Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Hva sier dom om bollene med kanel og sukker?
Skillingsboller og jeg er fra Bergen, skillingsbollens hjemby 15 8,62%
Skillingsboller og jeg er ikke fra Bergensområdet 11 6,32%
Skillingsboller, og er fra vestlandet 9 5,17%
Kanelboller 106 60,92%
Kanelknuter for jeg lager ikke sånne runde som de har i Bergen, men fancy moderne knuter 18 10,34%
Boller med kanel i svingene/ bare "kanel i svingene" 21 12,07%
Tidligere sa jeg skillingsbolle, men har assimilert meg til noe annet 11 6,32%
Annet som jeg skriver i pollen 21 12,07%
Ta deg en bolle! 0 0%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 174. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-21, 18:42   #41
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Kanelsnurrer. Men med sukker på heter de skillingsbolle. Foreldregenerasjonen sier ofte «kanel i svingen».

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 18:42   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvor får man kjøpt det Hyacinth?

Jeg har sett det på Mega, men jeg kjøpte en boks i Danmark for et par uker siden. Bilka. Men tror det er forholdsvis lett å få tak i.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 18:43   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kanelsnurrer. Men med sukker på heter de skillingsbolle. Foreldregenerasjonen sier ofte «kanel i svingen».

I min barndom var det ungene som sa kanel i svingene, mens foreldrene mine insisterte på skillingsboller.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 18:44   #44
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Jeg sier kanelsnurr og trodde de rundt meg også sa det. Men en kjapp test viser at jeg tar feil, det påstås at det heter kanelbolle her.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 18:46   #45
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Kanelsnurrer sier vi, ev. kanelboller. Vi sier snurrer også når vi lager knuter.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 18:46   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Oslo - kanelboller. Men da jeg kjøpte kanelboller i Arendal fikk jeg en hvetebolle som var rullet i sukker og kanel og stekt. Veldig rart.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg vil med det samme oppfordre alle til å boikotte vanlig kanel og kjøpe ekte kanel/ceylonkanel. Jeg fikk et nytt kanel-liv etter at jeg oppdaget den. Jeg gikk fra å mislike til å like kanel.

Hvert til sitt bruk, syns jeg. Kanelboller syns jeg faktisk er best med cassiakanel, fordi den er litt sterkere og ikke så søt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 18:48   #47
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Jeg sier vanligvis kanelsnurrer eller snurredingser. Er født og vokst opp på Østlandet i en slekt bestående 100 % av nordlendinger, 70 og 71 °N.. Jeg tror ikke det er noe jeg har pleid å kjøpe, men har bakt noen lass med snurredingser.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 18:53   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Oslo - kanelboller. Men da jeg kjøpte kanelboller i Arendal fikk jeg en hvetebolle som var rullet i sukker og kanel og stekt. Veldig rart.



Hvert til sitt bruk, syns jeg. Kanelboller syns jeg faktisk er best med cassiakanel, fordi den er litt sterkere og ikke så søt.

Stemmer. Den er søtere og mer aromatisk. Kassia er bitrere.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 18:56   #49
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Det heter snurrer. Jeg lager som oftest kanelknuter sjøl, og den lokale bakeren selger både knuter og snurrer i ulike varianter. Kjøper som oftest kanelknute med perlesukker der.

Jeg greide å stemme både kanelbolle og kanelknute, men det funker - mange rundt her sier kanelbolle.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 19:00   #50
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.719
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Kanelsnurr, Nord-Norge.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 19:03   #51
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Kanelboller eller kanelknuter alt ettersom hva som bakes. Skillingsboller bruker jeg også innimellom.

Har aldri hørt kanel i svingene.

Østlandet.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 19:24   #52
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Det heter vel stort sett kanelboller eller kanelsnurrer. En sjelden gang hører jeg kanel i svingene. Sunnmøre

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 19:32   #53
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.789
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Kanelsnurrer! Skillingsboller er noe annet, de har rosiner, og evt og mandelflak, med i svingene. Kanelsnurrer og kanelknuter er det samme, bare like måter å forme dem på.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 19:40   #54
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Kanelsnurrer ja.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 19:46   #55
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvor får man kjøpt det Hyacinth?

Helsekostbutikker pleier å ha.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 20:03   #56
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.394
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Oppvokst på Nordvestlandet/Nordmøre og mener vi sa kanelbolle. Nå bor jeg på Sørvestlandet (Stavanger) og veksler mellom kanelbolle og kanel-i-svingen.

Ceylon kanel kjøper jeg på Coop Extra som er nærbutikken.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 20:03   #57
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.506
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Seier oftast kanelbollar, nokre gongar kanelsnurrar. Husker eg sa kanel i svingane då eg var lita.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 20:07   #58
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.752
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Kanelsnurrer! Skillingsboller er noe annet, de har rosiner, og evt og mandelflak, med i svingene..

Neiiii. De heter mandelsnurrer eller whatever.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 20:17   #59
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.789
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Neiiii. De heter mandelsnurrer eller whatever.

Så aldeles ikke! Schakenda har siste ordet i alle kanelrelaterte-søt- hvetebakst-diskusjoner!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 0D1194D1-E888-4BBC-95F4-8A2A9AE2F371.jpg (13,4 KB, 22 visninger)
__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-21, 20:24   #60
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.752
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boller med kanel og sukker - Hva heter de der du bor?

Sånn untatt om skillingsboller, der har bergensere pri.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no