Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #14

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-23, 17:03   #341
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har vært mye på besøk på den skolen kaija, senest i dag. Jeg har inntrykk av at alt fungerer ganske mye bedre i år enn i fjor. I fjor var vi helt sjokkerte av elevoppførselen da vi var på besøk, denne gangen har det vært omtrent som på andre skoler. Men det er mye ødelagt, og det er synd på en så ny skole. Jeg tror det uansett ville blitt utfordringer ved å slå sammen så mange skoler, men ekstra når det kom så tett etter korona.

Ja, det har nok blitt bedre. Det skulle ikke mye til. Men det er mye mye mye som gjenstår ennå. Passer meg litt for hvor mye jeg sier nå, men fremdeles hører jeg om lærere som pushes av elever til de griner, og andre som er utslitt av kaoset, men som ikke har ork igjen til å finne noe annet heller. Elever forteller om konger og dronninger som styrer skuta med psykisk makt, og medløpere som ikke tør å stå imot. Om språkbruk i timene som ikke ligner grisen, kjønn, legning mm blir rakket grundig ned på uten at det blir påtalt. At elever som sier fra og ønsker å få jobbe blir kalt for bossy av medelever, og deretter må ta imot tilsnakk fra lærer (som ikke har vært tilstede) fordi de sjefer for mye… +++ Bare en liten brainstorming fra litt av det jeg har fått høre derfra bare den siste måneden.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 24-03-23, 19:07   #342
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Hørtes helt hinsides ut, Kaija.


Takk alle sammen , de tror de har funnet ut av det nå, men jeg må vente på time i posten til spesialist , utrolig kjipt når jeg har så store smerter og hatt det i 14 dager. Sendt hjem med morfin for å komme meg gjennom dagene.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 24-03-23, 22:07   #343
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Jeg har hatt en helsikes periode etter jul med mye krevende å stå i på flere områder og relasjoner, og når jeg tror at nåh, nå ser vi lyset der fremme, så dukker det opp mer faenskap.
Drit, altså.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 24-03-23, 23:07   #344
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

BUP!!!! Og tregt system!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 25-03-23, 11:25   #345
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Bilen krangler. Har akkurat brukt en formue på den også kødder den igjen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 10:50   #346
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Authenticator og teams. Dritten blander sammen to organisasjoner jeg er med i og ber om kode fra feil bruker, og selvfølgelig virker ikke det! Mind you jeg er allerede logget på riktig organisasjon, og skal åpne en lenke jeg får på Mail i den organisasjonen jeg skal jobbe inn mot. «Velkommen til oss» står det så fint, og så blir jeg bedt om å oppgi kode linket inn mot den andre organisasjonen.

«Har du forsøkt å logge av og på teams?» spør IT. Ja, minst 20 ganger. Jeg har ikke forsøkt å kaste pcen i veggen da. Frister!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 11:00   #347
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Jeg har fått skattemeldinga. Hvorfor kan ikke Staten la meg og mannen min dele innbetalinger til veldedig organisasjon mellom oss? Hvorfor kan innbetaling kun stå på én persons skattemelding? Dustete!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 11:29   #348
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Folk som ikke leser fellesmailer, og etter flere påminnelser fortsatt skylder på ledelsen "fordi de har ikke fått info".

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 12:30   #349
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg har fått skattemeldinga. Hvorfor kan ikke Staten la meg og mannen min dele innbetalinger til veldedig organisasjon mellom oss? Hvorfor kan innbetaling kun stå på én persons skattemelding? Dustete!

Hvem eier kontoen det er betalt fra?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 12:59   #350
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Milfrid, har det sånn med Visma-programmer siden jeg har innlogg både for jobb og frivillighobbyen min.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 13:07   #351
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Authenticator og teams. Dritten blander sammen to organisasjoner jeg er med i og ber om kode fra feil bruker, og selvfølgelig virker ikke det! Mind you jeg er allerede logget på riktig organisasjon, og skal åpne en lenke jeg får på Mail i den organisasjonen jeg skal jobbe inn mot. «Velkommen til oss» står det så fint, og så blir jeg bedt om å oppgi kode linket inn mot den andre organisasjonen.

«Har du forsøkt å logge av og på teams?» spør IT. Ja, minst 20 ganger. Jeg har ikke forsøkt å kaste pcen i veggen da. Frister!

Sånn var det den gangen jeg hadde tre Feide-brukere. Det var vanvittig styrete, og jeg måtte manuelt slette alle cookies i nettleseren hver gang jeg skulle bytte mellom dem. All medfølelse til deg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 13:10   #352
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Milfrid, har det sånn med Visma-programmer siden jeg har innlogg både for jobb og frivillighobbyen min.

Men hva er løsningen på problemet? Jeg blir GAL! Nå har den sluttet å be om Authenticator-kode. Nå bare viser den ingenting - det er som om det ikke ligger noe der, selv om jeg vet det gjør det.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 13:11   #353
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Sånn var det den gangen jeg hadde tre Feide-brukere. Det var vanvittig styrete, og jeg måtte manuelt slette alle cookies i nettleseren hver gang jeg skulle bytte mellom dem. All medfølelse til deg.

Slette cookies kan jeg jo forsøke, takk for tips og medfølelse.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 13:12   #354
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

…men jeg er jo ikke i nettleseren - kan jeg slette cookies i teams?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 13:23   #355
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Har du logget ut av Office 365 i nettleseren da?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 13:28   #356
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Har du logget ut av Office 365 i nettleseren da?

Jeg tror muligens jeg løste problemet med å logge meg på nettleseren med den andre Microsoft-kontoen. Kanskje, muligens.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 13:33   #357
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Jepp. Det var tydeligvis greia. Nettleseren måtte også være logget av. Som er virkelig rart, for jeg kommer jo inn i riktig team uten, det er bare Planner-funksjonen som ikke fungerer. Jeg desperat HATER Microsoft av og til, altså.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 14:33   #358
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Kropp som ikke funker.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 14:35   #359
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Det er lurt å bruke ulike nettlesere til ulike innlogginger. Jeg bruker Chrome til det meste, Edge til andre kontoinnlogginger, og i nødsfall, Safari.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 27-03-23, 15:21   #360
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er lurt å bruke ulike nettlesere til ulike innlogginger. Jeg bruker Chrome til det meste, Edge til andre kontoinnlogginger, og i nødsfall, Safari.

Blir løsningen her også. Bare bruke teams i nettleser på prosjektet og i annen enn jeg bruker på jobb. Burde egentlig hatt to ulike PC-er hvis jeg skal være i det andre prosjektet lenge. Men det irriterer meg at en såpass stor leverandør som
Microsoft ikke klarer å håndtere det at man er i ulike organisasjoner bedre.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no