Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Første barn og bil ...

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-07, 15:21   #1
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Første barn og bil

Vi har jo egnetlig bestemt oss for å selge primeraen vår og kjøpe oss en større familie bil.

Når vi kjøpte vognen vår og skulle ta den med hjem måtte vi ta av hjule freme og legge understellet inni først før vi måtte sette inni bagen med fotenden først for å få den inn i bilen. synest dette var veldig tungvindt og ønsker ikke akkurat å stå å gjøre dette flere ganger for dagen

Har mer eller mindre klart å overtale sambo til å selge sin elskede bil. Han er så glad i denne bilen at jeg får jo dårlig samvittighet. Men det er jo JEG som kjører bilen hver dag, og jeg som må ta vognen inn og ut av bilen. ikke han. han kjører jo en liten konebil (fiat punto ) til jobb.

Han la ut bilen på et bilforum og begrunnet bilsalget med at en liten en er på vei.

Da kommer mange og sier at han trenger jo ikke selge bilen fordi at det er små på vei. alle de hadde jo klart seg med både en og 2 unger i samme type bil.

Føler jeg blir usikker, vi klarer jo oss fint med bilen. det er jo ikke akkurat en yaris. men jeg synest den er tung og vanskelig. Nå sliter jeg i tillegg veldig med å komme meg ut og inn av bilen fordi den er så utrolig lav og magen er litt i veien.

Jeg føler at jeg vil bytte ut bilen litt fordi dette barnet skal være velkomment, ikke bare komme som tilegg til tilværelsen vi allerede lever i. Barnet er planlagt og veldig vekomment av oss begge. Hvorfor skal vi ikke gjøre tilværelsen som småbarnsfamilie lettere med å bytte ut sportsbilen?

men han er jo så glad i bilen..

vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegge.. kansje noen kan komme med for og imot for å selge bilen å bytte han ut med en Opel Zafira? (som er bilen vi mest sansynlig kommer til å kjøpe i bytte)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg primeraGT.jpg (78,6 KB, 15 visninger)

Sist redigert av Isolde : 09-02-07 kl 16:51.
Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 15:26   #2
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: første barn og bil..

Hva dere skal gjøre må dere vel bare finne ut av selv, men jeg kan jo bidra med skryt av Zafira, som vi kjøpte før jul. Er kjempefornøyd med denne bilen!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 15:29   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: første barn og bil..

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Da kommer mange og sier at han trenger jo ikke selge bilen fordi at det er små på vei. alle de hadde jo klart seg med både en og 2 unger i samme type bil.

Hva dere skal gjøre kan bare dere to bestemme, men du kan jo tenke litt på denne:
Alle de som påstår de har hatt barn i lignende bil; har de hatt dem bakovervendt?

For DER har du et godt argument for å bytte bil, og det som gjorde at vi byttet etterhvert - barnevogn var ikke noe problem, men det begynte å bli trangt for både barnet og den som satt i passasjersetet med bakovervendt sete.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 15:36   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: første barn og bil..

Er bakovervent sete sambo er veldig redd for.

Med babysete bak passasjersete går det helt greit, men man må gå frem ta frem passasjersete, montere babysete og ta sete bakigjen. veldig tungvindt. bak førersete kan jeg bare glemme det.

det var en som hadde lignende bil som hadde beSafe størrelse traktor, men sto ikke om det var bakover eller fremover.. en til som hadde bakover vendt sete. Sambo er veldig klar over at jeg har ingen planer om å snu gutten før jeg absolutt må. og han har behov for god plass når han sitter i passasjersete og..

jeg vil jo ikke at dere skal si om vi skal bytte den ut eller ikke..

men kunne godt tenkt meg erfaringer fra folk som har hatt liten bil og barn. hvorfor de ikke byttet den ut eller hvorfor de eventuelt gjorde det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 17:07   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Første barn og bil ...

Dere må jo bli enige om hva som skal veie tyngst. Komfort, fart eller sikkerhet, for eksempel.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 17:15   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: første barn og bil..

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

men kunne godt tenkt meg erfaringer fra folk som har hatt liten bil og barn. hvorfor de ikke byttet den ut eller hvorfor de eventuelt gjorde det.

Vi har en Mercedes 190E, den er liten, men vi tenkte aldri tanken på å bytte den ut. Og at et barn skulle være mindre velkomment fordi man ikke bytter ut bilen, det klarer jeg absolutt ikke å se.

Eneste problemet vi hadde med liten bil, var at selene ikke var så veldig lange og at vi derfor hadde problemer med å feste barnesetet (de var akkurat lange nok, men jeg kunne godt tenkt meg å ha litt å gå på der).

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 17:22   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Første barn og bil ...

Vi hadde en slik bil:


Det gikk bare akkurat med et Acta Graco Cosmic XTP-sete i. Bakovervendt selvsagt, og montert ytterst på kanten av setet slik det skal.
Passasjersetet måtte så og si helt frem, evt. ta det ikke full så langt frem men heller rettere i ryggen ( pest eller kolera i grunnen) og det var LITE komfortabelt på turer over 5 minutter.

Dog var det jo aldeles superb plass i bagasjerommet, stasjonsvogn som det jo er.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 17:24   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: første barn og bil..

jeg mente egentlig ikke at det ikke er like velkomment. Men får en følese innimellom at enkelte nekter å gi fra seg tilværelsen sån som den var før for å få en lettere tilværelse med barn.

Jeg er vel egentlig ganske bestemt selv om at jeg ønsker ny bil, Har aldri vert så glad i bilen, selv om den går fort og ikke ser så halvgalen ut.

Det med selene sliter vi med i primeraen og. Er faktisk bare jeg som klarer å montere bilsete i den fordi det er akkurat lang nok sele som låser seg veldig lett og da må man ta oppigjen alt.

Det gikk 10 ganger lettere å montere sete i zafiraen hvor man lettere kom til bak passasjersete fordi man kan tippe fremsete fremover fra der man står i baksete og selene var lenger. Setene var og litt flatere og gjorde at liggestillingen i sete ble bedre.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 17:43   #9
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Første barn og bil ...

Vi hadde en Mitsubishi Lancer (litt mindre enn primeran) når storebror var ny verdensborger. Barnestolen hadde vi bak passasjersetet, og baggen hadde vi i baksetet ved siden av barnestolen. Vognens understell baki kofferten. Fungerte veldig greit så lenge det bare var oss 3 som skulle være med. :hjelpsom:

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 17:46   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Første barn og bil ...

takk for at du deler erfaringen HP,
Hvordan fungerte det når dere skulle mer enn på butikken, eller hadde hadlet litt eller skulle ha en til passasjer i bilen?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 17:51   #11
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Første barn og bil ...

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

takk for at du deler erfaringen HP,
Hvordan fungerte det når dere skulle mer enn på butikken, eller hadde hadlet litt eller skulle ha en til passasjer i bilen?

Det eneste som var problematisk var å ha med ekstra passasjer. Da satt vi baggen i passasjersetet framme, også satt 2 ved siden av babystolen bak. Vi reiste mye på den tiden og det gikk veldig greit å få med seg alt vi trengte, eneste var at vi måtte pakke med omhu i litt mindre vesker/bagger/poser. Koffert hadde feks aldri gått. Handling gikk veldig fint, posene sto støtt oppi kurven på understellet baki bilen.

Har dere sub baki kofferten? Den må i tilfellet ut.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 17:54   #12
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Første barn og bil ...

hehe, suben er allerede fjernet.. den fikk han beskjed om å selge 1 månde etter jeg fant ut jeg var gravid.. jeg oppdaga da at vi har faktisk bagasjerom før det var det ikke plass til mer en en 700kr handlig på rema før det var fult

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 18:44   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Første barn og bil ...

Nå er bilen lagt ut for salg, får vi solgt den får jeg heller ta den dårlige samvittigheten over at han måtte selge drømmebilen sin senere.

Hjelper på samvittigheten at han har en gammel mini morris han kan kose seg med som han ikke kommer til å selge.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 18:54   #14
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Første barn og bil ...

Det er mye billigere å bytte barnevogn enn bytte bil! Det er mange modeller som blir små og kompakte sammenlagt.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 18:55   #15
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.839
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Første barn og bil ...

Vi har stasjonsvogn, men liker ikke å ta storvogna inn i og ut av bilen. Har derfor kjøpt en liten trille som bilstolen passer i. Trilla tar liten plass, den veier nesten ingen ting, og den er enkel å håndtere. Ingen terrengvogn, men glimrende til småturer i byen og på kjøpesentre. Kanskje en ide hvis dere synes storvogna er trælete å transportere.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 18:59   #16
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Første barn og bil ...

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det er mye billigere å bytte barnevogn enn bytte bil! Det er mange modeller som blir små og kompakte sammenlagt.

Vi valgte den minste vognen som passet for våre kriterier når vi kjøpte.

eneste som også passet med kriteriene og var mindre var buggabo men jeg liker den ikke.

Jeg har en Bebe High Trek, og må ta av fremste hjulet på grunn av måten det er laget på sån at den blir ganske høy sammenlagt ellers så blir vognen veldig liten.

vi vurderete og TFK , men valgte ikke denne på grunn av sitterettningen på sportsdelen.

vi er veldig avhengi av bil her vi bor og kommer vel mer eller mindre aldri til å ta bussen med vognen. Derfor må hovedvognen komme lett ut og inn av bilen. vist ikke vil den jo aldri bli brukt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no