Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #14

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-23, 09:06   #281
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Apotek er lovpålagt å spørre om bytte på generiske legemidlet (reseptpliktige). Det er også blitt et stort utvalg av alternativer i hyllene på reseptfrie legemidler. Alle apotekkjedene er store på EMV, og jeg er veldig usikker på om det du sier stemmer vedr reseptfrie legemidler. At det er lovfestet at det ikke er lov. Må sjekke.

Jeg har lært det her inne

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 09:08   #282
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Apotek er lovpålagt å spørre om bytte på generiske legemidlet (reseptpliktige). Det er også blitt et stort utvalg av alternativer i hyllene på reseptfrie legemidler. Alle apotekkjedene er store på EMV, og jeg er veldig usikker på om det du sier stemmer vedr reseptfrie legemidler. At det er lovfestet at det ikke er lov. Må sjekke.

Men det er jo ikke på medisiner. Apotek 1 har jo sine «Metode»-produkter, men det er vitaminer, nesespray og den slags.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 09:19   #283
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Boots apotek er vel store på EMV, men det er ikke reseptvarer. Jeg har ikke tenkt like mye over de andre apotekkjedene, men de har vel de også ja.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 09:24   #284
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

På reseptvarer er det ofte en patent i begynnelsen som gir produsenten beskyttelse i x antall år. Dette fordi den som "finner opp" produktet jo har hatt høye utviklings- og testkostnader. Deretter kan hvem som helst produsere tilsvarende produkt som selges billigere.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 09:54   #285
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor EMV er verre enn andre konkurrerende merkevarer?

Den lille nøttefabrikken finnes jo fortsatt, men er kjøpt opp. Det at små aktører blir kjøpt opp av store er jo ikke noe nytt. Og heller ikke noe som avhenger av EMV.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 20-03-23 kl 10:05.
Input er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 10:06   #286
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor EMV er verre enn andre konkurrerende merkevarer?

Det kommer an på hva man ønsker seg. EMV gir på sikt dårligere faktisk utvalg, dårligere matvaresikkerhet, færre arbeidsplasser, mer makt til kjedene, til dels dårligere produkter, mer import og det uten at varene blir billigere.
TINE, Synnøve og Q er frittstående produsenter (TINE er et samvirke eid av bøndene der hele overskuddet går tilbake til produsenten i motsetning til Q og SF) som gir konkurranse, produktutvikling, arbeidsplasser og motvirker at kjedene har full kontroll. EMV kopierer kjente merkevarer (dette er de dømt for flere ganger) selger de billige via kryssubsidiering til merkevaren er skviset ut, deretter øker prisen og varen er akkurat like dyr men butikkjeden sitter igjen med mer overskudd og bedre kontroll. Og du kan plutselig bare velge Landlord gulost. Som Rema priser akkurat som de vil fordi det ikke finnes konkurranse.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 10:18   #287
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Jeg googlet dette kjapt (på vei til jobb) og Konkurransetilsynet er uenig med deg.
https://konkurransetilsynet.no/kroni...r-forbrukerne/

Denne masteroppgaven fra NHH sier også delvis noe annet.
https://openaccess.nhh.no/nhh-xmlui/...=1&isAllowed=y

I og med at du er medeier i Tine (?) har jo du også en økonomisk interesse av å overbevise om at EMV er dårlig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 10:22   #288
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Det kan også godt hende at det er en tydelig sammenheng mellom EMV og bakeriet sol måtte legge ned, men det kommer ikke frem i artikkelen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 10:35   #289
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg googlet dette kjapt (på vei til jobb) og Konkurransetilsynet er uenig med deg.
https://konkurransetilsynet.no/kroni...r-forbrukerne/

Denne masteroppgaven fra NHH sier også delvis noe annet.
https://openaccess.nhh.no/nhh-xmlui/...=1&isAllowed=y

I og med at du er medeier i Tine (?) har jo du også en økonomisk interesse av å overbevise om at EMV er dårlig.

Det er riktig. Og EMV handler om litt lengre perspektivet. På kort sikt gir det lavere priser. Helt klart.
TINE er en stor produsent av EMV, så det er et tveegget sverd, men at jeg har egeninteresse av å beholde landbruket i Norge er ingen hemmelighet. Men samtidig burde det egentlig være alle andres bekymring. Jeg skal greie å mette familien min uansett. For EMV handler i siste instans om nettopp matvaresikkerhet. Piano vaniljesaus er lagd på norsk melk, eldorado sin er ikke det

Her ser man godt forskjellen mellom de to. Begge koster det samme, er like av utseende.


Vedlagte bilder
Filtype: jpg 16242ED2-31A3-4FA4-AF7D-198D3124B295.jpg (25,2 KB, 203 visninger)
Filtype: jpg 6EF2EC5F-F25D-4683-9951-BAA06A39673A.jpg (32,5 KB, 200 visninger)
__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 10:58   #290
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Jeg irriterer meg over at det ikke er mulig å kjøpe annet enn Coop poteter i de to Extra-butikkene jeg har nærmest, iallfall. Det gjelder flere andre varer også. Er såpass irritert at jeg handler i en dyrere butikk som har lokale matvarer, så får det heller være at Coop liksom skal være "litt mitt". De er mer seg og sitt, syns jeg.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 11:12   #291
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Jeg vaker i min egen boble og irriterer meg at det er en så utbredt oppfatning at spelt er glutenfritt. Kjedelig å måtte takke nei til mat når verten har forsøkt å tilrettelegge.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 11:20   #292
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Guri, jeg husker at jeg i en bursdag for mange år siden, hadde fått søstra mi til å bake noe glutenfritt til cøliakikergjesten. Det var gjort helt riktig etter boka det, altså, men da mammaen til den gutten spurte om hvordan det var bakt, for den var veldig god (Adrienne ), så svarte jeg litt åndsfraværende at "tror med spelt, eller noe?", og fjeset til moren! Fikk lynkjapt oppklart ved hjelp av mer nøyaktig svar fra Adrienne, men jeg lærte i hvert fall en gang for alle at spelt IKKE er glutenfritt! Før det så trodde jeg altså det. Nå var han hyppigere gjest hos oss en periode, så da lærte jeg meg å lese bakpå alt mulig (soyasaus! ), så det sitter sånn roughly.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 11:24   #293
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

det er virkelig hvetemel i alt mulig altså. Godt og blandet (godteriposen) Noen har sagt til meg "det er sikkert i lakrisen" og det er mulig det altså, og den spiser ikke den av våre som ikke skal ha hvetemel uansett, men det er et innmari komplisert greie for dem som ha cøliaki og virkelig ikke skal ha det. (vår bare spiser lav fodmap)

Og gluten i spelt ja, det har jeg også lært i forbindelse med denne fodmap-greia, for det er mindre fodmap i spelt enn annen mel så mange med irritabel tarm tåler likevel den, visstnok. det skal vi teste når vi er på teste-diett utover våren.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 12:35   #294
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Det er en jungel og jeg forventer definitivt ikke at alle skal ha full kontroll hele tiden, men det er så leit å se skuffelsen når jeg ikke kan spise det de har forsøkt å tilrettelegge for meg.

Det er veldig vanlig å tenke at spelt er ok, og at det for eksempel går greit å spise de andre bitene i godt og blandet. Tyvärr, jeg (og mange andre med cøliaki) blir skamdårlige av den minste kontaminering.

Det finnes noe fordeler, da. Jeg slipper å spise mat små barn (og kremt, elever) har laget under tvilsomme hygieneforhold fordi tarmen min ikke takler det. #superkraft

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 12:48   #295
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Inneholder ikke alt som er laget av korn (uansett del av kornet) gluten?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 12:53   #296
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Inneholder ikke alt som er laget av korn (uansett del av kornet) gluten?

Nei. Havre (kan være) glutenfritt. Mais og ris er også glutenfrie.
Men hvete, spelt (som er gammel hvete) bygg, rug inneholder gluten. Emmer og enkorn også.
Havre er glutenfritt men kan smittes gjennom produksjon.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 13:22   #297
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg vaker i min egen boble og irriterer meg at det er en så utbredt oppfatning at spelt er glutenfritt. Kjedelig å måtte takke nei til mat når verten har forsøkt å tilrettelegge.

Og når man hadde barn med melkeproteinallergi, og folk tenkte det var fritt fram å gi ham laktosefrie melkeprodukter.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 13:29   #298
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Har ikke tenkt på at mais og ris kommer under benevnelsen kornslag, men det er jo selvfølgelig.
Og havre er opprinnelig glutenfritt har jeg jo egentlig hørt, men helt glemt.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 20-03-23, 13:37   #299
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Lang og tung mandag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 20-03-23, 13:43   #300
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og når man hadde barn med melkeproteinallergi, og folk tenkte det var fritt fram å gi ham laktosefrie melkeprodukter.

Men er ikke dette litt resultatet av at «alle» er gluten- og laktoseintolerante, men spiser litt likevel. Og så får folk et forvrengt bilde av det hele og glemmer at det å ha intoleranse mot gluten og laktose er noe helt annet enn å ha gluten- og melkeproteinallergi?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no