Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Majsa tar lappen

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 19:20   #1
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Majsa tar lappen

Bedre sent enn aldri, nå skal Majsa endelig, i en alder av 30 år, få seg førerkort. Har bodd i Oslo hele livet, og veldig sentralt hele mitt voksne liv, så det har aldri blitt til at jeg har giddet å bruke penger på det. Men bor man i Texas har man ikke noe valg. Så for noen uker siden tok jeg teoriprøven, og i dag hadde jeg min aller første kjøretime. Det gikk over all forventning, jeg hadde ikke trodd jeg skulle rett ut i trafikken, men det skulle jeg visst. Heldigvis er området akkurat rundt her vi bor veldig rolig, og bilene kjører forsiktig. Startet i oppkjørselen vår, og kjørte litt rundt her vi bor, litt ut på noen mer trafikkerte veier og så hjem igjen. Hadde jeg på forhånd visst at jeg skulle ut på de veiene som jeg kjørte på i dag, hadde jeg ikke sovet i natt, men det var jo ikke noe farlig i det hele tatt. Kjørelæreren var utrolig behagelig. Han mente at jeg burde klare meg med 12 timer. Det får vi nå se på, men i så fall har jeg lappen senest innen 1. februar. Dette innbyr til overdreven smileybruk.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:22   #2
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Lykke til! Det blir nok deilig å få lappen tenker jeg.

Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:23   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Så flott da, Majsa!! Blir spennende å høre hvordan det går, og jeg krysser for at du klarer deg med 12 timer.
Jeg skal begynne etter jul, men gleder meg ikke akkurat.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:25   #4
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Lykke til!

I Texas trenger man lappen, ja, det skjønner jeg godt etter at jeg var der.
Det er ikke bare å rusle ned til sentrum i Houston...

Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:28   #5
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Hvis det er litt oppløftende, så skal jeg fortelle deg at det er lettere å kjøre bil i USA enn Norge. Folk er langt mer høfflige i traffiken der.

Jeg tro du kommer til å klare det strålende. Tenk å slippe trange og dårlige veier.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:31   #6
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Lykke til. Jeg tok også lappen sent og det var en utrolig herlig følelse den dagen jeg sto der med lappen i hånda å kunne ta bilen i garasjen å kjøre selv uten å være avhengig av noen andre.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:34   #7
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Hvis det er litt oppløftende, så skal jeg fortelle deg at det er lettere å kjøre bil i USA enn Norge. Folk er langt mer høfflige i traffiken der.

Jeg tro du kommer til å klare det strålende. Tenk å slippe trange og dårlige veier.

Det er både óg, både det med veiene og høfligheten. Her i Houston er det for det aller meste både gode veier og relativt hensynsfulle bilister, men mannen min synes fortsatt at det går roligere for seg hjemme. Vi bodde i New York noen måneder før vi flyttet hit, og der kunne ikke ti ville hester fått meg til å kjøre. Kanskje det har litt med by og land å gjøre, at det er roligere lenger ut på landet enn enn i mer urbane strøk.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:52   #8
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Det er både óg, både det med veiene og høfligheten. Her i Houston er det for det aller meste både gode veier og relativt hensynsfulle bilister, men mannen min synes fortsatt at det går roligere for seg hjemme. Vi bodde i New York noen måneder før vi flyttet hit, og der kunne ikke ti ville hester fått meg til å kjøre. Kanskje det har litt med by og land å gjøre, at det er roligere lenger ut på landet enn enn i mer urbane strøk.

Nei NY må vel verre en av de verste stedene i verden å kjøre. Jeg hadde heller aldri satt meg inn å kjørt en bil der.

Lykke til.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 20:44   #9
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Endelig! Dette blir bra Majsa.

Tror nok jeg ville foretrukket å ikke vite det dersom min første kjøretime skulle ført meg ut på traffikerte veier. Heldigvis gjorde jeg ferdig de greiene der for ti år siden, med en pappa som betalte gildet.

Lykke til videre på ferden mot førerkortet. (Kjør på med smilyene du)

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 20:45   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:02   #11
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Masse lykke til !

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:42   #12
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Lykke til! De store shoppingsentrene litt utenfor nærmer seg nå med lappen i hånden.

Får du øvelseskjørt noe utenom, eller må du klare deg med kjøretimene?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:53   #13
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Lykke til! De store shoppingsentrene litt utenfor nærmer seg nå med lappen i hånden.

Får du øvelseskjørt noe utenom, eller må du klare deg med kjøretimene?

Ja! Nå kan jeg kjøre til Galleria og Babie'rUs akkurat når jeg vil!

Snakket akkurat med mannen på telefon, og han sa at vi kan jo prøve å få kjørt litt i helgene i tillegg, så er jeg sikker på å klare meg med de 12 timene.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 00:04   #14
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Majsa tar lappen

En liten digresjon, kikket du innom på Quilters Convension?

Koblet plutselig at en venninne akkurat har vært i Houston - på Galleria - og kjøpt seg de lekre bootsene....

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 00:06   #15
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Lykke til, dette klarer du fint!
Jeg tok lappen i en alder av 35 år og trodde aldri jeg skulle klare det, men det gikk raskt og fint!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 00:07   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Lykke til med lappen!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 00:11   #17
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Så spennende! Ønsker deg masse lykke til.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 00:14   #18
Cathrine
Ser meg litt rundt
 
Cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Innlegg: 70
Cathrine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Lykke til, Majsa!

Håper jeg blir like tøff en dag..

__________________
Storesøster født januar 04 Lillebror født mars 06
Cathrine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 02:48   #19
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

En liten digresjon, kikket du innom på Quilters Convension?

Koblet plutselig at en venninne akkurat har vært i Houston - på Galleria - og kjøpt seg de lekre bootsene....

Nei, der var jeg ikke. Hørte at det skulle være en av de største festivalene i Texas.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 20:32   #20
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Nå har jeg hatt 10 kjøretimer, hadde den første på nesten to måneder i dag. Gruet meg veldig på forhånd, og trodde jeg skulle være skikkelig klønete siden det var så lenge siden sist. Men det gikk over all forventning, jeg hadde full kontroll, gjorde minimalt med feil og følte meg i det hele tatt veldig trygg. Så hvis det går like bra de neste gangene, regner jeg med å få kjørt opp i løpet av neste uke. Har betalt for 12 kjøretimer, og kjørelæreren mener fortsatt at jeg skal klare meg med det.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no