Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-20, 17:25   #201
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg er veldig glad i Peters sjømannsribb (Sandnes). Denne liker jeg også godt.

Må lete etter noen med mer fletter. Anbefaler å strikke ovenfra og ned!

Takk for tips! Spiller ingen rolle hvilken vei jeg strikker. Jeg strikker den veien mønsteret sier jeg skal strikke.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 28-12-20, 19:51   #202
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Poppy Genser fra Dale, strikker i ensfarget.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 29-12-20, 01:08   #203
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Takk for tips! Spiller ingen rolle hvilken vei jeg strikker. Jeg strikker den veien mønsteret sier jeg skal strikke.

Fnis. Jeg tenkte mest på å slippe klipp og sy!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 29-12-20, 09:33   #204
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nå som julegavene er vel overstått har jeg hentet frem igjen Stockbridge-cardiganen i Ask ullgarn.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 29-12-20, 18:07   #205
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

sweater no 8

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 01-01-21, 14:54   #206
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Genseren til mellomste er ferdig. Som mellomprosjekt strikker jeg Speedy selbumittens. I morgen skal jeg ut på garnkjøp. Eldste vil for første gang ha ullgenser. Valget falt på denne: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=8227&cid=1
Han vil ha blå genser.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 01-01-21, 15:39   #207
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Monterte glidelås på min tredje Zipper Sweater i dag tidlig, nå holder jeg på med Ingen Dikkedarer cardigan nr 4. Barnebarn som har bestilt sistnevnte. Og så hadde jeg et mellomspill med en liten rundstrikket genser til barnebarnet på 2 år.

86490B58-6ECC-4272-A46A-EF4185EDE52A.jpg


E247A4F3-941A-4C0C-87CE-19DF8A16B123.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 01-01-21, 18:08   #208
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Som du produserer, Retz! Nydelige gensere!

Det var en fin genser han har valgt seg, Blånn, gleder meg til å se resultatet.

Jeg strikker litt sokker innimellom min November cardigan - patent blir vakkert, men det er tungt og noen ganger litt demotiverende. I tillegg oppdaget jeg at garnbutikken min hadde solgt meg 10 nøster av 50 g når jeg ba om 1000 g, noe som gjorde at jeg måtte legge det bort noen dager. Fant 7 nøster i samme innfarging på Lillehammer i romjulen, så da regner jeg med at jeg skal klare å fullføre prosjektet og strikker videre med ny motivasjon.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 01-01-21, 18:56   #209
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er ikke en strikker, men jeg hekler og hekler. Holder på med tre ulike tepper akkurat nå.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 01-01-21, 21:44   #210
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har startet på en Mariusgenser med rundfelling til 19-åringen. Hun ønsker seg Marius i klassiske farger. Lenge siden sist jeg har strikket det mønsteret nå.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 02-01-21, 23:24   #211
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Mens jeg er på min første mariusgenser. I tykt garn for å holde motet oppe.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 02-01-21, 23:25   #212
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Votter, sokker og pannebånd. Og så har jeg lyst på en ny, hvit cardigan til meg selv, uten at jeg helt vet hvilken. Kanskje Ella.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 11:10   #213
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg driver med Debutantenvest til meg selv i farge brunt sukker - har strikket en mørkeblå til moren min tidligere. Lillesøster vi også ha, så jeg bør egentlig kjøre på.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 11:26   #214
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har startet på teppe nummer fire. Jeg skal hekle et temeraturteppe, som skal angi temperaturene hver dag dette året.

Har planer om å hekle sokker og luer etterhvert, og kanskje prøve meg på en vest eller noe sånt.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 11:07   #215
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er i gang med Stockholm slipover fra Petit knit.

Jålebeinet er aktiv nå  
Gammel 07-01-21, 20:13   #216
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har akkurat begynt på Lothepus Fjorden-genser til mannen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 08-01-21, 06:02   #217
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Bitteliten prematurjakke til nytt barnebarn.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 08-01-21, 06:47   #218
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er på vottekjøret om dagen, det går i tovede votter i Fritidsgarn.
Kjekt å ha liggende i gaver.
Men, snaaaaaart blir det Sweater no1.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 08-01-21, 08:22   #219
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Bitteliten prematurjakke til nytt barnebarn.

Nommen! Grattis! Hvilken?

Jeg strikker en Oslolue til bonusdatteren som hvileprosjekt i dag. Akkurat nå mens jeg venter på nye vinterdekk. Jeg er litt patentlei og må ha noe lettvint innimellom.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 08-01-21, 08:33   #220
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg skal strikke ferdig en vest i herrestørrelse, en liten fanajakke og en genser til meg selv som har ligget i flere år og bare mangler ermer.

Så, hva gjør jeg? Legger opp til nye votter. Men de er så fine. Og storesøster trenger votter.

Blå er aktiv nå  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no