Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nyttårsforsetter 2024?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-23, 10:32   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyttårsforsetter 2024?

Ja, nå er romjulen over oss. Har dere noen nyttårsforsetter?

Selv har jeg vel innsett at jeg er blitt så gammel at jeg ikke har noen "forsetter", men jeg har enda mange tanker. (Det at nyttårsaften er en tid for refleksjon og det å "gjøre opp status", tror jeg kommer til å vare i mange år fremover)

Det er mange "nye" ting jeg skal gjøre i 2024: randonee, isbading i vann og kajakk er det som ligger fremst nå som jeg skriver, men det er ikke nyttårsforsetter - bare jeg som prøver nye ting litt random. Tror også jeg skal flytte (men å kalle det et nyttårsforsett blir veldig rart )

Jeg vurderer å skrive takknemlighetsdagbok fast. Jeg har gjort det "dann og vann", men klarer ikke å få det inn som en fast rutine. Samme med meditasjon. Det er også noe jeg tror vil være bra for meg, men som jeg har en seeeeeig oppstart på.

Hva med dere?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 10:48   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

Jeg driver ikke med forsett egentlig. Og definitivt ikke noen som betyr at det skal gjøres daglig eller ukentlig fra 1.1

Men jeg har mål for året. Når jeg har et mål om å bade utendørs, så mener jeg ikke i januar. I 2023 gjorde jeg ikke det, tror det er første gang siden det året det kom inn på listen over mine mål for året etter nettopp et slikt år.

Jeg har et mål om 10 netter i telt, minst halvparten av dem utenfor egen hage (nettene i telt i egen hage er jo ikke egentlig for min egen del... Men jeg liker å ligge i telt uansett) nådde ikke der heller i 23, men ny giv for 2024.

Jeg og mannen er enige om en eller annen form for "skjerpe oss" med husholdningen, få huset i bedre stand, men helt hvordan det skal bli er ikke helt klart.

Jeg har snakket med ungene om en månedlig brettspill-kveld. Vi har egentlig bare en dedikert brettspillkveld i året, 31.12, så jeg vil gjerne ha inn det litt oftere. Minste ønsker ukentlig, men det er ikke gjennomførbart, så vi prøver med månedlig i 24.

Jeg har en plan om å reaktivere en gammel blogg også. Jeg blir aldri en "blogger" og slett ikke influenser, det er knapt noen som leser den, det handler bare om et behov for å skrive litt. Bryr meg ikke om at det ikke leses, jeg kan likevel like å få skrevet det. Og ha det organisert sånn. Så da vil jeg det i løpet av 24. Prioritere det for min egen del. Om jeg ofrer noen timer med merge mansion for litt skriving tror jeg det er bra for hodet mitt.

Også dytter jeg igang 365 ting ut av huset målet mitt igjen i 24. Det har jeg aldri nådd, men det er på tide. Og det henger sammen med den der om å få orden på huset. Her er for mye ting i huset. Frsvokstr kær og leker og mye ting. Få det ut så blir der bedre å leve her.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 10:49   #3
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

Jeg skal vaske og stryke juledukene fra forrige jul før neste jul.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 10:54   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

Jeg skal i grunnen bare fortsette som nå, med mye mer fritid som skal brukes ved symaskinen.

Og så kan jeg godt være med på 365 ting ut. Evt få ut de tingene som allerede ligger sortert vekk, kan være en god start.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 11:13   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

Ikke noe forsett sådan, men jeg skal ta mer vare på meg selv i 2024. Drive med yoga, meditasjon og prøve å roe ned livet litt. Høre mer på kroppen rett og slett.

Men å dytte ut 365 ting av huset det tror jeg jammen meg jeg skal henge meg på. Vi har så mye rot og skrot i huset at det sikkert ikke merkes en gang.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 11:16   #6
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

Jeg tror ikke det blir så seriøst som nyttårsforsett, men jeg bør begrense innkjøp av håndarbeidsmaterialer.

Jeg ser at jeg har litt hoarder-tendenser, og har mer enn nok av garn, ullfiber, broderiprosjekter og syprosjekter å ta av.

Jeg trenger ikke kjøpe mer.


Sist redigert av Shun : 26-12-23 kl 12:26. Årsak: fjernet et feilplassert komma
Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 11:27   #7
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

For første gang på lenge har jeg ett. Jeg skal bli En Som Trener. Prioritere kropp og helse - fysisk og psykisk.

Og så er det det jeg har gjort hvert år se siste 4-5 årene. Null godteri eller chips fram til sommerferien.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 12:08   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg skal vaske og stryke juledukene fra forrige jul før neste jul.

God plan. Jeg vasket et par uken før jul i år, det kan med fordel gjentas heller i januar enn desember 24

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 12:08   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

Reviderer til 366 ting forresten. 2024 er jo et skuddår.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 12:09   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

Bli flinkere til å spare, kjøpe mindre.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 12:15   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

Jeg har fått helse skikkelig i trynet på tampen av 2023 og innser at det nye året må bli viet til å kunne mestre dette best mulig. Mye smerter gjør at jeg er lite ute og treffer få, det er stikk motsatt av hva som var planen for året.

Mitt største forsett må være å ha det bedre i desember 2024 enn nå.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 12:42   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

Jeg skal også bli En Som Trener, jeg har fått inn vanen i andre halvdel av 2023, og jeg skal opprettholde det i 24 har jeg tenkt. Også skal jeg fortsette med badings, vi har badet en gang i uka siden august, det håper jeg vi klarer å forsette med helt til neste sommer.

Ellers: Jeg kan også kaste masse greier, og fint om jeg kan slutte å rote så fælt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 13:12   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

Jeg må bli en som trener for å ta vare på helsa. Har ikke hatt ork til å både følge opp gamliser og terne i 2023, men det må jeg faktisk få til neste år, pga dårlige beintetthetsmålinger.

Skal nok å få det til.

Ellers skal jeg strikke enda mer, og gi meg selv litt slækk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 13:38   #14
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

2023 har vært det verste året i mitt liv. Det har vært det verste rent privat, men det har også vært det verste globalt. Tårene renner bare jeg begynner å tenke på hvordan det gikk fra "ille" med krigen i Ukraina til "jævlig" med det jeg ikke kan omtale som annet enn utslettingen av palestinere. Jeg visste at det var ille i Palestina - jeg bare visste ikke hvor ille. Nå vet jeg, og jeg er knust.

Jeg legger med glede 2023 bak meg. 2024 skal og må bli bedre!

På det personlige planet må jeg slutte å synes synd på meg selv og trøstespise. Vi som familie må få på plass gode planer for middag og godteri må flyttes til helgen, og kun til helgen.

På globale planet vet jeg ikke hva jeg kan gjøre. Hvordan kan jeg engasjere meg litt (jeg har for tiden liten kapasitet), slik at det faktisk gjør en forskjell? Jeg er allerede fast giver både hos Leger uten Grenser og hos Amnesty.

2023 kan ta seg en bolle.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 14:38   #15
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

Hmm, Lille meg, du har fått med deg at det er presidentvalg i USA i 2024? Jeg tror 2024 blir verre globalt enn 2023. Beklager.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 16:23   #16
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hmm, Lille meg, du har fått med deg at det er presidentvalg i USA i 2024? Jeg tror 2024 blir verre globalt enn 2023. Beklager.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 20:01   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

Bli bra igjen av akillessenerupturen er det viktigste nå. Lyst å kunne gå tur og kunne gå normalt igjen.

Spare mer penger.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 20:20   #18
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.561
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

Akkurat som før, gjøre ting som gjør meg glad.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 20:39   #19
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

Lese mer. Trene mer. Stresse mindre. Se mer teater. Leve mer.
Også vil jeg også bli en som kaster ræl. Og gir bort/selger det som har verdi for andre. Og jeg drømmer om å organisere hjemmet mitt på nytt, freshe opp og gå i gang med nødvendige vedlikeholdsprosjekter.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 21:35   #20
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2024?

Mitt viktigste nyttårsforsett er å jobbe mindre. I år har det vært helt ekstremt. Det gir meg forhåpentligvis mer tid til familie og venner og til å få gjort en storopprydding hjemme. Det har egentlig stått på programmet hele dette året, men jeg har vært så sliten at den lille fritiden jeg har hatt har gått til å slappe av. Neste år...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no