først og fremst på de forskjellige stiene/lysløypene/veiene i marka i Oslo, som på magisk vis blir oppkjørte skiløyper i det øyeblikket det har falt noen snøfnugg. Frem til da er det jo allemannseie og det er okei å både gå tur med hund og hest der, men plutselig ble det vanskelig å finne oppmerkede stier i marka uten å føle at man går i veien for alle disse på ski.

Så da lurer jeg på om det finnes skrevne eller uskrevne regler på om det er lov eller ikke å oppholde seg i lysløypene hvis man ikke har ski på bena?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 11:53   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.872
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Jeg synes oppkjørte skiløyper er for folk med ski på beina. De er i alle fall ikke for hester.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 11:53   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.576
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Hvis aktiviteten ødelegger løypene, spesielt i lysløyper, så bør man holde seg unna. Og det kommer fra en som ikke går på ski.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 11:55   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.480
Blogginnlegg: 1266
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Spørsmål B: Hvor i alle dager finner man stier/veier i marka som ikke har blitt skiløyper, da?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 11:56   #5
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.637
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Jeg er ingen ivrig skigåer og følgelig heller ikke løypenes vokter. Men jeg kan da aldri i verden tenke meg at det plager noen at man løper/går/lufter hund/aker/sykler (sistnevnte har jo blitt veldig vanlig de siste årene) i det hardtrampede feltet mellom sporene. Det gjør i hvert fall jeg med den største selvfølge (løper og aker). Skogen er for alle!

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 11:56   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.563
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Skogsveier? Jeg vet ikke hvordan det er i Oslomarka, men her jeg bor er det hvertfall masse grusveier som blir brøytet, men ikke preparert. Da er det jo fint for både hest og hund. Ikke lysløypene da, de blir vel alltid preppet, men hodelykt hjelper.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 11:57   #7
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Jeg mener også at skiløyper er for de med ski på beina. Mange steder er det heldigvis godt samarbeid mellom de som kjører skiløyper og andre som vil ut på tur, f.eks. med hest, slik at man finner plass til alle.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 11:57   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.813
Blogginnlegg: 248
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg synes oppkjørte skiløyper er for folk med ski på beina. De er i alle fall ikke for hester.

Jepp. Eller, hvis aktivitetn ødelegger løypene, så bør man finne seg et annet sted. Dessuetn vil det å treffe på en hesteruke midt i skiløypa er være toppen av lykke.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 11:57   #9
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Jeg forstår spørsmålet. I påskefjellet er det vanlig å treffe skifolk med hund men i løypene her hjemme står det skilt at hunder ødelegger løypene og at det derfor er uønsket med hund. Min hund veier bare noen kg så jeg har henne med i løypene når det ikke er mye folk ute å går. Søndager gjør jeg det ikke, for å si det sånn. Her som vi bor er jo folk som trener på ski helt gira når snøen kommer og vil knapt ha barn og uerfarne folk i løypene i det hele tatt. Går helt over styr her synes jeg.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 11:58   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.480
Blogginnlegg: 1266
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Det betyr jo i praksis, da, at alle de skogsveiene man vanligvis bruker plutselig er off limit med en gang det er snø.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:01   #11
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.637
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det betyr jo i praksis, da, at alle de skogsveiene man vanligvis bruker plutselig er off limit med en gang det er snø.

Her vi bor, inntil Østmarka, er det jo bare den brede lysløypa å gå på (med mindre man vil vasse i dyp snø). Det er masse plass mellom sporene, og jeg har aldri sett annet enn fred og fordraglighet mellom hundeluftere/skiløpere/joggere/barnehager på tur med akebrett.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:02   #12
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg er ingen ivrig skigåer og følgelig heller ikke løypenes vokter. Men jeg kan da aldri i verden tenke meg at det plager noen at man løper/går/lufter hund/aker/sykler (sistnevnte har jo blitt veldig vanlig de siste årene) i det hardtrampede feltet mellom sporene. Det gjør i hvert fall jeg med den største selvfølge (løper og aker). Skogen er for alle!

Hvis feltet er helt hardtrampet, er det greit. Men det er det jo ikke alltid.
http://www.budstikka.no/nyheter/juri...tene-1.7811218

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:04   #13
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jepp. Eller, hvis aktivitetn ødelegger løypene, så bør man finne seg et annet sted. Dessuetn vil det å treffe på en hesteruke midt i skiløypa er være toppen av lykke.

Det gjelder hundebæsj også. Her er heldigvis de fleste som har med hund ut på ski blitt flinke til å fjerne hundeavføring, men det er fortsatt noen tullinger som lar den ligge.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:07   #14
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.369
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Her kjøres det opp skiløyper på turstier og i lysløypa, og det står skilta at man ikke får ri der. Jeg skjønner jo det, sjøl om det er kjipt å få begrensa hvor man kan ri. Kollegaen min som gruffa på FB om at andre enn skigåere bruker turstiene har jeg derimot ikke så stor forståelse for. Familier må jo også få få på tur på det som er spesifisert som ei (helårs) familieturløype, og akkurat de 500 metrene bort til lekeplassen i skogen bruker vi, om der nå er litt trangt på oss med dobbeltspor hele veien. Så får man heller prøve å ikke ødelegge, så godt det går.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:09   #15
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.637
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Hvis feltet er helt hardtrampet, er det greit. Men det er det jo ikke alltid.
http://www.budstikka.no/nyheter/juri...tene-1.7811218

Det er store prepareringsmaskiner som går i lysløypa her, som sørger for to skispor og en bred, hardtrampet midtrabatt.

Jeg skjønner selvsagt at det er irriterende om det er smale løyper, og de blir ødelagt av annen bruk enn skigåing. Men slike skjøre løyper kan man jo ikke bare anlegge som eneste alternativt i en skog som brukes av alle.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:11   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.480
Blogginnlegg: 1266
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Altså, jeg synes det er veldig fint at Skiforeningen er aktive og flinke til å smelle opp skiløyper, men da ble det plutselig veldig vanskelig å komme seg ut i marka med hest.

Jeje. Snart vår, og da er det bare joggerne og syklistene som kjefter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:14   #17
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Altså, jeg synes det er veldig fint at Skiforeningen er aktive og flinke til å smelle opp skiløyper, men da ble det plutselig veldig vanskelig å komme seg ut i marka med hest.

Ridesenteret du går på vet sikkert hvilke muligheter som finnes. Jeg ville sjekket der.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:15   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.480
Blogginnlegg: 1266
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ridesenteret du går på vet sikkert hvilke muligheter som finnes. Jeg ville sjekket der.

Har gjort det. Man skal ganske lange omveier for å unngå å streife borti noe oppkjørt løype.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:18   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.007
Blogginnlegg: 351
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Altså, jeg synes det er veldig fint at Skiforeningen er aktive og flinke til å smelle opp skiløyper, men da ble det plutselig veldig vanskelig å komme seg ut i marka med hest.

Jeje. Snart vår, og da er det bare joggerne og syklistene som kjefter.

Hvor rir du fra da? Hvis du rir ut fra der jeg tror, kan jeg sikkert skaffe deg noen tips om hvordan du kal finne veier du har lov til å ri på når det er snø.
Det er jo en del kjøreveier innover i marka, de kan du ri på om vinteren - skisporene er off-limits for hestene - de ødelegger sporene, dessverre. Jeg glemmer ikke den gangen jeg red på kjøreveien inn til Mariholtet. En skiløper som kom i skiløypa som var rett ved siden av veien, ropte: "Det er ikke lov å ri i skiløypene!!" Jeg ropte tilbake: "Jeg vet det - det er derfor jeg rir her på veien!" Hvorpå han svarte: [Sinnastemme] Det er IKKE lov å ri i løypa, sa jeg!!![/sinnastemme]

Og jeg svarte med smørblid stemme: jeg vet det, kjære deg - det er derfor jeg rir her på veien!" Jaja. Det er ikke så lett, alltid.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:22   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.480
Blogginnlegg: 1266
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hvor rir du fra da? Hvis du rir ut fra der jeg tror, kan jeg sikkert skaffe deg noen tips om hvordan du kal finne veier du har lov til å ri på når det er snø.
Det er jo en del kjøreveier innover i marka, de kan du ri på om vinteren - skisporene er off-limits for hestene - de ødelegger sporene, dessverre. Jeg glemmer ikke den gangen jeg red på kjøreveien inn til Mariholtet. En skiløper som kom i skiløypa som var rett ved siden av veien, ropte: "Det er ikke lov å ri i skiløypene!!" Jeg ropte tilbake: "Jeg vet det - det er derfor jeg rir her på veien!" Hvorpå han svarte: [Sinnastemme] Det er IKKE lov å ri i løypa, sa jeg!!![/sinnastemme]

Og jeg svarte med smørblid stemme: jeg vet det, kjære deg - det er derfor jeg rir her på veien!" Jaja. Det er ikke så lett, alltid.

Jeg er inne på Markadatabasen og kikker, trikset er å finne en vei som ikke innebærer så veldig mye trasking på gang- og sykkelveier eller gjennom boligfelt også.

Og det hadde jo vært utmerket om det hadde fantes lysløyper uten skispor. :mørkreddhest:

Lurer på om det er greiest inn mot Grønmo og opp i skauen der.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no