Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-09, 15:21   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

....


Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 19:39.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 15:23   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Jeg liker konspirarsjonsteorier, jeg - de er knallgod underholdning, og jeg ler like rått og hjertelig for hver jeg kommer over.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 15:24   #3
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.818
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Hmm.. jeg syns noen konspirasjonteorier er underholdene og noen føler jeg virkelig ikke har hold i den virkelige verden..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 15:27   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.800
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

De skremte vettet av meg da jeg var yngre, men nå er jeg heldigvis i stand til å le av dem.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 15:29   #5
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Hadde vi ikke et medlem her på FP som mente at det lå politikere under jorda i bunkerser oppi nord eller noe sånt?

Jeg ler som Inagh, eller trekker oppgitt på skuldrene. Det er mange som gjør stort nummer ut av at produsenter av vaksiner nå tjener masse penger. Jeg blir litt småirritert av sånt jeg da, men det er mulig at jeg er uinformert og at bransjen er mer kynisk enn det jeg har fått med meg. Jeg er glad for at det er noen som faktisk jobber natt og dag for at disse vaksinene skal lages, det samme gjelder sikkert produsentene som lager håndsprit og sånt. Jeg antar at de aller fleste av disse menneskene hadde foretrukket at svineinfluensaen ikke kom og tok livet av en hel haug med folk, selv om det hadde betydd mindre kronasjer inn.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 15:32   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.089
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Jeg synes størsteparten av konspirasjonsteoriene er riktig så underholdende. Og sitter veldig ofte igjen med en "hvor tar de fra!"-følelse.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 15:40   #7
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Jeg synes litt synd på folk som tror på alskens konspirasjonsteorier. Det er jo som oftest folk veldig langt unna maktens tinder for å si det sånn, og som prøver å google seg frem til hvordan verden faktisk fungerer og så har de ikke mulighet til å klare å skille ut hva som er sannsynlig og ikke sannsynlig.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 15:42   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.906
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Det nekter jeg å uttale meg om.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 15:44   #9
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hadde vi ikke et medlem her på FP som mente at det lå politikere under jorda i bunkerser oppi nord eller noe sånt?

Jeg ler som Inagh, eller trekker oppgitt på skuldrene. Det er mange som gjør stort nummer ut av at produsenter av vaksiner nå tjener masse penger. Jeg blir litt småirritert av sånt jeg da, men det er mulig at jeg er uinformert og at bransjen er mer kynisk enn det jeg har fått med meg. Jeg er glad for at det er noen som faktisk jobber natt og dag for at disse vaksinene skal lages, det samme gjelder sikkert produsentene som lager håndsprit og sånt. Jeg antar at de aller fleste av disse menneskene hadde foretrukket at svineinfluensaen ikke kom og tok livet av en hel haug med folk, selv om det hadde betydd mindre kronasjer inn.

Eller de som mener staten anbefaler alle å vaksinere seg sånn at de tjener penger på den. De har vel kanskje ikke tenkt på at det vi betaler går til de som bruker tiden sin på å vaksinere oss, og at staten UANSETT kommer til å tape enorme summer på denne influensaen siden det blir brukt enorme ressurser på informasjon til alle, forhøyet sykefravær, ressursbruk på sykehus og legekontorer pga mange syke, osv osv osv osv.

Sånn ellers syns jeg det er litt morsomt å lese forskjellige teorier folk kommer med. Noen er jo faktisk laget så godt at man kan begynne å tro på dem om man ikke har øynene og ørene godt med seg. Mens andre igjen blir avslørt som humbug etter første setning omtrent.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 15:45   #10
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Jeg synes det er forskjell på sensasjonslystenhet/ren stupiditet og angst, bare for å understreke det.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 15:46   #11
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.818
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Eller de som mener staten anbefaler alle å vaksinere seg sånn at de tjener penger på den. De har vel kanskje ikke tenkt på at det vi betaler går til de som bruker tiden sin på å vaksinere oss, og at staten UANSETT kommer til å tape enorme summer på denne influensaen siden det blir brukt enorme ressurser på informasjon til alle, forhøyet sykefravær, ressursbruk på sykehus og legekontorer pga mange syke, osv osv osv osv.

Å å å .. men har du ikke hørt at i vaksinen så legges det også inn sporingsbrikker slik at myndighetene til enhver tid kan spore opp hver enkelt person..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 15:47   #12
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Å å å .. men har du ikke hørt at i vaksinen så legges det også inn sporingsbrikker slik at myndighetene til enhver tid kan spore opp hver enkelt person..



Det er mye underholdende i mange teorier, samtidig så er det bra med litt skepsis til enkelte ting her i verden.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 15:49   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.353
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Jeg forholder meg til dette på daglig basis, og kjenner at lysten til å kaste stiftemaskiner, hullemaskiner eller annet tungt kontormateriell til tider er påtrengende.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 15:56   #14
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

...nuff said...

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 15:59   #15
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Vel, jeg takler iallfall ikke å ha noe med folk å gjøre som tror fullt og fast på sånt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 16:01   #16
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Jeg lurer på om man bør være åpen for at disse har rett? Og ikke være arrogant og avfeie? Men heller være litt ydmyk?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 16:04   #17
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg lurer på om man bør være åpen for at disse har rett? Og ikke være arrogant og avfeie? Men heller være litt ydmyk?



Det har jeg forresten prøvd, jeg så halvparten av en film som sirkulerte på internett for et par år siden om 11.september. Da de begynte å trekke inn jomfu Maria/jøder/Solen/Universet og Alle Sammentreffene (neppe tilfeldige lissom) var det underholdende - i to minutter.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 16:09   #18
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Jeg avfeier konspirasjonsteorier, jeg blir sur av konspirasjonsteoretikere. Særlig er det slitsomt med dem man har et slikt forhold til at man må pakke inn "herregud, hvilket salig sprøyt av en teori" på en dannet måte eller holde kjeft - sånn i høflighetens navn.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 16:13   #19
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.800
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Hvordan er det egentlig med sporing av bankkort og medlemskort og sånt? Mamma jobber i butikk, og det er en kunde der som er helt hysterisk når det gjelder dette. Mamma vet aldri helt HVA hun skal si til vedkommende ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 16:18   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.507
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til konspirasjonsteorier?

Jeg elsker konspirasjonsteorier! Og aller mest elsker jeg å få dem plukket fra hverandre!

Jeg syns det er gøy å diskutere med konspirasjonsteoretikere på nett, men å ha dem tett innpå hadde jeg fått fnatt av.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no