Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #14

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-23, 18:23   #161
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Å nekte hun på 16 år og 4 mnd hyttetur med tre venninner, uten tilsyn. I hennes hode er hun 17 år (06), snart 18 år. De andre er ofte hjemme alene når foreldrene er på hytta. Ungen er jo snill og grei også, der hun sitter bøyd over fordypning matte, nå sikkert sint og ukonsentrert.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv  
Gammel 01-03-23, 18:26   #162
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.998
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Jeg skal ut og reise med fly fredag morgen, og har vært pottetett i bihulene (null snørr, null tett nese) siden søndag, og jeg har heller ikke så veldig lyst i utgangspunktet.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå  
Gammel 01-03-23, 18:28   #163
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Kravstor og sur sekstenåring. Syns synd på meg selv som er alene hjemme med en surpomp på rommet.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv  
Gammel 01-03-23, 19:44   #164
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.207
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Folk som ikke skjønner at de må ta av ryggsekken når det er trangt på t-banen.

Hvor tenker du at man skal gjøre av sekken? Sette den på gulvet, slik at andre kan snuble i den?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 01-03-23, 20:04   #165
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hvor tenker du at man skal gjøre av sekken? Sette den på gulvet, slik at andre kan snuble i den?

På gulvet, mellom/inntil ens egne ben. Det er ikke særlig mye snubleplass når det er fullt på bane/trikk/buss egentlig.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 01-03-23, 20:34   #166
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Mellom egne bein, ville jeg satt den.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 01-03-23, 22:50   #167
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Mellom egne bein, ville jeg satt den.

Jeg også.

Strå er aktiv nå  
Gammel 01-03-23, 23:07   #168
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Sette den mellom egne bein, eventuelt holde den i kne-/legghøyde, ja. Det er bedre plass i den høyden enn det er i rygghøyde.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 02-03-23, 08:15   #169
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.207
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Hvis man plasserer sekken mellom egne bein, så vil den komme såpass nært bakken, at den kan (i alle fall i de mest våte og snøfylte delene av året) bli ganske skitten og våt. I tillegg har i alle fall min sekk lange snorer som folk kan både stå på og hekte seg fast i. Jeg bruker sekk fordi jeg har belastningsskader i armene og dermed sliter med å bære ting hendene, så det å skulle å løfte opp en sekk fra bakkenivå når det er stappa fullt av folk, er heller ikke enkelt.

På toppen av det hele trenger jeg rent personlig å ha hendene fri når jeg skal gå av og på offentlig kommunikasjon. Balansen min er redusert på grunn av skade, og jeg trenger å holde meg fast i noe. Det kan jeg ikke gjøre om jeg i tillegg skal holde i en passe tung sekk i hendene.

Jeg syns heller man kan gruffe over folk som står nært dørene, og som ikke forstår at når det er stappa med folk, så må de som står ved dørene gå ut for å slippe fram folk som skal ut.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 02-03-23, 08:46   #170
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Selvfølgelig tar man av seg sekken og setter den mellom beina når det er sild i tønne. Og ja, man må tåle at den kan få litt smuss på seg og at noen kan tråkke på snorene.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 02-03-23, 09:19   #171
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Hvis alle de andre som har sekk på ryggen, og ikke har belastningsskader i armene, kunne ta av sine, så hadde det hjulpet nok til at det er greit at du beholder din på, Lille meg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 02-03-23, 21:09   #172
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Gruffer over lokal Power-butikk som aldri klarer å få noe rett. Først leverte de feil kjøleskap hos meg, og det var et styr å få fikset. Neste gang, når de skulle levere og montere innebygd stekeovn, hadde de ikke med seg verktøy til det. -Var jo en grunn til at jeg betalte for levering og montering.. Nå bestilte jeg ny telefon derfra. Forhørte meg med en selger først, og kom innom noen dager etterpå for å bestille med swap og deksel. Fortsatte bestillingen selv om denne selgeren plumpet ut med at det ble bra med ny telefon, så kunne jeg ta bilder av barnebarna. - Høh. Jeg er 47, har ikke et eneste barnebarn, og skal ikke ha det på mange mange år... Det fikk han i grunn beskjed om.

I ettermiddag kom melding om henting av telefonen. Jeg kom meg på bussen og dro til butikken. Joda, telefonen min var der, men dekselet jeg bestilte var ikke kommet. Så minte jeg på at jeg hadde bestilt swap. Men DET kunne jeg ikke få, nei. For det var det ingen som kunne fikse. Og da skulle jeg ha kommet mye før, så det ene mennesket som kunne det hadde vært der. -Min skyld som var så treig, altså. Men hentemelding ble sendt ut etter kl 18, og jeg var på plass før 19, så det fikk de ta ansvar for selv. Telefon fikk jeg nå uansett ikke, når jeg skulle ha Swap. Kunne jeg komme og hente i morgen i stedet. Da var han fyren kanskje der. Om han ikke var ute på øyene... Det var han jo kanskje. Så egentlig kunne de ikke si når jeg kunne komne tilbake og faktisk få telefonen jeg hadde bestilt og som de hadde lovet meg i dag. Jeg sa at i grunn var jeg ganske misfornøyd, og at jeg syntes dette var ganske dårlig av butikken. Det ble møtt med et skuldertrekk, og brydde tydeligvis fyren i kassa midt i ryggen.

Reiste hjem uten telefon, og skikkelig gruffete. Får ringe dem i morgen, og om de ikke klarer å levere da, får de beholde telefonen sin, for da gidder jeg ikke handle der mer.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 02-03-23, 21:34   #173
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Nummen fot helt til tærne. Det er ikke et bra tegn er det vel? med strålesmerter.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 02-03-23, 21:48   #174
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Nummen fot helt til tærne. Det er ikke et bra tegn er det vel? med strålesmerter.

Det lukter prolaps og lege. Og du bør være obs på at om de strålesmertene gir seg så er ikke det et godt tegn, om foten enda er nummen. Kollega har en død nerve og er permanent halt etter prolaps.

Og

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 03-03-23, 07:43   #175
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.739
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Å våkne opp kvalm og uggen, og vært det de siste to timene.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 03-03-23, 09:55   #176
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Noe er galt med nakken min, den kjennes rar ut, egentlig der senene (?) går ned fra skallen, forbi mellom kjevene og ørene. Jeg må være nøye når jeg beveger hodet, slik at det ikke sier "knas" inni halsen. Det er skikkelig skikkelig ekkelt, og fire uker til legetime.

Strå er aktiv nå  
Gammel 03-03-23, 10:30   #177
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Reiste hjem uten telefon, og skikkelig gruffete. Får ringe dem i morgen, og om de ikke klarer å levere da, får de beholde telefonen sin, for da gidder jeg ikke handle der mer.

Jeg ville ha skrevet alt dette her i en skriftlig klage som går til minst ett nivå høyere opp. Dette er vel en franchise-butikk og merket er ikke tjent med at lokale aktører har så lav standard for service.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 03-03-23, 12:19   #178
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

til alle syke og gruffete.

Jeg tok stingene på armen i dag. Dro til legekontoret der legesekretæren tok dem (det var vondt!) og reagerte på at jeg var hoven og lett rød. Fikk en lege til å komme og resultatet ble en uke på antibiotika for infeksjon. Gruff!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 03-03-23, 12:45   #179
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Uff, Taien. Håper det letter på smertene.
God bedring.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 03-03-23, 15:40   #180
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg ville ha skrevet alt dette her i en skriftlig klage som går til minst ett nivå høyere opp. Dette er vel en franchise-butikk og merket er ikke tjent med at lokale aktører har så lav standard for service.

Har skrevet ned alt, og om ikke jeg får telefonen pent i hånden i dag, sendes det videre, ja. De ringte meg i dag og beklaget at de ikke hadde fått orden på det i går. Så jeg er ørlittegranne formildet, men ikke mye. Og jeg kjenner ingen videre forpliktelse til å handle lokalt når det er slik de holder på.

Kaija er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no