Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-21, 11:31   #301
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Hvilken farge valgte du?

Noe så spennende som de som står i oppskriften.
Merinoulla heter Havre og mohairen heter Hør.

Jeg ønsker meg en brun genser og lettere melert, så da ble det sånn. Og jeg har snoket på fargene tidligere, så de var trygge å kjøpe på nett. Håper garnet kommer i dag, da blir det oppstart, garantert!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 04-02-21, 12:00   #302
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Inspirert av dere så har jeg kjøpt mønster til Bregne sweather, men jeg har ikke bestemt meg for farge ennå.

En grå/gul Varde-genser (Rauma) står også på planen min, men først må jeg gjøre ferdig en Novise cardigan i brunfarger.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 04-02-21, 12:19   #303
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Noen som har strikket denne, og har en garnanbefaling?

https://www.fabelknitwear.com/gibson-ruffle-blouse

Isa er ikke aktiv  
Gammel 04-02-21, 14:07   #304
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Noe så spennende som de som står i oppskriften.
Merinoulla heter Havre og mohairen heter Hør.

Jeg ønsker meg en brun genser og lettere melert, så da ble det sånn. Og jeg har snoket på fargene tidligere, så de var trygge å kjøpe på nett. Håper garnet kommer i dag, da blir det oppstart, garantert!

Snuser Litt på å strikke noe i bringebærproduksjon...

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 04-02-21, 14:21   #305
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men altså, dette var en ny (norsk) strikkedesigner for meg, her var det jo masse gøy! Fabel Knitwear

Er det bare meg som har vært ute av strikkegamet litt som ikke har fått meg med denne?

Jeg tror hun har blitt ganske kjent, men har ikke hold på så lenge. HUn hadde en fantastisk vintagebutikker oppi gata for meg tidligere, så jeg har fulgt henne siden før hun begynte å designe strikk. Veldig fine ting. Søsteren min har vært teststrikker for en del av tingene hennes, de er visstnok veldesignet.

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Takk for at du spør, Tallulah. Jeg sendte en liten ladning nordover til jul. Har strikket som en gal etter jul, for det er visst noen som liker sokkene jeg strikker.

Sokkene jeg lager ser ut som dette:



Ny ladning skal sendes tidlig i februar:



Jeg gav et par i julegave til en venninne. Hun likte dem så godt at jeg måtte lage et par til. Det blir som Hedvig Montgomery vel egentlig sier det: Det føles godt å gjøre noe med hendene.

Så kult!

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 05-02-21, 10:01   #306
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Det er viktig å ikke gå tom for rosjekter eller garn har jeg hørt....
Vel, har nesten nok resterande til denne liggende så da blir det muligens en liten svipptur innom Garntopia for det resterende garnet....


Skal lage denne når jakken er ferdig

https://www.fabelknitwear.com/folklore-ruffle-top

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 05-02-21, 10:16   #307
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Noen som kan hjelpe her? Jeg vil strikke en god, gammel oppskrift. Den finnes hos Rauma, men de vil bare selge med garn. Det er jo ikke uvanlig, men problemet er at de er utsolgt på garnet. Så de har oppskrift, men ikke garn og vil ikke selge meg oppskriften.

Da er jeg ikke like forståelsesfull lenger og spør derfor; har noen denne oppskriften og vil dele den?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 6883BDA2-FE08-42DA-A227-799A71E79000.jpg (16,1 KB, 47 visninger)
__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 05-02-21, 12:03   #308
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Skal lage denne når jakken er ferdig

https://www.fabelknitwear.com/folklore-ruffle-top

Hvilket garn har du planer om å bruke?

Isa er ikke aktiv  
Gammel 05-02-21, 12:16   #309
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er ferdig med Stockbridge cardigan fra Ysolda. Det var en utrolig komplisert oppskrift i forhold til at det er en enkel ensfarget cardigan. Til gjengjeld ble passformen veldig fin.

Nå har jeg startet på en ny Ingen dikkedarer-genser. Denne gangen strikker jeg ikke i mohair og alpakka som er standardgarnet, men i en tråd platulopu, altså uspunnet ullgarn. Jeg er spent på hvordan det blir, foreløpig ser det veldig bra ut.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 05-02-21, 12:26   #310
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Noen som kan hjelpe her? Jeg vil strikke en god, gammel oppskrift. Den finnes hos Rauma, men de vil bare selge med garn. Det er jo ikke uvanlig, men problemet er at de er utsolgt på garnet. Så de har oppskrift, men ikke garn og vil ikke selge meg oppskriften.

Da er jeg ikke like forståelsesfull lenger og spør derfor; har noen denne oppskriften og vil dele den?

"Må" du kjøpe garnet som er til oppskifta for å få kjøpt oppskrifta? Jeg hadde garn, men manglet oppskrifta på "Ingebrigtsen" genser til barn. Men fant ut at jeg kunne kjøpe helt annen garn derfra. Så jeg kjøpte en haug med garn på tilbud av en utgående garntype samtidig som jeg kjøpte oppskrift.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 05-02-21, 14:46   #311
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Hvilket garn har du planer om å bruke?

Jeg gikk for knitting for Olive sin Silk mohair, i kanten på armene og nede har jeg noen rester av Arwetta.
Blir faktisk rosa med oker og vinrød.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 05-02-21, 15:06   #312
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

"Må" du kjøpe garnet som er til oppskifta for å få kjøpt oppskrifta? Jeg hadde garn, men manglet oppskrifta på "Ingebrigtsen" genser til barn. Men fant ut at jeg kunne kjøpe helt annen garn derfra. Så jeg kjøpte en haug med garn på tilbud av en utgående garntype samtidig som jeg kjøpte oppskrift.

Jeg får sjekke. Takk for tips.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 05-02-21, 15:36   #313
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Her går det i prematurklær. Olivias omslagsjakke i enn litt større versjon enn den første jeg strikket.

9E09B9A6-6BAA-4539-AA06-3527DE0FEE1E.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 06-02-21, 13:00   #314
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Siste ermet er masket av og etter det har jeg ikke sett den #tenåringsdatter

Nå skal det strikkes bunadsstrømper til eldstes bunad.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 7151FF07-92AF-47CD-9084-709A0280B04D.jpg (15,4 KB, 46 visninger)
Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 06-02-21, 14:41   #315
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nydelig, Jålebeinet!

Jeg har startet på min, stoppet etter halsen mens jeg lurer på om jeg skal strikke prøvelapp eller ikke. I mens pusler jeg med andre prosjekter.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 06-02-21, 15:41   #316
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Utrolig fin Jålebeinet, nydelig farge.
Den stå på min to do liste.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 06-02-21, 15:50   #317
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker denne til meg selv i grått:

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 06-02-21, 16:13   #318
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har strikket sokker, luer og hals etter jul, nå de siste dagene har det gått i oppvaskkluter, jeg innså det var på tide med påfyll.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 06-02-21, 16:50   #319
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Denne uka ble jeg ferdig med chuncky novicecardigan til meg selv, en Oslolue til mannen og en Oslolue til minstejenta. Nå har jeg begynt på en Cumulusbluse til meg selv. Ja, bitt av Petiteknit-basillen jeg også.

__________________
Nada er ikke aktiv  
Gammel 06-02-21, 19:16   #320
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg skal begynne på dette:
BB116754-3561-4473-980B-25EBF28534E7.jpg

007 er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no