Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Steng av russisk gass NÅ!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-22, 08:38   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.189
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Steng av russisk gass NÅ!

Jeg hørte på radioen i dag at Høyre og FrP mente vi måtte lete etter mer olje og gass. Jeg blir så fortvilt! Har man ikke fått med seg at det, i tillegg til krig i Ukraina, også er en klimakrise hvor det neste tiåret er avgjørende?

Steng av Russisk gass. NÅ! Ja, det vil gjøre noe så inn i helvetes vondt. For de aller, aller fleste av oss. Kraftprisene vil øke voldsomt. Men det vil sjokkere og ikke minst smerte Putin ganske så øyeblikkelig. Om det ikke gjør at han snur, så kan det være at andre i Russland ser at dette bare må slutte.

Vi har vært gjennom kraftkriser før. Dette skal vi klare en gang til, om vi må. I mellomtiden er noe av det beste vi alle kan gjøre, å spare strøm. Spar strøm slik at vi trenger mindre krigs-gass fra Russland. Nok er nok.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 09:45   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steng av Russisk gass NÅ!

Åhå, nei, er du rusk?! Vi må produsere alt hva remmer og tøy kan holde!

Altså, russisk gass må nok ut av miksen. Det er antagelig ikke noe spørsmål om det. Putin vet godt at gassmangel er en oppskrift på populisme og politisk uro. Bare se på oppslutningen til Rødt i Norge, etter et par måneder med økte kraftpriser.

Økte kraftpriser hos oss er det minste problemet. Men det vil også medføre
- Reell mangel på gass til matlaging og oppvarming for et enormt antall husholdninger i Europa
- Massiv oppbygging og reinstallering av kullkraft i Europa. Dobbelt så store CO2-utslipp som gass. Det er det eneste reelle alternativet til gasskraft, på kort sikt
- Mangel på energi til helt nødvendig industri i matproduksjon, som vil eskalere den allerede akutte varemangelen og sette i gang inflasjon helt ute av kontroll

Det er oppskrift på enorme utslipp og en politisk uro som gir gjenklang til mellomkrigstiden. Det er GALSKAP!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 10:03   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

Her signerer jeg Polyanna helhjertet. Det er ikke fornuftig å bytte energi kilde på kort varsel, her må det jobbes langsiktig.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 10:06   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

+1 på Poly her.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 10:10   #5
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

I tillegg til å produsere mer på norsk sokkel, så burde man også starte å bygge nye kjernekraftverk i Europa, tenker jeg. Erstatte de gamle, nedslitte og farlige, med nye moderne og sikrere kraftverk. Men det tar vel ett tiår eller to for å bygge noe slikt.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 10:11   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

Det er de i gang med i Frankrike, men det tar år, for ikke å si tiår. Atomkraft er vilt komplisert å bygge. Prosjektene ender som oftest med overskridelser og forsinkelser som får Mongstad som å virke som et mønsterprosjekt. Og se hvor vanskelig det er å få plassert ut noen vindmøller, og se for deg å dundre opp et atomkraftverk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 10:37   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

For Norge, og for eksempel Qatar, så er jo stengt russisk gass en GULLGRUVE!

Strømprisene er et piss i havet, vi vil ha penger til å dele ut tusenlapper på gata.

Men for Europa er det en virkelig, virkelig katastrofe.

Og for miljøet, ikke minst.

Glemte en ting på listen: Skifergass og skiferolje fra USA. Riggene bestilles nå, og det kommer til å drilles massivt etter begge deler gjennom året. I motsetning til konvensjonelle ressurser, så tar skifergass veldig kort tid å få ut på markedet. Det er dyrt, men kjapt. Og det kan skipes ut som LNG, ca 150 000 kubikk per skip.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 10:52   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

Denne er interessant: https://energypost.eu/where-can-euro...-off-supplies/

om hvor Europa nå kan få gass fra (skifergass-LNG fra USA, naturgass-LNG fra Qatar). Nå med økte priser, vil det antagelig være mulig å få nappet ut en del gass fra de vanligvis mer lukrative kontraktene til Asia (der det også er høy etterspørsel, pga tørke).

Europa har jo lenge prøvd å gjøre seg mer uavhegige av gass fra Russland, men det har vært en ganske bipolar strategi, gitt at man samtidig har bygget North Stream 2.

Men man har også bygget ut mye kull, og man har bygget store LNG-terminaler for å ta mot gass fra andre steder. I tillegg til fornybar energi, selvsagt.

For 12 år siden brukte jeg denne tegningen som illustrasjon i en presentasjon om gassmarkedet, skremmende aktuell.

(Den illustrerer hvordan Obama, med massiv skifergassutbygging, Merkel, med kull, fornybar og LNG-terminalbygging, pluss egenprodusert ukonvensjonell gass, ville kunne peke nese til Putin)

Vedlagte bilder
Filtype: png Putingass.png (193,3 KB, 46 visninger)
__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 11:42   #9
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

Interessant, Polyanna!

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 11:47   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

Hvis man er konspiratorisk anlagt, så ser man i hvert fall at innenlandsk amerikansk olje- og gassindustri VIRKELIG vinner på denne krigen.

(Selv om de nok litt klok av skade ikke hiver i gang den verste Klondyke-feberen. De har hatt et par runder med massebygging av borerigger og helt ville borerater mens gassprisene var høye, og så sank prisene, og riggene gikk rett i opplag og til hugging, så de er litt tilbakeholdne denne gangen. Enn så lenge. Vanskelig å styre seg når pengene LIGGER DER, rett under bakken)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 12:58   #11
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

Enig med Poly. Hadde en lang samtale med 17 åringen om dette i går, kjekt de interesserer seg, men vondt at de skal oppleve uroen….

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 13:35   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

Men klart, å lyse ut konsesjonsrunder nå, for å redde forsyningene av gass til Europa NÅ, er litt søkt. Det tar ENORMT lang tid før man har produksjon. Særlig siden mange av de sannsynlige gassfeltene ligger langt nord. Men noe som ligger nær eksisterende infrastruktur kan kanskje ha fått økt aktualitet, selvsagt. Men det er her skifergass har betydning.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 13:40   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

Men Tyskland har også mulighet til å utvinne ganske betydelige mengder skifergass (fracking). Det har de riktignok forbudt nylig, men det forbudet kan jo sitte løst nå.

Tror de teoretisk kunne dekket forbruket sitt i ti år med det, men med betydelige miljøkonsekvenser (mer for lokalt miljø og vannforbruk enn for klima).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 14:44   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

Innser at jeg nå har gått litt av skaftet her, og snakker med meg selv. Men jeg syns gassmarkedet er DØDSINTERESSANT!



Dere slipper nå i det minste gnålet om tran og trening for en stund.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 14:54   #15
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

Jeg syns også dette er veldig interessant, men har ikke på nær like stor kompetanse som deg, Poly.
Fracking er jo ganske så kontroversielt det også, og det har jo en del negative miljøaspekter ved seg. Men jeg tenker jo at det er en interessant mulighet fremfor kull, og kanskje i påvente av at man klarer å få bygd nye kjernekraftverk. (Hvis det i det hele tatt blir interessant nok å bygge dem, når man finner ut at fracking er lettvint og lønnsomt..?)

Enkel artikkel som tar for seg pros and cons;
https://www.bbc.com/news/uk-14432401...f%20the%20well.

Her i Norge har vi også mye å tjene på å oppgradere eksiterende vannkraftverk feks. Mange av de vi har i dag er gamle, har gamle turbiner, gamle systemer og lite optimal utnyttelse av kraftproduksjonen.
https://www.tu.no/artikler/faktisk-n...aftverk/514393

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 15:00   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

Skifergass kan jeg åpenbart altfor lite om.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 15:43   #17
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

Jeg liker når Polyanna går av skaftet, lærer alltid noe. Enten det er om gassmarked eller tran og trening.

Jeg vet også veldig lite om dette, og setter veldig pris på alle som gidder å forklare.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 15:45   #18
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men jeg syns gassmarkedet er DØDSINTERESSANT!

Mens jeg personlig synes det er BÅÅÅÅRING. Og det er nettopp derfor jeg digger entusiaster som deg, for slike tråder gjør at jeg faktisk prøver å sette meg litt inn i det. For det er jo ikke slik at jeg ikke skjønner at temaet er viktig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 15:45   #19
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

Hvem trenger aviser og bøker når man har FP.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 16:11   #20
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steng av russisk gass NÅ!

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg liker når Polyanna går av skaftet, lærer alltid noe. Enten det er om gassmarked eller tran og trening.

Jeg vet også veldig lite om dette, og setter veldig pris på alle som gidder å forklare.

Dette.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no