Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Robotstøvsuger

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-11, 16:14   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Robotstøvsuger

Ettersom jeg er en svært lite talenfull husmor, så trenger jeg all hjelp jeg kan få. Har lenge tenkt på at en robotstøvsuger hadde vært en passende samboer ettersom den er stille når jeg er hjemme, og på jobb i heimen når jeg er borte. Men fungerer dette bra?

Jeg vil gjerne høre deres erfaringer.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 19:37   #2
Gurli
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 39
Gurli har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Har nettop bestillt irobot sin. Gleder meg til den kommer. Burde komme mandag så i løpet av neste uke vet jeg mer.

Gurli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 19:43   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Du må rapportere! Jeg tenker det må være fantastisk å slippe å tenke på støvsuging... men lurer veldig på om det fungerer i praksis. Og om den spiser opp Lego og lignende.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 19:44   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Jeg har lyst på sånn! Så kan den renske stua for hår mens bikkjeskinnet ligger nede i gangen og sover og vi er på jobb. Hvis den virker, da.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 19:47   #5
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Du må rapportere! Jeg tenker det må være fantastisk å slippe å tenke på støvsuging... men lurer veldig på om det fungerer i praksis. Og om den spiser opp Lego og lignende.

Og om den henger seg lett fast i ting. Jeg venter spent på rapport. Har veldig lyst på en sånn.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 20:14   #6
Gurli
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 39
Gurli har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Skal komme med rapport. Er litt spent på hvordan den takler stolene rundt spisebordet, der blir endel smuler om den kommer inn mellom å får tatt disse.

Gurli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 20:15   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Jeg tror nok man må forvente å dra ut litt stoler og flytte på ting så den kommer til. Men jeg lurer veldig på hvor rent det blir og om den gnafser i seg større ting også...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 20:15   #8
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Jeg vet at Nera her inne har en og er ganske fornøyd når det gjelder det verste av hundehår og sånt.

Ellers leste jeg akkurat en forbrukertest av sånne støvsugere, men husker ikke hvor. Det var to merker som fikk godkjent, mener jeg å huske. Jeg ønsker meg en på grunn av kattehårene som er overalt, alltid.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 20:16   #9
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg tror nok man må forvente å dra ut litt stoler og flytte på ting så den kommer til. Men jeg lurer veldig på hvor rent det blir og om den gnafser i seg større ting også...

I den testen jeg leste ble det beskrevet at den i alle fall gnafset i seg små ting. Så man må (dessverre) rydde.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 20:22   #10
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Kommer den seg over dørstokker og?

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 20:42   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Og ramler den ned trapper?
Og finnes det slike som ikke koster 20 000?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 20:45   #12
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 281
lego er litt kul
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Du må rapportere! Jeg tenker det må være fantastisk å slippe å tenke på støvsuging... men lurer veldig på om det fungerer i praksis. Og om den spiser opp Lego og lignende.

Satse på at den ikke rører lego

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 20:48   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Og ramler den ned trapper?
Og finnes det slike som ikke koster 20 000?

Den jeg har lagt ut bilde av tror jeg kostet under 4000.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 20:49   #14
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Svigerinnen min har en og er veldig fornøyd. Har ikke hørt at den spiser lego, men har ikke spurt heller da.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 20:58   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Vi har irobot - den som ikke går tilbake til ladestasjon på egen hånd. Den støvsuger bra - men er ganske dum også. Den har f.eks støvsuget opp en helt trådsnelle (klart, ikke at jeg forventer at den skal forstå at det er en strådsnelle, men det var innmari mye tråd å fjerne fra børstene

Det jeg har imot den - er at den tømmes for batteri om den står lenge uten å bli brukt og at den da bruker laaaang tid på å lades opp igjen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 21:00   #16
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Fikk litt lyst på en jeg.
:lei av å moppe og støvsuge hundehår:

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 21:12   #17
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Den kommer seg visstnok over dørstokker som ikke er for høye og den har sensor for trapper.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 21:22   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Den kommer seg visstnok over dørstokker som ikke er for høye og den har sensor for trapper.

Den kommer over vanlige dørkarmer - og vi lar den gå på loftet, hvor den potensielt sett kunne falt ned trappa både ved trappa og under rekkverket - det har ikke skjedd.

Den har dog av og til kjørt seg fast over dørkarmer.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 15:53   #19
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi har irobot - den som ikke går tilbake til ladestasjon på egen hånd. Den støvsuger bra - men er ganske dum også. Den har f.eks støvsuget opp en helt trådsnelle (klart, ikke at jeg forventer at den skal forstå at det er en strådsnelle, men det var innmari mye tråd å fjerne fra børstene
.

Unnskyld, men nå har jeg ledd mer enn jeg burde med støle noro-muskler.
Jeg syns definitivt den burde tatt et hint etter x antall meter, altså.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 21:57   #20
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Robotstøvsuger

Vi har en Roomba og er veldig fornøyd. Jeg tror mannen nesten er mer glad i den enn i meg. Vi setter stolene opp på spisebordet slik at den kommer innunder der uten store problemer. Den krever jo at gulvet er skikkelig ryddet for den setter fort en liten barnesokk i halsen og da blir den stående på stedet hvil.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no