Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Best of Fosen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-12, 22:49   #1
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.912
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Best of Fosen?

Vi tenker oss på bilferie i nærområdet i slutten av juli. Siden det er så fint på Fosen har vi tenkt å bruke i lita uke der. Så langt er følgende steder med på lista over steder som skal besøkes:
- Stokkøya (lyst til å overnatte i subhus!)
- Råkvåg (besøk)
- Bessaker (besøk)

Andre steder vi bør få med oss. Reiser 2 voksne og ei på 3 år. Satser på telt/campinghytte på steder som ikke er nevnt over.

Har med bæretøy, så en fin fjelltopp som er greit tilgjengelig tar vi også imot tips på! Fine strender kan også være kjekt å vite om, om vi skulle komme over badetempeatur.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 22:52   #2
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.403
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Best of Fosen?

Austråttborgen er fin.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 23:06   #3
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Best of Fosen?

Lysøysund er vakkert.
Jeg jobbet som guide på Austråtborgen etpar sommere i min ungdom.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 23:07   #4
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.912
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Best of Fosen?

Ja, det er sant. Mange år siden jeg har vært der.

Var på Hovde gård på Brekstad i fjor, der var det jo også fint å bo og spise, men tenkte oss ikke dit igjen nå.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 08:58   #5
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Best of Fosen?

Utsikten fra Kopparn i Bjugn er kjempeflott!
Bilvei (med bom, så man må gå) helt opp.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 09:07   #6
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Best of Fosen?

Jeg har ikke vært der selv, men jeg har fått anbefaleringer om å besøke Englegalleriet i Rissa. Og siden jeg har vært kollega med med innehaveren, så er jeg jo nesten programforpliktet til å ta en tur dit.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:05   #7
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.912
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Best of Fosen?

*noterer*

Takk for tips så langt

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 14:39   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Best of Fosen?

Jeløya ligger like ved Stokkøya, mannen og jeg var der i fjor høst, og jeg er lamslått av hvor vakkert det er der.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 14:53   #9
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 912
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Best of Fosen?

Fosen er fint!

Råkvågen er et must, ja. Gled dere til Stokkøya, det er bare kjempeflott der! Vi skal nok også dit en tur, og skal ha med oss kajakk. Det er ei hule (Harbakhula?) i området også som vi har tenkt å sjekke ut, men jeg har ikke vært der. Museet Kystens Arv på Stadsbygda er også fint, synes jeg da.

Om man liker topptur, er det fint og enkelt å gå på Blåheia i Rissa. Flott utsikt.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 15:24   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.801
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Best of Fosen?

Fosen er mitt barndoms paradis, og nå måtte jeg google litt. Og jeg er tydeligvis gammel og konservativ, for hva har de ikke gjort med min barndoms "mystiske urskog"?

http://orland.kommune.no/sitepagevie...rticleID=11133

Nuvel, dette er uansett mitt yndlingsområde på jord (kun uti fra barndomsminner, så klart), så jeg personlig ville ha dratt dit.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 17:09   #11
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Best of Fosen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Fosen er mitt barndoms paradis, og nå måtte jeg google litt. Og jeg er tydeligvis gammel og konservativ, for hva har de ikke gjort med min barndoms "mystiske urskog"?

http://orland.kommune.no/sitepagevie...rticleID=11133

Nuvel, dette er uansett mitt yndlingsområde på jord (kun uti fra barndomsminner, så klart), så jeg personlig ville ha dratt dit.

Ligger denne parken på Ørlandet?

Fosen er mitt barndomsparadis også. Farmor og farfar kom fra det som nå er Bjugn kommune, og mine foreldere har nå overtatt huset som farmor vokste opp i. Vi reiser fremdeles dit, og jeg synes det er like vakkert der nå som da jeg var lita.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 17:15   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.801
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Best of Fosen?

Jepp, parken ligger ved Lerbern, det eneste "fjellet" på Ørlandet. Ligger like ved Opphaug retning Brekstad.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 19:41   #13
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Best of Fosen?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeløya ligger like ved Stokkøya, mannen og jeg var der i fjor høst, og jeg er lamslått av hvor vakkert det er der.

Jeløya? Mener du Linesøya tro?

Jeg må svare HI etter ungene er i seng.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 19:53   #14
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.912
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Best of Fosen?

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jeløya? Mener du Linesøya tro?

Jeg må svare HI etter ungene er i seng.

Jeløya er vel i Moss? Linesøya ligger like utenfor Stokkøya og de har fått fastlandsforbindelse, så får vel ta en tur ut dit!

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 20:31   #15
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Best of Fosen?

Jeg må anbefale http://www.vikafjaera.net/
Ligger i Ratvika, utenfor Åfjord, på vei mot Stokksund og Stokkøya,
Her har vi nemlig hytte.

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 20:40   #16
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.967
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Best of Fosen?

Opprinnelig lagt inn av Anikka, her.

Fosen er fint!

Det er ei hule (Harbakhula?) i området også som vi har tenkt å sjekke ut, men jeg har ikke vært der.
.

Og ved Harbakhula er det en natursti som jeg var med å gå opp i min barndom.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 20:43   #17
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Best of Fosen?

Fosen er jo fantastisk, så jeg skjønner at dere vil feriere her. Norge i miniatyr.

Egentlig kunne dere satt av ei uke bare i Åfjord kommune. I Sørdalen har dere mulighet for å leie kanoer og dra på kanopadling, i Stordalselva eller Nordalselva kan dere fiske etter laks, på Momyra kan dere gå innover fjellet, eller låne båt på Momyrvatnet. Kjøreturen ut mot Stokkøya er spektakulær med en strekning som fint kan måle seg med vestlandsveiene. Harbakhula er nevnt, sykkeltur rundt Linesøya er en opplevelse, Stokkøya sjøsenter med sub-leilighetene og ikke minst strandbaren! Det er magisk å sitte der og nyte havet.
Det er så mye mer, ta en titt på www.afjordsguiden.no og se om du finner mere inspirasjon.

Angående badestrender, så er både Hosnasand hvor Stokkøya sjøsenter ligger og Vikafjæra som er nevnt over her, fine.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:13   #18
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.912
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Best of Fosen?

Takk takk! Nå har vi jo masse å se og gjøre der. Kanskje vi må utvide til 2 uker

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 19:56   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Best of Fosen?

Jeg mente Linesøya. Hvorfor i alle dager skrev jeg Jeløya?

Men ja. Linesøya.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
fosen, norgesferie


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no