Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-12, 10:53   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Jeg ser det er noen gamle tråder om gassgrill, men kan ikke finne noe nytt.

Jeg sliter med å bestemme meg. Det er stort sett Weber som er best i tester, men det er ikke testet så mye andre merker. Hva med Nordic Season som Elkjøp selger? Jeg finner ikke den i noen tester, bare salgsteksten og den er naturligvis positiv. Jeg finner 4 omtaler av denne grillen, men det er så forskjellig at en skulle ikke tro det var samme produkt. http://www.elkjop.no/product/hjem-og...ah-2-gassgrill

"Feilen" med Weber er at en må opp i 6000 for å få med sidebrenner. Jeg hadde håpet å holde meg i 3000 kroners klassen +/-. Kan gå opp til 4000 hvis jeg virkelig stoler på at det er et bra kjøp.

En gassgrill uten sidebrenner, hvordan virker det når det er laaangt inn, må springe opp en trapp for å sjekke om potetene er kokt? Hvordan klarer dere dere uten sidebrenner? Jeg har vurdert en skjøteledning og en liten kokeplate ved siden av grillen, men er ikke det tungvint... Risiko for å snuble i ledningen og rive ned kokeplata.

Hva med pizzastein, rist til grønnsaker og sånt, det kan brukes på alle gassgriller?

Fordelen med Weber må være at det er god garanti og at den ikke ruster i stykker så fort.

Uff nei, hva skal jeg velge da?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 10:55   #2
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Weber.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:06   #3
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Dette er vel den eneste gassgrillen som ikke er Weber og som har fått bra resultat i test? http://www.klikk.no/bonytt/article672974.ece

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:06   #4
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Weber.

Har du med sidebrenner?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:07   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Aner ikke hva du mener med sidebrenner..
Vi er egentlig ikke noen grillmennesker men har blitt bedre de siste årene når gutta har vokst seg til.. de digger å grille.
Vi har en Weber som ikke er så stor, mulig 200. Den holder lenge til oss 4 men vi har også grillet mer type kjøtt i selskap av og til.
Jeg steker alltid poteter og grønnsaker i stekovnen da om vi har det ved siden av.

Om du griller mye eller er veldig opptatt av grilling og skal legge poteter nedi og større mengder kjøtt så ville jeg tatt etpar turer til et stort byggshop/hagesenter/Jernia og forhørt meg litt hva de forskjellige mener først.
Venninnen min har DEN grillen med kokeplate på siden og den ser skummel ut.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:07   #6
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Dette er vel den eneste gassgrillen som ikke er Weber og som har fått bra resultat i test? http://www.klikk.no/bonytt/article672974.ece

Kan fortsatt anbefale Futur på det varmeste!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:07   #7
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Har du med sidebrenner?

Ingenting på siden. Tre brennere.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:12   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Kan fortsatt anbefale Futur på det varmeste!

Vi har bestilt en Futur nå. Vi er egentlig veldig fornøyd med Weber, men mannen mener at varmeelementene/brennerene ligger i feil retning. På Futur ligger de i lengderetningen, så nå venter vi på en Futur Vanilla Quatro, eller noe sånn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:13   #9
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Aner ikke hva du mener med sidebrenner..
Vi er egentlig ikke noen grillmennesker men har blitt bedre de siste årene når gutta har vokst seg til.. de digger å grille.
Vi har en Weber som ikke er så stor, mulig 200. Den holder lenge til oss 4 men vi har også grillet mer type kjøtt i selskap av og til.
Jeg steker alltid poteter og grønnsaker i stekovnen da om vi har det ved siden av.

Om du griller mye eller er veldig opptatt av grilling og skal legge poteter nedi og større mengder kjøtt så ville jeg tatt etpar turer til et stort byggshop/hagesenter/Jernia og forhørt meg litt hva de forskjellige mener først.
Venninnen min har DEN grillen med kokeplate på siden og den ser skummel ut.

Det er kokeplate på siden jeg mener med sidebrenner. Til å koke noe mens en griller mat. Det er den springinga inn som er tungvint, synes jeg. Det er vel fordi jeg er grillsjefen her i huset, så jeg må passe alt.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:18   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Vi er veldig fornøyd med vår fra Futur som vi kjøpte i fjor sommer. Skal se om jeg finner link.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:18   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har bestilt en Futur nå. Vi er egentlig veldig fornøyd med Weber, men mannen mener at varmeelementene/brennerene ligger i feil retning. På Futur ligger de i lengderetningen, så nå venter vi på en Futur Vanilla Quatro, eller noe sånn.

Kokkelandslaget har også anbefalt Futur, flere ganger - det er jo ikke negativt det heller akkurat!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:19   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Vi har uten sidebrenner nå, men det fungerer. Siden vi har kort vei inn, og jeg gjerne ordner kjøtt og grønnsaker som skal grilles, lager salat, drikke og finner frem frå dekke bordet, så jeg går inn og ut hele tiden likevel. Og det funker altså fordi det ikke er lagt inn.

Poteter koker jeg aldri til grillmat da. Enten koker jeg ris eller så griller jeg poteter.

Jeg kjenner at å skrive om dette er nesten vondt. Det er sol fra skyfri himmel, varmt og deilig, vi burde grillet daglig siden lørdag.

Grillen vår flyttet for noen uker siden, og gassen dro etter i helga. Men bare vent, nå er det bare dager til VI flytter også, og da skal det grilles!!!

Fortsatt kort vei fra antatt grillplass på stoooor, vestvendt veranda til kjøkkenet, så det går fortsatt fint. Men sidebrenner er fint å ha altså, og er det laaaaaangt til kjøkkenet vil jeg anbefale det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:20   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Denne har vi. Futur trio de luxe.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:20   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Kokkelandslaget har også anbefalt Futur, flere ganger - det er jo ikke negativt det heller akkurat!

Og så er de ganske mye billigere enn Weber, på samme størrelse.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:23   #15
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Denne har vi. Futur trio de luxe.

Det er den vi har og. Dette blir vel 5. sesongen med samme grill, og det er ingenting å utsette på den - til tross for at den heller ikke har fått så altfor open behandling heller de siste par sesongene.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:23   #16
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og så er de ganske mye billigere enn Weber, på samme størrelse.

Nemlig. Mye grill for pengene.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:25   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Nemlig. Mye grill for pengene.

Det var det vi slo fast også. Og vi har ikke angret, vi grilla masse i fjor og den er veldig god. Lett å grille på og gir godt resultat.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:14   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Dere som har sånn stor flott grill, bruker dere kokesonen hver gang da? Aldri komfyren inne altså? Lages sausen der? Hva annet?
Om dere skal ovnssteke poteter og grønnsaker, legges det nedi under risten i folie da? Får dere plass til mye der da?
Lages virkelig ingenting inne på komfyren?
Og hvem passer på alt dette, du eller mannen?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:23   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Jeg tror ikke jeg kommer til å bruke sidebrenneren noe særlig. Vi har vel aldri saus til grillmaten. Grønnsaker pakker jeg i folie og legger på grillen, eller legger i form i ovnen. Det passer seg selv.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:24   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe gassgrill i 2012? Hva anbefaler du?

Vi har en helt enkel en fra Weber, uten sidebrenner eller noe som helst. Den funker helt fint. Mannen griller, og klager ikke, så jeg regner med at det går greit.

Jeg griller mest laks og pølser når mannen ikke er hjemme, går helt fint det også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no