Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du tilgjengelig 24/7?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-09, 23:09   #1
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Er du tilgjengelig 24/7?

...


Sist redigert av Strutsen : 17-01-13 kl 23:13.
Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:11   #2
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Svarer slett ikke alltid, nei. Screener (heter det det?) samtaler vilt og uhemmet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:12   #3
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Jeg svarer utelukkende når det passer meg. Ukjente nummer eller skjulte nummer svarer jeg nesten aldri på, da får de legge igjen beskjed. Jeg synes det er utrolig slitsomt med folk som alltid tar telefonen i alle sammenhenger. Er jeg på lunsj/middag/besøk/opptatt på annet vis tar jeg ikke telefonen, jeg synes nærmest det er uhøflig overfor de andre rundt meg.

Og ja, jeg har fått klager på at jeg er lite tilgjengelig, men det får så være. Jeg ringer opp igjen når det passer.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:15   #4
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Jeg svarer når det passer og svare, bortsett fra når jobben ringer, da er jeg nødt til å svare uansett så lenge jeg alltid er på jobb.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:22   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.142
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Jeg har vært det veldig lenge (bortsett fra når jeg er i dusjen, på do eller har sex), men nå har jeg begynt å sile mer. Jeg orker rett og slett ikke være tilgjengelig for alle til en hver tid, så stadig oftere "glemmer" jeg mobilen, har den på lydløs eller rett og slett lar være å ta telefonen når den ringer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:22   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Nei det er jeg ikke og det vil jeg ikke være heller. Venter jeg på en viktig telefon er jeg selvsagt så tilgjengelig som mulig, og jeg prøver å ikke glemme at mobilen ligger på lydløs et sted i tilfelle de ringer fra skolen eller lignende. Men jeg tar telefonen når jeg vil ta den og lar være å ta den om jeg ikke orker å snakke. Er det ekstremt viktig, får de sende melding om det det gjelder, så ringer jeg opp igjen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:28   #7
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Tror jeg er beryktet for å være utilgjengelig. Lar ofte telefonen være i bilen eller et annet sted langt unna meg.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:38   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.555
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Jeg er tilgjengelig fra jeg står opp kl 6 og til jeg legger meg. Når jeg legger meg skrur jeg av lyden, så folk må bare forsøke å ringe. Er jeg våken tar jeg telefonen. Jobben vet det og venner vet det.
Det hender at jeg ikke svarer på telefonen med en gang den ringer, fordi jeg driver med noe annet, men da ringer jeg opp igjen når jeg er ferdig med det jeg driver med.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:38   #9
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:40   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.555
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Jeg har ikke en jobb som krever at jeg er tilgjengelig utover 8-16, men jeg har en del direkte kundekontakt, og jeg syns egentlig det er stas hvis jeg kan hjelpe dem med noe på ugunstige tidspunkt. Da føler jeg at det er noe vits i meg, liksom.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:42   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Jeg skrur forresten alltid av lyden på mobilen om natten. Har blitt vekket av oppringninger eller meldinger midt på natta før, og får da ikke sove igjen, så det gidder jeg ikke. Lyden er av fra jeg legger meg og til jeg står opp. Kanskje litt kjipt at både jeg og mannen er totalt utilgjengelige på tlf om natten, men det får så være. Når ungene blir større og er ute sent, kommer jeg til å ha lyden på til de er hjemme igjen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:43   #12
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Ja, stort sett er jeg det, men dersom jeg snakker med andre så avbryter jeg ikke pga mobilen. Det syns jeg er uhøflig. Jeg har også begynt å legge mobilen i bilen når jeg skal inn på butikken f.eks.

Jeg reagerer på folk som går og snakker private og lengre samtaler i butikken. Jeg føler jeg kommer i en privatsfære jeg ikke ønsker å høre på.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:48   #13
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skrur forresten alltid av lyden på mobilen om natten. Har blitt vekket av oppringninger eller meldinger midt på natta før, og får da ikke sove igjen, så det gidder jeg ikke. Lyden er av fra jeg legger meg og til jeg står opp. Kanskje litt kjipt at både jeg og mannen er totalt utilgjengelige på tlf om natten, men det får så være. Når ungene blir større og er ute sent, kommer jeg til å ha lyden på til de er hjemme igjen.

Det tør ikke jeg. Men det handler vel om at hvis noen skulle ringe/sende melding om natten ville det nok være noe jeg ville svare på, det være seg syke foreldre eller venninner i krise. Det er sjelden noen ringer meg midt på natta for å skravle, liksom.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:49   #14
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Nei, det er jeg ikke. I feriene slår jeg av jobbmobilen og sjekker bare svareren en gang i løpet av dagen.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:52   #15
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.212
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Jeg er så godt som alltid tilgjengelig. Men så får jeg ikke så mange telefoner at det gjør noe. Telefonen er også på om natta siden vi ikke har fasttelefon.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:53   #16
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Nei, langt ifra. Når jeg er i butikken, konsentrerer jeg meg om hva jeg skal handle. Om mobilen ringer da, så får vedkommede ringe opp igjen senere, eller jeg ringer opp igjen når jeg er ledig. Jeg setter som regel mobilen på lydløst når jeg er på steder jeg ikke vil/bør være tilgjengelig.

Om jeg har besøk og mobilen ringer, lar jeg den ringe eller svarer og forteller at jeg er opptatt og ringer senere. Alt ettersom hvem som ringer. Liker ikke at andre avbryter samtaler med meg ved å svare mobilsamtaler, om det ikke er krise.

De som kjenner meg sender sms, for da vet de at jeg svarer når jeg kan/vil.

Mobilen er ikke med meg overalt.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:56   #17
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Nei, jeg er ikke tilgjengelig 24/7. Jeg siler samtaler, og har ikke dårlig samvittighet for det heller.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:57   #18
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Langt derfra, jeg har funnet ut at lydløs og av er to konsepter som jeg liker.

  Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:58   #19
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.813
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Nei, jeg er ikke det. Jeg er en siler.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 23:58   #20
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.


Jeg reagerer på folk som går og snakker private og lengre samtaler i butikken. Jeg føler jeg kommer i en privatsfære jeg ikke ønsker å høre på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no