Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Endelig skal Benzo ta lappen!!

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-06, 14:54   #1
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Endelig skal Benzo ta lappen!!

Jepp, nå er første skritt tatt- har meldt meg på grunnkurs som starter 15. januar.
Har et stort ønske om å få førekortet innen utgangen av mai 2007, da begynner jeg nemlig å jobbe igjen. Er det realistisk?
Ser for meg 3 doble kjøretimer i uka og da burde vel det bli nok timer til mai?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 14:56   #2
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Jeg aner ikke om det er realistisk, men vil bare ønske deg lykke til. Jeg skulle også gjerne somlet meg til å ta lappen, men det får drøye enda litt til. Orker ikke begynne på det nå.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 22:49   #3
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Lykke til Tror det skal gå greit å bli ferdig til mai

Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 23:37   #4
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Herregud, det må da vitterlig holde...? Hva er minimumkravet for kjøretimer da? Og hvor mye kan du fra før? Jeg har forresten heller ikke lappen. Hvor mye tror du det vil koste?

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 23:39   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Så spennende - lykke til!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 23:48   #6
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Lykke til.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 00:24   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Lykke til.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 00:41   #8
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Lykke til! Eldste datteren vår tok det i fjor, og hun hadde vel ca. en dobbel kjøre time i uken (2*45 min). og holdt vel på med det i ca. tre-fire måneder. Her er det ventetid på kjøretimer, så hun fikk ikke kjøre oftere fordi om hun ville. Kostet oss ca. 20 000,- men det er verd det.Lærekjør så mye som du har tid og ork til hvis du har den muligheten.
Jeg har nå hatt lappen i snart 20 år, og beundrer dem som klarer seg uten.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 00:52   #9
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Vil tro at det skal gå greit å bli ferdig innen mai. Lykke til!

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 01:02   #10
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Det klarer du lett, jeg begynnte i slutten av januar og hadde lappen i begynnelsen av mai. Hadde 6 timer jeg hadde tatt noen år tidligere da.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 13:12   #11
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Herregud, det må da vitterlig holde...? Hva er minimumkravet for kjøretimer da? Og hvor mye kan du fra før? Jeg har forresten heller ikke lappen. Hvor mye tror du det vil koste?

Vet ikke om det er noe minimumskrav, men jeg må sikkert ha en del timer. Vanskelig å lære gamle hunder å sitte vet du.
Det koster nå ca 470 kr for en time + 2200 for grunnkurset med mørkekjøringsdemo. Jeg regner med at jeg må ut med en 25.000 kr.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 23:22   #12
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Så spennende!

Nå kan vel ikke helt det å ta lappen i Texas sammenlignes med å ta den i Norge, men jeg kunne absolutt ingenting da jeg hadde min første kjøretime for noen få uker siden. Nå har jeg hatt ni timer, og kjørelæreren mener at jeg skal klare meg fint med 3 til. Så med 6 timer i uka mener jeg du skulle klare det på en måneds tid. Da har du hatt dobbelt så mange timer som meg, og det skulle vel holde til å lære giring (som jeg slipper ), glattkjøring o.l. Man lærer fortere når man tar det så intensivt også.

Dette går sikkert kjempefint, lykke til!

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 10:59   #13
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Tror det er veldig realistisk. Jeg kjørte opp desmeber8 2005 og hadde øvelseskjørt minimalt og klarte med meg med 11 kjøretimer, pluss lang, mørk og glattkjøring. Og jeg tok teorien hjemme og sto på første forøk og sto på første forsøk på oppkjøringa også.

Lykke til. Og jeg tror du har lappen lenge før mai hvis det ikke er lang ventetid

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:38   #14
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Hvordan går det?

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 13:51   #15
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Jeg er ferdig med Trafikalt grunnkurs. Venter på godkjenning fra biltilsynet, så jeg får begynt å kjøre.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 09:03   #16
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Skulle på glattkjøring i dag, men kjørelærer har blitt syk. Typisk det, når gubben har tatt seg fri fra jobben for å være med lillemann. Men, han har bursdag i dag, så da får vi finne på noe annet koselig i stedet.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 18:19   #17
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Spennende ja Masse lykke til. Tar det lang tid før man får godkjennelse fra biltilsynet?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 18:24   #18
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Hvor mange kjøretimer har du hatt nå, da?

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 18:27   #19
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Lykke til vidre med kjøringen. Jeg trodde det var dyrere å kjøre opp jeg.
Håper dere koser dere med bursdagsfeiring, isteden for glattkjøringen!

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 22:35   #20
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endelig skal Benzo ta lappen!!

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Hvor mange kjøretimer har du hatt nå, da?

Har hatt 12 timer og timen i går gikk så bra at jeg ville bestått om det hadde vært oppkjøring.
Er litt stolt for jeg har ikke kjørt noe før og ikke i mellom timene heller, meeen det var nok en liten porsjon flaks inne i bildet også. Føler meg på langt nær sikker nok til å kjøre opp. Dessuten må jeg ha obligatorisk landveiskjøring først.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no