Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Nord-Spania i sommer - tips og erfaringer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-24, 13:52   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Kul

Nord-Spania i sommer - tips og erfaringer?

Vi har begynt å fantasere litt om sommerferien, og vi har venner som ønsker å tilbringe litt av ferien sammen med oss. Deres ønsker er omtrent som våre, varmt nok til at det er OK å bade, men ikke for varmt til at man orker noe annet, muligheter for natur, fjell og fot- og/eller sykkelturer, blanding av større byer med liv, museer og severdigheter, og mindre, roligere steder. God mat og gjerne god vin.

Min spanske kollega har greid å selge inn Nord-Spania som en mulig destinasjon som oppfyller de fleste av disse behovene. San Sebastian, Bilbao, Picos de Europa, idylliske landsbyer og små bortgjemte strender... Det høres jo fristende ut. Jeg har aldri vært i dette området før. Er det noen som har, og som har an- og avbefalinger, og nyttige tips å komme med?

Ser for meg at det mest aktuelle for oss vil være å leie hus med plass til alle (7-9 pers, litt avhengig av hvem som blir med, ungdommer i alderen 14-19 år), eventuelt camping.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 14:07   #2
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nord-Spania i sommer - tips og erfaringer?

San Sebastian. Fantastisk mat og nydelige strender! Jeg har også vært i Bilbao, knallspennende by, samt i Pamplona (uten okser) og Tolosa. Anbefales på det sterkeste!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-24, 14:21   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nord-Spania i sommer - tips og erfaringer?

San Sebastian er virkelig et matmekka og anbefales varmt. Gjerne på tapas tour med mimo tours. Det var fantastisk!! https://mimo.eus/food-tours Jeg anbefaler å dra på denne eller en tilsvarende tur en av de første dagene og får mange tips. Det er nemlig absolutt ikke de tapasbarene med penest interiør eller mest spekeskinke i taket som har den beste maten Vi dro på utflukter til flere av de mindre byene i nærheten med nydelig arkitektur og sjarm. Det eneste jeg ikke likte med dette området, var mangelen på solstoler og parasoller til leie på strendene. Det var virkelig mangelvare. Men så klart, om dere skal være der lenger kan dere jo gå til innkjøp av parasoller i alle fall

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-24, 18:37   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nord-Spania i sommer - tips og erfaringer?

Da har vi bestilt! Et stort hus med plass til begge familiene i en liten landsby i Asturias, litt tilbake fra kysten i retning Picos de Europa, men bare 15-20 min å kjøre til nydelige strender og feriebyen Llanes, og ca 45 min å kjøre til Santander. Så blir det to overnattinger i Bilbao før vi drar tilbake. Vi leier bil, og kommer nok til å kjøre litt rundt, så nå tar jeg gjerne imot tips, hvis noen har, til hyggelige små landsbyer og vakre strender vi bare må besøke, gode matopplevelser, eller fotturer i Picos de Europa.. Gjerne også til hva man bør se, gjøre og spise en og en halv dag i Bilbao.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-24, 21:32   #5
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nord-Spania i sommer - tips og erfaringer?

Jeg likte både San Sebastian og Bilbao veldig godt!

Har et par restaurantanbefalinger, skal se om jeg finner lenke.

https://www.restauranteamaren.es/ Heeeelt fantastisk god biff!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-24, 21:36   #6
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nord-Spania i sommer - tips og erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Jeg likte både San Sebastian og Bilbao veldig godt!

Har et par restaurantanbefalinger, skal se om jeg finner lenke.

https://www.restauranteamaren.es/ Heeeelt fantastisk god biff!

I San Sebastian ligger restaurantene tett i tett, men kjæresten min sier retten han spiste her (steinsopp ++) er det beste han noen sinne har spist. http://hellstrom.no/gode_adresser/ganbara

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-24, 21:47   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nord-Spania i sommer - tips og erfaringer?

Takk for tips! Tviler på at det blir tid til å dra til San Sebastian, siden vi skal bo i Asturias, et stykke vestover fra Bilbao (mellom Santander og Llanes). Så det får bli neste gang. Men det blir to overnattinger i Bilbao før vi drar hjem, så der tar jeg gjerne imot tips!

Har noen gått Ruta del Cares i Picos de Europa? Det ser helt fantastisk ut, men jeg lurer på om det er veldig mye folk, slik at man blir gående i kø, omtrent som i Besseggen ... ? Ellers er det jo mange andre ruter man kan gå da, som er mindre kjent og sikkert også fine, antar jeg. Men fikk litt oppheng på den ruta.

Så ser det ut til å være uendelig mange større og mindre strender, som sikkert er fine alle sammen, langs hele kystlinja, men er det noen som har spesielle anbefalinger til noen som skiller seg litt ut som ekstra fine, eller rolige/bortgjemte, helst i Asturias eller Cantabria?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 09-04-24 kl 21:56.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-24, 23:13   #8
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nord-Spania i sommer - tips og erfaringer?

Guggenheim er jo obligatorisk, da, men det har dere sikkert på lista allerede.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-24, 23:28   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nord-Spania i sommer - tips og erfaringer?

Ja, det står helt klart på lista.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no