Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Meny til 17. mai?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-23, 18:44   #1
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Meny til 17. mai?

Hva er tradisjonen deres for mat på 17. mai? Hvilke retter og hvilke kaker står på menyen?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 18:47   #2
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Røkelaks og eggerøre. Lapskaus. Is. Det er barndomsminner.

Som voksen: Pavlova og fromasjkake.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 18:49   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Vi har ingen tradisjon, ikkje nokon å feire i lag med heller. Men planen er som følger:

Ytrefilét i sous vide, på grillen før servering
Potetvariant, mogleg røsti
Diverse grønnsaker
Min veldig gode saus med raudvin, eventuelt heimelaga bearnaise i tillegg.

Gulrotmuffins med karamell"kjerne" og ostekrem
Romkake (ikkje fordi vi treng det, men fordi det er så innmari godt)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 19:16   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Vi har ingen fast meny på 17. mai, men det er nesten alltid enten grillmat eller spekemat m/diverse tilbehør. Når det gjelder kaker/dessert er Kvæfjordkake selvskreven (det er jo nasjonalkaken) og så har vi gjerne pavlova også. Vi har alltid gjester til middag og dagen er ganske avslappende etter at barnetoget er over.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 11-05-23 kl 21:45.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 19:26   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Vi er på farten fra 8 til 18 stort sett, så her er det verken gjester eller noen avansert meny. Vi prøver få dekket pent bord og hatt rundstykker / eggerøre / reker til frokost. Gjerne med en is etterpå. Utover dagen blir det som det faller seg. Noen ganger har vi fått tatt en pølse og en is hjemme. Når vi kommer hjem, er det tradisjon med pysjen på og Grandiosa og øl liggende i sofaen, før vi kanskje stapper innpå en is til.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 19:49   #6
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.728
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Ingen tradisjon her bortsett fra is i fryseren.
Blir som regel grillmat av noe slag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 19:49   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Det blir ofte en grandiosa til kvelden, hos oss er det lunsjen som er festmåltidet den dagen. Spekemat, eggerøre, pølse i brød.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 19:55   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Rømmegrøt, spekemat, laks, eggerøre, pølser, kransekake og is. Også sånne tørre vannkringler. Har kuttet ut sistnevnte og lagt til en del småtteri når jeg selv lager 17. mai buffet. Gleder meg sånn!

Da jeg var yngre og bodde i Bergen, var det salutt på Skansen etterfulgt av morgenprosesjon (tog med russ og buekorps og 17. mai komiteen ++) tidlig om morgenen og deretter frokost på ett av byens hoteller før hovedprosesjonen og flaggtoget i sentrum. Deretter hjem til rømmegrøt, spekemat og pølser før det var leker og korps etc. på skoleplassen.

I Oslo er det jo helt annerledes. Jeg har hatt champagnefrokost et par ganger, men jeg liker heller å dra til byen tidlig, se begynnelsen av barnetoget oppe ved Slottsplassen og så han en lunsj. Maten er det samme som nevnt i begynnelsen enten vi snakker frokost eller lunsj.

Har aldri hatt opplegg på kvelden hverken i Bergen eller i Oslo. Da er det bare avslapping hjemme og beina høyt


Sist redigert av liefje : 12-05-23 kl 11:02.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 20:37   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Lite med tradisjoner her. Før skolebarn var det typisk vennelunsj med bobler og sånn. Så en del år med fullt kjør med barne- og folketog og fullt opplegg. De siste årene har vi gjerne hatt champagnelunsj med venner. Da har det enten vært grillmat eller tapas - avhengig av været. I år kan jeg fort ende opp alene. Løvemannen er hos søsteren sin for å hjelpe til med å skifte kjøkken, arvingen skal være med venner. Jeg skal passe hund og hest, men blir kanskje til at jeg treffer venner på kvelden,

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 21:36   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Vi griller hvis det er fint vær. Hvis ikke blir det ofte sodd. Dette fordi det er lettvint, fordi det har vært fullt kjør, vi hadde barneskolebarn fram til korona. De to koronaårene hadde vi fæncy koldtbordfrokost, og rester av dette sammen med pølsegrilling til middag, men det har det ikke vært tid til de andre årene, med barn i skoletog. Nå, etter at det startet opp igjen etter korona, har vi jo egentlig mulighet til å omdefinere litt, siden vi ikke trenger å følge unger rundt på skolegårdsarrangement etc. Men det blir sikkert grilling i år også. Vi får se. Tror i alle fall noen av dem skal gå i skoletoget, så frokosten blir enkel.

Til kake har vi hatt pavlova i mange år, men er litt lei av det, så i år blir det muligens gode, gamle daim iskake i stedet, det brukte vi å ha før vi begynte med pavlova. Ungene har ytret ønske om det.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 11-05-23 kl 22:05.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 21:51   #11
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Daim iskake var ikke dumt, My. Den skal jeg jammen lage i helgen!

Ellers satser vi på god frokost med rundstykker, eggerøre, spekeskinke og kanskje litt oppskjært jordbær og vannmelon.
Deretter freser vi til byen i kaoset, ingen plikter, bare snuse på stemningen. Muligens med mormor på slep. Om værmeldingen slår til, så tror jeg vi griller til kombinert lunsj/middag når vi kommer hjem, og tar kake til dessert. Som altså kanskje blir daimiskake.

Rømmegrøt er også snadder, jeg elsker det (Fjordland sin er helt topp). Grillmat og rømmegrøt blir kanskje litt i meste laget i samme måltid..

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 22:17   #12
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Jeg er vant med god frokost med eggerøre, laks, spekemat og annet godt pålegg. Is og kaker i løpet av dagen og grillmat eller sodd til middag.

Har invitert familie på grillmat og kake i år. Fikk lyst til å lage daimiskake nå!

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 22:22   #13
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

11-åringen foreslo forresten fårikål på 17. mai. "Det e no tross alt nasjonalretten." Hadde ikkje vore meg i mot.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-23, 22:26   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Vi pleier å legge mest i frokosten, egentlig. Etter toget er det besøk med «lunsj», og det er loff, rundstykker, fint pålegg (litt som frokosten egentlig) og bløtkake. Vennebesøk på kvelden pleier å være kaffe og kake, mulig pølser og brød.

Mat på 17. mai pleier generelt å være lettvint og enkelt å tilpasse, fordi folk kommer og går litt (leker på skolen, korpskonsert, russetog osv.) og så treffer man noen og ber dem på dropin osv.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-23, 07:17   #15
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Vi har rundstykker, laks og eggerøre til frokost
Vi skal ikke lenger være tidlig ut døra og har begynt åmed dette som en felles og hyggelig start. Det må gå ganske raskt, for vi skal ut etter hvert.

Vi har alltid pavlova med røde og blå bær etter middag. Gjerne andre farger også, men i alle fall noe som er rødt og blått.

Middagen er mer varierende. Noe enkelt etter en lang dag på beina. Ofte griller vi, kanskje noen gode pølser

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-23, 09:23   #16
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Sodd er tradisjon her, og det er i grunnen perfekt, lettvint og det regnes som festmat i bygda vår. Mannen syns det er kjedelig, men jeg og ungene syns det er stas.
Pleier å ha hjemmelagd is, pavlova og suksessterte på dessertbordet. Og masse is i fryseren. Vin og snacks på kvelden.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-23, 09:39   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Vi har igrunnen ikke hatt noe bedre til i korona enn de andre årene, korpsunger som har spilt uansett. Men vi har ikke vekkerunde og felles frokost med krospet da, bare oppmøte til toget, så jeg pleier ha frokost med jordbær (vi kutter opp jordbær rett på skiva og strør sukker på, superferskt syltetøy-ish, deilig" og da spiser ungene ekstra mange skiver og det er bra for de er litt lenge til den pølsa på skoleplassen.

Så er det fritt frem med is og kaker og pølse og brus på skolen, også er min tradisjon egentlig biff til middag, men det er så som så suksess med ungene, så vi har hatt litt forskjellig de siste årene, og er været på lag kan vi godt grille noe. Ikke noe felles med storfamilien etter skolen tror jeg, for min bror og ungen har ferdig pakket campingvogn og drar på tur, og mulig mine foreldre også drar, mannen, og muligens jeg, jobber 19. mai, så vi drar ikke noe sted så vi får vel for "AV MED FESTTØY, OPP MED BEINA OG SLAPPE AV"

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-23, 09:49   #18
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Vi har pleid å starte med fin frokost. Hjemmebakte rundstykker, eggerøre, godt pålegg etc. Og så pølser, potetmos m.m etter toget fulgt av isbuffét med alt tilbehør + kanskje ei kake.

I pandemien ble frokosten til brunsj, sterkt utvidet med croissanter, koldtbord-ish oppdekning og mimosa/Champagne.

Vi får se hva det blir til i år. Hvem som kommer på besøk og når.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-23, 10:32   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Artig å lese denne tråden.

For meg er 17. mai-frokost/champagnefrokost noe som jeg bare har hørt om, som et fenomen. Jeg kjenner ingen som faktisk gjør det. Men det er kanskje fordi det er så mange ulike tog her i byen, og folk er ofte opptatt fra morgen til kveld. Selv har vi korpsbarn, noe som har medført kjøring grytidlig om morgenen. Men også i min egen barndom var det travelt.

Barnetoget i byen har alltid startet 9. (De siste årene har de utsatt det til 10.) Siden toget er stort, stiller skoler opp på ulike plasser, og vi møtte kl 8 et stykke utenfor byen i hele min oppvekst. Folketoget er enda større og slutter ikke før rundt 18. Man må kjøre selv her i byen. Bussene går knapt den dagen. Så ingen champagne på noen før evt om kvelden.

Jeg er vokst opp med middagsselskap om kvelden etter folketoget. Det var sammen med mine foreldres venner og deres barn. Foreldrene mine driver fremdeles med høytidelig selskap etter med de samme vennene.

Det har vi ikke videreført, vi har ikke kapasitet overhodet. Derimot har vi familielunsj. Det presses inn mellom ulike tog, og det er alltid mye kjøring og litt stress. Men koselig. Pleier å være utendørs, skjønt det er væravhengig. Menyen er enten grilling, salat, suppe, småretter eller lignende. Og mye is. Kanskje pavlova. Vi deler på matlaging.

Om kvelden er vi stuptrøtte og tar av oss bunad og ser på tv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-23, 10:36   #20
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Artig å lese denne tråden.

For meg er 17. mai-frokost/champagnefrokost noe som jeg bare har hørt om, som et fenomen. Jeg kjenner ingen som faktisk gjør det. .

Jeg var på et par slike frokoster den tida jeg bodde i Oslo, men ellers et relativt ukjent fenomen for meg også, mulig det er en typisk Oslo-greie?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no