Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-08, 15:25   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Det lakkar og lir, og jeg vil i gang med julegavene...

Gullungene skal få noe band - greier til playstation til jul. Men det finnes to - det ene er et band sett fra Guitar hero det andre er noe som heter Rock Band. Begge har tromme, gitar og mikrofon, men hvilken er best?

Noen som har testet dem ut?


Sist redigert av Slettet bruker : 23-11-08 kl 15:26. Årsak: Skrivefeil....
  Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 16:08   #2
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det lakkar og lir, og jeg vil i gang med julegavene...

Gullungene skal få noe band - greier til playstation til jul. Men det finnes to - det ene er et band sett fra Guitar hero det andre er noe som heter Rock Band. Begge har tromme, gitar og mikrofon, men hvilken er best?

Noen som har testet dem ut?

Om ikke jeg har misforstått Juste helt, er Rock Band til Xbox, mens Guitar Hero et_eller_annet er til playstation, 2 eller 3...

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 16:40   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Etter det jeg har skjønt så finnes begge spillene (Rock Band 2 og Guitar Hero: World Tour) for både PS2, PS3, Xbox og Wii.

Jeg skal legge med noen linker hvor det har blitt gjort sammenligninger mellom RB2 og GHWT, mitt inntrykk er at gitaren som følger med GHWT er bedre enn gitaren som følger med RB2 og det ikke er noe problem å bruke gitarkontrollene om hverandre. Trommesettene kan ikke brukes om hverandre ennå, jeg tror ikke det har kommmet en patch som gjør at man kan bruke trommesettet til GHWT til RB2.

Så er det sett-listene som er forskjellige, altså hvilke sanger er populære, og hva synes barna dine er de beste og mest populære i deres aldersgruppe?

http://www.pcworld.com/article/15309...o_round_2.html flere sider få med konklusjonene.
http://www.msnbc.msn.com/id/27366749/
http://www.ocmodshop.com/ocmodshop.aspx?a=1393&p=3484flere sider

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 16:53   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Her er det Guitar Hero som står på ønskelisten. Uten at jeg egentlig vet så mye om alternativet.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 17:53   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Takk for linkene. Såvidt jeg sjønner så kan kontrollene brukes om hverandre, så da kjøper jeg den billigste av dem også får vi se om vi skaffer oss bare spillet på den dyreste etterhvert så har de begge.

Kontrollen som går om hverandre... Veldig bra!

  Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 18:37   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Takk for linkene. Såvidt jeg sjønner så kan kontrollene brukes om hverandre, så da kjøper jeg den billigste av dem også får vi se om vi skaffer oss bare spillet på den dyreste etterhvert så har de begge.

Kontrollen som går om hverandre... Veldig bra!

Gitarene og mikrofonene går om hverandre, men trommesettet til GHTW kan ikke (ennå) brukes til RB2, etter hva jeg kan finne.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 18:42   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Esme - takk.
Da må jeg sjekke nøye ut hva det blir...

Men at husfreden er over fra og med julaften her i huset går jeg ut fra - må huske å koble ps2'n på surroundanlegget...

  Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 18:47   #8
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Esme - takk.
Da må jeg sjekke nøye ut hva det blir...

Men at husfreden er over fra og med julaften her i huset går jeg ut fra - må huske å koble ps2'n på surroundanlegget...

Du bør tjuvtrene som et lite helvete sånn at du kan slå barna ned i støvlene.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 18:48   #9
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du bør tjuvtrene som et lite helvete sånn at du kan slå barna ned i støvlene.

Det nyttet ikke for meg ...:slått ned i støvlene:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 07:35   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Næh... Jeg spiller ikke selv i det hele tatt jeg. Spilltid for ungene = strikkepinnetid med lydbok på ørene for mamma...

Det ser ut som om gitaren på GH er mer avansert enn den på RB2, så i øyeblikket heller det i retning av GH. Men der er visst ikke rommene like bra som på RB2 så det er fremdeles til granskning.
Har satt drømmeprinsen på å lese tester - han har vokst opp med spilling så det er han som bringer spillene inn til heimen.


Sist redigert av Slettet bruker : 24-11-08 kl 07:45.
  Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 14:38   #11
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Jeg har alt av musikkspill til Xbox 360, alle Guitar Hero og Rock Band 1 og 2. Min oppfatning er som følger.

1: Ikke kjøp det på PS2. Seriøst. Det som gjør Rock Band og GHWT så fantastisk er muligheten til online spilling med venner og ukjente på nett (som du ikke har på PS2) og muligheten til hele tiden og kjøpe nye låter som du kan laste ned (som du heller ikke har på PS2). For å se hvilke instrumenter som går sammen med hvilke spill kan du se her.

2: Rock band er et MYE bedre og morsommere spill en GHWT. Det er de originale utviklerne av Guitar Hero som nå lager Rock Band og de vet virkelig hvordan man skal lage spill som er morsomme. Låtutvalget er bedre, låtene er mer gøyale å spille og spillbarheten er bedre.

3: Kuriøst nok så er gitarene til GHWT mye bedre enn gitarene til Rock Band. Gitaren til Rock Band 2 skal være bedre enn den til Rock Band 1, men den var til gjengjeld helt ubrukelig. For å øke forvirringen maksimalt så er det produksjonsfeil på mange av trommene til GHWT. Jeg kjøpte det i helgen og byttet trommene før jeg fant ut at det er feil på alle (til XboX 360). Det er en softwarefeil, så jeg får en kabel tilsendt av spillselskapet så lar det seg greit fikse men de funker altså ikke slik som de skal rett ut av boksen. Frustrerende, siden det ser ut som de trommene er bedre enn de til Rock Band når de fungerer (mindre lyd, trykkfølsomme så de kjenner om de slår hardt eller løst og lyden blir deretter og ikke minst med cymbaler).

Jeg sitter nå og spiller Rock Band 2 og GHWT om hver andre og jeg bruker da gitarene til GHWT og trommene til Rock Band 1. Det funker som bare det.

Dette økte sikkert bare forvirringen, men en ting er sikkert. Du får ikke morsommere spill (for hele familien) enn Rock Band 1/2. MEN, det bør spilles på Xbox 360/Playstation 3. Noe annet er bare tull, versjonenen til Nintendo Wii og PS2 er langt dårligere enn sine "storebrødre".

Løsning? Reis på Gamestop og bytt inn din Playstation 2 med 5 spill mot en Xbox 360! Det koster deg noen få hundrelapper men da har du en splitter ny konsoll i huset. Vet ikke hvor lenge den byttedealen gjelder, men det er en veldig god deal. Xbox 360 er en fantastisk konsoll, og hvis du kjøper en modell med harddisk så kan du også laste ned demoer på nesten alle de nye spillene slik at man kan prøve før man kjøper = ikke flere bomkjøp av spill til 600 kr stykket.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 14:41   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Jeg kjøper ikke spillene, så bomkjøp lider vi ikke av. Og vi bytter neppe inn ps2'n. (Har minst 250 spill så den brukes hele tiden).

Men vi har en xbox360 også, så da bør jeg kanskje kjøpe spillet til den isteden da? Er ikke spillet det samme på de ulike konsollene? (Jeg er ekstremt amatør på sånt)

  Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 14:59   #13
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Har du Xbox 360 så er det ingen ting og lure på, løp og kjøp!

Problemet er at du ikke får Rock Band 2 med instrumenter enda, kun spillet. Det er ikke helt klart når instrumentpakkene kommer, men de sier "rundt juletider". Jeg ville kjøpt Rock Band 2 + Guitar Hero 3 Gitar (altså kun gitaren løst) og så kjøpt Rock Band 2 trommesett når det kommer.

Evt. Kjøpe Rock Band 1 pakken med alle instrumentene, og så kjøpe Rock Band 2 spillet når man føler for det.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 15:00   #14
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

@Juste: Det var noen som Hadde Svaret det!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 15:01   #15
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Så Rock Band til PS3 er bra? :leter etter julegave til mannen:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 15:09   #16
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

@Juste: Det var noen som Hadde Svaret det!

Jeg har sikkert brukt 5000 kroner på Guitar Hero og Rock Band-ting de siste par årene (Gå vekk Heiko, ikke noe og se her!) så dette området føler jeg at jeg kan litt om. Jeg har tilogmed fått meg skikkelig trommestol og gitarstativ

Det neste prosjektet bør vel bli dette

Og så en obligatorisk video fra sist vi spilte Rock Band hjemme

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 15:09   #17
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Så Rock Band til PS3 er bra? :leter etter julegave til mannen:

Åjada.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 15:16   #18
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Og så en obligatorisk video fra sist vi spilte Rock Band hjemme

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 12:26   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Se her ja ...

Hmmm, jeg klarer fortsatt ikke å bestemme meg. Vi har ikke Xbox360 og jeg NEKTER å få en i hus.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 13:04   #20
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Guitar Hero World Tour eller Rock Band til ps2?

Jeg slenger meg på denne tråden med et relatert spørsmål.

Hvis man kjøper spill av denne typen i utlandet (på ebay for eksempel...), er det noen forskjell på dem og på det man kjøper i butikken her?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no