Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva tenker dere om boosterdose, da?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-12-21, 10:41   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om boosterdose, da?

Jeg skal boostes 12. januar og tenker det er helt greit.

Ellers så jeg et argument mot boosterdosen fra en amerikansk bekjent på FB: "Det dør langt flere amerikanere av overdose enn av covid." Eh... ok.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-21, 10:48   #22
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om boosterdose, da?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ellers så jeg et argument mot boosterdosen fra en amerikansk bekjent på FB: "Det dør langt flere amerikanere av overdose enn av covid." Eh... ok.

Vet ikke om det er sant, men hvis det er sant kan det jo være et argument for å bruke mer penger på overdoseforebygging enn på covid-vaksiner. Det synes jeg er helt fornuftig å mene, overdosedødsfall er et kjempeproblem, også i Norge. Og minst like unødvendige og brutale som covid-dødsfall.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-21, 10:53   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om boosterdose, da?

Jeg følger det som er anbefalt, og fikk dose tre forrige uke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-21, 11:05   #24
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om boosterdose, da?

Jeg tenker at det er mye «først meg selv og så min neste, hvis det er til eget beste»-tankegang i dette. Bare at man ikke har forstått at det er til eget beste å tenke på sin neste mht fordeling av vaksiner.

Jeg kommer til å ta den, siden den først tilbys, men jeg skulle ønske man gjorde en vesentlig større innsats for å få vaksinert de deler av verden som har ekstremt lav vaksinegrad.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-21, 11:32   #25
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tenker dere om boosterdose, da?

Jeg kjenner det gir meg ett stikk av dårlig samvittighet. Det er helt riktig som WHO sier, skal vi få bukt på denne dritten må vi fordele likt, fattig som rik. Det er de enkelte land (regioner, EU har felles innkjøp mener jeg), som må enes og forvalte dosene.

Samtidig så er jeg der at jeg tar i mot det jeg blir tilbudt, så jeg er ikke konsekvent.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-21, 15:40   #26
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker dere om boosterdose, da?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vet ikke om det er sant, men hvis det er sant kan det jo være et argument for å bruke mer penger på overdoseforebygging enn på covid-vaksiner. Det synes jeg er helt fornuftig å mene, overdosedødsfall er et kjempeproblem, også i Norge. Og minst like unødvendige og brutale som covid-dødsfall.

Det er ikke sant. Jeg googlet kjapt, og det har dødd 814.000 (til sammen) av korona i USA. Overdosetallet i 2019 var på litt over 70.000.

Det sagt, så syns jeg ikke disse to tingene kan sammenlignes i det hele tatt, om tallene skulle ha vært omtrent like eller ei. Noe av problemet med korona er at det okkuperer kapasitet på sykehus og at det vil medføre mange flere dødsfall om folk ikke blir vaksinert.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-21, 16:19   #27
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker dere om boosterdose, da?

Tenker at det individuelle ansvaret mitt er å bidra til vaksinestrategien i Norge ved å ta den, og så kan man gjerne også mene og støtte at vaksiner raskere blir tilgjengelig for alle globalt. Det er ingen grunn til å ha dårlig samvittighet, vipps heller Leger uten grenser på 2177, eller tilsvarende organisasjon.

Dårlig samvittighet kan du kaste i søpla, sa mora mi, den kan du ikke bruke til noe. Finn løsninger, vær en del av løsningen, har jeg lagt til.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 10:19   #28
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.932
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker dere om booster dose, da?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

For meg er det helt åpenbart at han har rett og det er grenseløst provoserende hvordan rike land tar for seg av vaksiner og bidrar i alt for liten grad til at fattige lang også får tilgang, mulighet og evne til å vaksinere sitt folk.

Men det er ikke noe privatpersoner har ansvar for, utover å vurdere å bruke sin politiske stemme og den type ting. Jeg synes folk skal ta i mot de vaksinene de blir tilbudt.

Jeg er enig.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no