Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pasta carbonara

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-12, 10:43   #1
Veronika81
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 120
Veronika81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Pasta carbonara

Noen som har en god pasta Carbonara oppskrift?
Syns Toro sin pastasaus med urter og ost er knall god men vil lage fra bunn av selv

Veronika81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 10:50   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pasta carbonara

http://lekkermunn.blogspot.com/2009/...carbonara.html

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 10:51   #3
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.015
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pasta carbonara

Jeg har ingen fast oppskrift, men slumper på dette.

Sprøsteker løk og bacon mens jeg koker opp båndpasta. Når pastaen er ferdig kokt heller jeg den tilbake i gryta, heller over løken og bacon, og heller på fløte eller rømme, har et raskt oppkok. Kryderer etter smak.

Serveres med ferskrevet parmesanost og eggeplomme. Enten rett oppå retten, eller i et eggeglass ved siden av slik at de som skal spise kan raspe parmesan og legge på eggeplommen selv, om de vil.

Det går selvsagt også an å ha eggeplommer oppi etter at man har kokt opp fløte/rømme, men jeg synes det er lekrere å servere med en hel plomme på tallerkenen. Man rører den jo ut.

Også godt å ha kapers til.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 11:10   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pasta carbonara

Eg gjer det nesten som over her. Steike bacon og kvitløk mens pastaen koke. Blande tre dl fløte og tre egg sammen. Når pastaen er kokt og avsilt blande eg inn det våte og bacon/kvitløk. Står pittelitt på varmen for å sette seg. Serverast med parmesan og MASSE svart pepper.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 11:13   #5
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pasta carbonara

Jeg bruker Jamie Olivers oppskrift med squash og timian. Vi skal ha dette i dag, og jeg har glemt timian! Det er ikke det samme uten, så da må jeg i butikken.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 11:16   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pasta carbonara

Jeg gjør som LaBanga, men har gjerne litt smør i også.

Elsker carbonara.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 11:17   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pasta carbonara

Jeg surrer rødløk, paprika, gulrot og blomkål (sånn for å gjøre det mer til en hverdagsmiddag med mer grønnsaker) mykt i god olivenolje. Så rører jeg sammen matfløte (evt. en blanding av melk og fløte), et par eggeplommer, og masse reven parmesan, og heller over grønnsakene. Smakes til med masse grovkvernet pepper, og evt. litt salt. Så lar jeg det varmes til kokepunktet på svar varme. Det skal ikke koke.

Helles over varm pasta, og serveres til både kylling, bacon og laks her.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 11:25   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.450
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pasta carbonara

Koker baandspaghetti, ca 300 gram törr. Surrer bacon. Blander 200 ml. flöte, en presset hvitlökbaat, og 100 gram revet parmesan og masse pepper fra kvern. Naar pastaen er ferdigkokt, rörer jeg först i en eller to eggeplommer, saa röres flöteblandingen i og til slutt har jeg i baconet og rörer godt. Serveres med ekstra revet parmesan. Vanligvis ikke nödvendig med ekstra salt pga. all parmesanen og baconet, men det er jo en smakssak saa jeg setter frem Maldonsalt ved servering.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 12:27   #9
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pasta carbonara

Freser bacon og løk i litt olje til løken er blitt gyllen. Så heller eg litt kvitvin over. Lar dette redusere seg. Så heller eg over fløte og lar det koke litt. Tagliatelle blir kokt opp for seg.
Når sausen er ferdig blir den trekt til side for å kjøle seg ned litt før eit piska egg/eggeplomme blir blanda inn. Til slutt blir pasta og saus rørt saman. Smaker til med litt pepper ( salt trengs sjeldan ) og har til slutt grovkverna pepper og ost over, etter at maten er dandert på tallerkenen.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 13:14   #10
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Pasta carbonara

Brun bacon i små biter, bland sammen egg, fløte/melk, olivenolje, salt, pepper og revet parmesan i en bolle. Kok pasta. Når pastaen er ferdig heller du av vannet og rører inn i eggeblandingen. Bacon til slutt! Super enkel og super godt!

Når det gjelder mengden av de forskjellige ingrediensene slumper jeg som regel. Men følger mengden pasta.

Så til 500 g pasta (bruker alltid spaghetti) bruker jeg 1 helt egg, og 4 eggplommer, resten bare dæsjer jeg. Men eggene er "styrende".

(Altså 300 g pasta, = 1 helt egg og 2 eggeplommer osv...)

Ekte italiensk oppskrift

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no