Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nye vinfavoritter

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-22, 15:34   #1
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Nye vinfavoritter

Inspirert av bobletråden; har du funnet noen nye vinfavoritter i det siste?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 15:43   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Den perfekte rekevinen: Hexamer Schlossböckelheimer Porphyr Riesling 2021. Ikke helt tørr, og helt rett til reker.

Denne Bordeaux-«etterlikningen» fra Italia er et kupp! Terre di San Leonardo 2017. Til lam for eksempel.

Generelt hvit Bordeaux. Nam!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 15:52   #3
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Oh, ja!

Favoritt chenin blanc-ene mine er gått ut av bestilling, men siden det er høst og tid for rødvin kan jeg anbefale disse:

- Vina Ardanza Rezerva 2015 - min absolutte favoritt.
- Accordini Acinatico Amarone della Valpolicella classico 2018 - dyr, men veldig god
- M&D Freakshow Cabernet Sauvignon 2017 - mektig, men god.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 16:15   #4
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Fikk denne rødvinen til sopp og rotgrønnsaker på lørdag. den var helt nydelig på smak, så skal bestille den til meg selv:

Pierre Gaillard Syrah La Derniere Vigne 2020

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 16:21   #5
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Klinevin! Har fått dilla på denne:
https://www.vinmonopolet.no/Land/USA...2020/p/3569501

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 16:34   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Klinevin! Har fått dilla på denne:
https://www.vinmonopolet.no/Land/USA...2020/p/3569501

Ja, den er en gjenganger her i huset også Forholdsvis rimelig og god!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 16:36   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Kan forresten nevne denne; Rimelig, men god Pinot. Fin kosevin.
https://www.vinmonopolet.no/Land/New...020/p/14209601

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 09:20   #8
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Jeg har aldri hatt noe spesielt forhold til Bordeaux-viner, men denne er helt fabelaktig: https://www.vinmonopolet.no/Producen...2015/p/9390701

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 11:59   #9
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Jeg er på naturvin lagret på amphora, som denne, passer til høstens gryter og kjøtt. https://www.vinmonopolet.no/search?q...chType=product

Har vært på besøk hos vinprodusent i Rioja som lagret på amphora, alt vi smakte var veldig godt. Og på Pluto i København hvor de har 80-90% naturvin. Visstnok trendy, men mye der var litt for spesielt etter min smak.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 12:11   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg er på naturvin lagret på amphora, som denne, passer til høstens gryter og kjøtt. https://www.vinmonopolet.no/search?q...chType=product

Har vært på besøk hos vinprodusent i Rioja som lagret på amphora, alt vi smakte var veldig godt. Og på Pluto i København hvor de har 80-90% naturvin. Visstnok trendy, men mye der var litt for spesielt etter min smak.

Spennende. Tror aldri jeg har prøvd vin laget på den druen før.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 13:29   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Kan forresten også tipse om denne:
https://www.vinmonopolet.no/Land/Ita...2010/p/9382001

Fantastisk til pizza. Mye vin for pengene.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 13:42   #12
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Vi er også på Pinot-kjøret og en av mine favorittar er denne: https://www.vinmonopolet.no/Land/USA...oir/p/12321201
Lett label å huske

Vil også slå et slag for en ny champagnefavoritt til en veldig fin pris: https://www.vinmonopolet.no/search?q...chType=product

Den er vintage men har ikkje dette veldig tunge og for min smak syrlige preget som mange vintage champagne har.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 14:00   #13
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Vi er også på Pinot-kjøret og en av mine favorittar er denne: https://www.vinmonopolet.no/Land/USA...oir/p/12321201
Lett label å huske

Vil også slå et slag for en ny champagnefavoritt til en veldig fin pris: https://www.vinmonopolet.no/search?q...chType=product

Den er vintage men har ikkje dette veldig tunge og for min smak syrlige preget som mange vintage champagne har.

Begge disse er gode ja

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-22, 17:01   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Nydelig tråd! Takk!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-23, 12:44   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Jeg synes Thymiopoulos Rosé de Xinomavro er aldeles nydelig – det må da snart være rosésesong nå?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-23, 13:27   #16
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes Thymiopoulos Rosé de Xinomavro er aldeles nydelig – det må da snart være rosésesong nå?

Ha, den drakk jeg faktisk i helga, har hatt den liggende siden jeg fikk den i gave i fjor. Enig, den var helt nydelig!

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-23, 13:36   #17
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Vi har en flaske liggende, kanskje det må bli helgas kosevin.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-23, 14:33   #18
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes Thymiopoulos Rosé de Xinomavro er aldeles nydelig – det må da snart være rosésesong nå?

Det er rosésesong hele året for min del, og denne er virkelig en stor favoritt her også!!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-23, 10:27   #19
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Jeg har forelsket meg i en rosa champagne

https://www.vinmonopolet.no/Land/Fra...Brut/p/4718501

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-23, 10:55   #20
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nye vinfavoritter

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Det er rosésesong hele året for min del, og denne er virkelig en stor favoritt her også!!

Enig! Rosé hele året her også. Denne skal jeg kjøpe i dag!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no