Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-21, 22:11   #321
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg skal begynne på dette:
Vedlegg 65399

Til barnebarn?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 06-02-21, 22:32   #322
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.096
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Til barnebarn?


Nei, til ny grandniese som kommer i mai. Barnebarn kan godt vente til jeg har passer 50. (Som om de hører på meg. )

007 er ikke aktiv  
Gammel 07-02-21, 00:13   #323
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Denne har blitt mitt evighetsprosjekt. Håper å bli ferdig med den i år. Er godt over halvveis på bolen og startet på ene ermet.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 07-02-21, 00:27   #324
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg fikk meg brått et lite strikkeoppdrag: Mariusgenser til en nyklipt hund som fryser i kulda. Heldigvis ikke så stor, og jeg skulle gjerne hatt hunden her for å prøve på underveis. Håper den passer når den er ferdig.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 07-02-21, 08:27   #325
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.


Nei, til ny grandniese som kommer i mai. Barnebarn kan godt vente til jeg har passer 50. (Som om de hører på meg. )

Jeg strikker foreløpig også bare til sånne. (Men jeg måtte spørre altså!)

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 07-02-21, 09:50   #326
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.096
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg strikker foreløpig også bare til sånne. (Men jeg måtte spørre altså!)

Klart du måtte spørre, vi er jo snart besteforeldreportalen. Og det blir stas å en gang strikke til egne små.

007 er ikke aktiv  
Gammel 09-02-21, 18:51   #327
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er snart ferdig med genseren!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 09-02-21, 20:06   #328
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Novicegenser mohair edition i denne fargen
https://www.spoeteriet.no/nettbutikk...ilk-mohair-59/

Isa er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 08:55   #329
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Mamma skal strikke Ulla sweater til meg, men vi blir ikke helt klok på størrelsene som går fra 1-8. Noen som vet?
Den ligger på frukvist.no/shop/ulla-sweater-av-gregoria-fibers-oppskrift/

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 09:05   #330
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg impulshandlet garn til en ny villmarksgenser, denne gangen Alasuq polar. Lite utvalg i farger, så det ble med noe gult i stedet for blått

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 09:44   #331
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Den er fin Spoon.

I går ble det handlet inn garn til Islender til gubben.
Natur og brun.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 10:01   #332
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Mamma skal strikke Ulla sweater til meg, men vi blir ikke helt klok på størrelsene som går fra 1-8. Noen som vet?
Den ligger på frukvist.no/shop/ulla-sweater-av-gregoria-fibers-oppskrift/

Mål brystmål og velg str. ut i fra det tenker jeg.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 10:35   #333
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Den var kul, Spoon!

Jeg har fortvilet prøvd å finne et nøste til med Big Sterk for å få ferdig islandsgenseren til Hiawata. Typisk at den skulle utgå mens jeg strikket. Fant et på en garnbutikk i Lofoten, fikk bestilt, det ble sendt tilbake fordi Posten påsto at jeg hadde flyttet, men jeg måtte jo ha det, så betalte for ny sending, fikk det i går også var det feil rødfarge.

Men så plutselig var det en dame som solgte garnstæsjet sitt på Finn og der var det ETT nøste i riktig farge. Så nå er det på vei. Men blir en svinedyr genser, gitt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 11:47   #334
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Her går det i prematurklær. Olivias omslagsjakke i enn litt større versjon enn den første jeg strikket.

Vedlegg 65395

Gikk det greit å sy i knapper på innsida på denne?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 12:25   #335
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.096
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er ferdig med dette settet til grandtantebarnet:
148715414_1359102337771380_2442810752606976145_n.jpg
og Cortina-genser til mannen (bilde lånt fra internettet.)
280_01_6481.jpg

007 er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 12:52   #336
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

"Må" du kjøpe garnet som er til oppskifta for å få kjøpt oppskrifta? Jeg hadde garn, men manglet oppskrifta på "Ingebrigtsen" genser til barn. Men fant ut at jeg kunne kjøpe helt annen garn derfra. Så jeg kjøpte en haug med garn på tilbud av en utgående garntype samtidig som jeg kjøpte oppskrift.

Det funka det. Jeg har nå oppskriften og garn til et annet prosjekt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 12:55   #337
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Den var kul, Spoon!

Jeg har fortvilet prøvd å finne et nøste til med Big Sterk for å få ferdig islandsgenseren til Hiawata. Typisk at den skulle utgå mens jeg strikket. Fant et på en garnbutikk i Lofoten, fikk bestilt, det ble sendt tilbake fordi Posten påsto at jeg hadde flyttet, men jeg måtte jo ha det, så betalte for ny sending, fikk det i går også var det feil rødfarge.

Men så plutselig var det en dame som solgte garnstæsjet sitt på Finn og der var det ETT nøste i riktig farge. Så nå er det på vei. Men blir en svinedyr genser, gitt.

Har du spurt på facebookgruppa "restegarn og garnrester"?

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 14:36   #338
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Har du spurt på facebookgruppa "restegarn og garnrester"?

Nei, nå har jeg jo et nøste på vei. Om det også skulle være feil får jeg spørre der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 10-02-21, 16:28   #339
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er omsider ferdig med mariusjakke med hette til Jonas. Og den ble så fin! Jeg er rimelig stolt av meg selv, for det er første gang jeg syr i ermer selv, og glidelås.

Nå strikker jeg ferdig et prosjekt med mariusstrømper til meg selv. Med påskekyllinger.

Så tenker jeg å strikke denne til min kjære:

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv  
Gammel 13-02-21, 14:30   #340
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Jeg impulshandlet garn til en ny villmarksgenser, denne gangen Alasuq polar. Lite utvalg i farger, så det ble med noe gult i stedet for blått

Denne er flott! Jeg trenger desperat en tykk genser i ull, men jeg kan ikke strikke genser om livet mitt hadde vært avhengig av det.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no