Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-22, 01:16   #21
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva baker/ serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jeg lager muffins eller kake av denne oppskriften

Muffins
4 egg
4 ss sukrin
1 ts vaniljepulver eller vanilje ekstrakt 
1 ts bakepulver
1 dl*kokosmel
1 dl fløte
2 dl blåbær


Pisk egg og sukrin luftig. Tilsett alle ingrediensene, unntatt kokosmel og fløte.
Rør inn mel og fløte
Vend forsiktig inn blåbær

Fordel i kakeform eller i muffins form

Kan jeg bruke vanlig mel istedenfor kokosmel?

Jeg kan nevne at jeg har Sukrin, Sukrin gold, Sukrin sirup og Finesse hjemme, til å bruke i diverse bakst.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 01:17   #22
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Det er kanskje best å forhøre seg hos den det gjelder, ellers er det noen tips her:

https://www.diabetes.no/kosthold/mat...re-alternativ/

og oppskrifter her:

https://www.diabetes.no/kosthold/oppskrifter/

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 02:29   #23
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det er kanskje best å forhøre seg hos den det gjelder, ellers er det noen tips her:

https://www.diabetes.no/kosthold/mat...re-alternativ/

og oppskrifter her:

https://www.diabetes.no/kosthold/oppskrifter/

Takk! Ja, jeg tittet faktisk gjennom der nå i sted

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 06:36   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Et kjært familiemedlem har nettopp fått vite at hun har verdier tett, tett opptil diabetes 2 etter medisinbruk, så hun må av alt sukker (en smule fortvilet da hun også har måttet gi opp vin pga sykdom). Og nå skal vi har familiebursdag, og jeg vil veldig gjerne servere henne noe. Jeg tror kanskje ikke jeg får til å bake noe til denne anledningen, hvis det ikke er veldig enkelt og greit da, men hva med ordentlig gode sukkerfrie sjokolader, gjerne mørk, finnes det? Og hva skal jeg se etter? Ser det nevnes at fruktsukker før unngås, så da ryker frukt, men hva med bær? Er det like ille? Salt snacks som potetgull kan være et alternativ. Alle tips tas i mot med takk, for det hadde vært supert om hun fant noe som "ååå, ja, dette kan jeg jo kose meg med!".

Du får kjøpt sukkerfri vaniljeis, den er god.

Også slo det meg brått at når mamma baker marsipankaka min sønn ønsket og min datter baker muffins, så.... Har vi faktisk ikke noe til mamma. Hun har kostholdsregulert diabetes 2 siden jeg gikk gravid med han som fyller 14 i dag. Så jeg må finne på noe lurt. Sukkerfri gele, og vaniljesaus. Har rips i hagen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 07:45   #25
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Bær og sukkerfri is eller vaniljesaus?

Til en annen anledning synes jeg at det jeg har fått til best i sukkerfri utgave på kakebordet er ostekake, panna cotta og liknende. Jeg vet ikke om det er fettet i som gjør smaken rund eller hva det er.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 08:34   #26
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Sukkerfri vaniljeis (fåes i hvert fall på Meny her) eller mager vaniljekesam med bær er en sikker vinner hos pappa. Det er lett å kombinere med feks annen type is for oss andre. Han har diabetes type 2. Han spiser også grovere vafler uten sukker, og sukkerfri sjokolade. Det viktigste for ham er at det er noe han også kan spise, og han syns alltid at det er hyggelig at vi har tenkt på ham når vi inviterer.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 11:40   #27
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.862
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Synes de har gode sukkerfri sjokolade på life.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 12:16   #28
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Altså - å kutte sukker er ikke saliggjørende for diabetikere. Det er karbohydratene som gir blodsukkerstigning, ikke kun sukker. Dvs at sukker, frukt, melk, mel osv gir blodsukkerstigning.

Når du på sykehus eller krysser av for diabetikernat får du mat uten sukker, men med naturlig sukkerinnhold eller kunstig setning. Mange ganger vil denne maten gi like stor eller større blodsukkerstigning enn det vanlige alternativet. Blodsukkerstigningen kommer av antall gram karbohydrater, ikke av hvilke karbo det er.

For type-1 så settes insulin for å kompensere for manglende insulinproduksjon. Her har det altså ingenting å si. Dog forsøker man ofte å redusere/kutte brus med sukker fordi man her likegjerne kan bruke sukkerfri som ikke gir blodsukkerstigning og fordi insulinets responstid gjør at man vil uansett oppleve en rrask stigning av bs ved inntak av flytende drikke med sukker.

For type 2 kommer det an på hvordan man behandler sykdommen . Bruker man insulin har det lite å si. Om man SkSl regulere bs gjennom mat bør man forsøke å redusere alle karbo, ikke kun sukker. En nøttebunn kan dermed være en god løsning. Bruk av kunstig setning likeså dersom man finner noe som smaker ok.

Frukt IG bær gir også bs-økning, men bidrar positivt med annet innhold. Du kan også spise masse eple og jordbær før du kommer opp i 10g karbo, mens for bolle vil du kun kunne spise 20g bolle før du gar spist 10g karbo. Potetgull vil også inneholde masse karbo, men gar den fordelen at det gir jevn/lang stigning pga fett.

Når du spiser vil også ha noe å si for hvilken blodsukkerstigning som skjer.

Mange med diabetes spiser feks heller godteri (vanlig, for guds skyld ikke sukkerfritt) enn havregryn med mell. Godteri er faktisk lettere å regulere effekten av. En liten morsom sak: Jeg testet med kontinuerlig måler, og så plutselig at blodsukkeret mitt skjøt i været når jeg spiste havregryn med ekstra lett melk. Denne stigningen var mye mer markant og skjedde mye raskere enn npr jeg drakk cola og spiste chips og smågodt. Ved havregryn gikk jeg nesten opp til 10 mmol, mens ved brus og godis lå jeg flatt rundt 6.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 12:17   #29
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva baker/ serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Kan jeg bruke vanlig mel istedenfor kokosmel?

Jeg kan nevne at jeg har Sukrin, Sukrin gold, Sukrin sirup og Finesse hjemme, til å bruke i diverse bakst.

Mel gir blodsukkerøkning da det er karbo.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 12:20   #30
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Sukkerfri gelé funker bra. Frukt og bær også. Sukkerfri vaniljesaus har marginal betydning (10ish karbo mer pr 100ml enn vanlig).

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 12:29   #31
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Tusen takk for veldig god informasjon, Høns Jeg leste også i går at sukkerfrie sjokolader f.eks. funker dårlig, men så kom jeg over Sukrin sin sjokolade, som de selv hevder er lav på karbohydrater. Kjenner du til den? Det er kun snakk om kostregulering pr nå, så da skjønner jeg at det vil være snakk om mye mer enn kun å kutte sukker. Eller dvs det er det hun har blitt fortalt av legen sin nå i hvert fall (kutte sukker), men hun er en som er god på å ta grep så hun vil nok også se på andre ting. Siden melk inneholder sukker, ville du da ikke servert sukkerfri is, Høns? Jeg skal ha både ostekake og nøttebunn i minnet til neste anledning, men jeg har aldri laget noe med nøtter tidligere da jeg tåler det dårlig selv (men ikke så allergisk at det er problem altså). Så at de hadde en oppskrift på nettsiden for diabetikere på mini Pavlova med Sukrinmelis og krem av fløte og Kesam tror jeg det var. Det kan kanskje være et godt alternativ? Vi er en familie som ofte har Pavlova på bordet.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 12:53   #32
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Jeg ville kjøpt en waleskringle. Vannbakkels er bedre enn hvetebakst. Og anbefalt bare lite stykke til diabetikeren, for det er jo noe hvetemel i den, og kremen er vel gjerne søtet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 12:55   #33
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

For min del tåler jeg bedre sjokolade enn grovbrød rent blodsukkermessig, men mat må man jo ha, og jeg lever mer grovkarbo enn lavkarbo. Bruker insulin nå, det gjorde jeg ikke da jeg startet tråden.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 13:38   #34
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Min dia2 far spiser pavlova og vanlig is. Sukkerfri is funker også og har lavere karboinnhold. Istedenfor sukker tenk på karboinnhold, det er lett å se etter når du leser pakningsvedlegg. Når man setter insulin bruker man antall gram karbo man spiser for å dosere. Melk og fløte er ikke de store karbosynderene, så det tenker jeg er helt uproblematisk. Ved kostholdsregulering vil jo reduksjon av sukker bidra til redusert karbo, og således være bra. Det er dessverre dog mange som ikke vet eller får beskjed om mel osv.

Jeg vet at mine diabetikere reagerer veldig om man sier at de bare kan ta et lite stykke eller lignende, så ville vært forsiktig med det i plenum. Eventuelt si at denne er uten karbo, uten sukker eller lignende, eller si det diskret på tomannshånd.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 18:41   #35
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Ja, man kan jo ikke si det til hvem som helst. Jeg bestemmer definitivt selv hva jeg spiser, men dersom det er en person som kan lite om karbohydrater kan man jo veilede om man er nær vedkommende. Men helt enig, å bestemme hva voksne folks skal spise er ikke greit, teit formulering fra meg! Jeg er medlem i noen dia 2 grupper på FB, og en god del eldre kan lite om karbohydrater, slår det meg.

Personen bør måle bs etter to timer for å se hvordan det slo ut, så vet man litt og lærer til neste gang. Å kutte alt av karbohydrater er ganske drastisk dersom man ikke er vant med å leve lavkarbo med ketose og det hele.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 18:51   #36
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Jeg har diabetes type 2 og lever lavkarbo. Blir veldig glad om jeg får bær servert - gjerne med vaniljesaus uten sukker.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 09:48   #37
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Neeei, pavlovaen ble flat som en pannekake Lurer på om jeg skal prøve en gang til, men i små i stedet for en stor... Angrer for at jeg ikke kjøpte den isen i går, men tenkte at det trengte jeg jo ikke for jeg skulle jo bake pavlova Har vaniljekesam uten sukker da, og masse bær.

Tusen takk for mange flotte tips

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 11:01   #38
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Jeg lagde rullekake i går. Brukte sukrin Gold, den sorte posen. Massen ble veldig brun, pga sukkeret som er brunt og den smakte karamellisert. Men den funket. Hadde krem og bær inni og på toppen. Burde kanskje brukt et annet sukker? Den har iallefall minimalt med karbo i seg da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 11:04   #39
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Det er en nettside som heter fett og forstand- de har veldig mange oppskrifter på lavkarbo som egner seg til en med diabetes type som skal unngå karbohydrater.

https://fettogforstand.no/

Man må kanskje lete litt for å finne en oppskrift som ikke krever spesielle ingredienser, men om man har noen nær som man ofte baker til, eller trenger det selv så er det kanskje verdt å kjøpe inn.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 11:09   #40
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva baker/serverer du dersom det skal komme noen med diabetes til kaffe og kaker?

Vil bare tipse om denne ostekaken, som jeg bakte flere ganger da jeg åt lavkarbo. Cashewnøtter og mandler i bunnen, så den funker for noen nøtteallergikere også, avhengig av type allergi.

NB! Sukkerfri, men overhodet ikke lavkalori ...

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no