Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kaster du hva som helst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-06, 10:28   #21
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.


Kanskje jeg skulle la mannen min kaste mine ting og jeg hans? Nei, jeg tør ikke!

Eg prakiserer det slik at eg kastar mannen sine ting, men han får ikkje røre mine. Fungerer kjempefint!



Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:28   #22
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg kaste med glede. Eg elskar å kaste eg! Men sorterer etter beste evne underveis; Sko og klær går til innsamling til Baltikum gjennom barnehagen, nips og dets like går til NMS-butikken, magasin og slikt går til glade venninner osv osv.

Eg orkar rett og slett ikkje ha for mange ting rundt meg. Blir litt :rabla: av det.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:28   #23
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg oppbevarer alle fagbøkene mine på jobb. Eg torer ikkje tenke på kor det hadde sett ut heime dersom eg hadde alle fagbøkene ståande der...

Du kan komme på besøk til oss og ta en titt. (Mannen er p.t. kontor- og arbeidsløs, og det betyr at ca. 1000 fagbøker kom deisende hjem til oss. Han sorterte dem nitid i kassetype 1 (må være tilgjengelig til enhver tid), 2 (diskuteres med Tinetoff) og 3 (rett på loftet). Nå kan dere gjette hvor mange kasser det ble av hver. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:30   #24
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Kanskje jeg skulle la mannen min kaste mine ting og jeg hans? Nei, jeg tør ikke!

Mannen min stiller alltid det magiske spørsmålet: Har du brukt dette det siste året? Og når jeg sier: eh... nei... Så kastes det. Har jeg det, så får jeg beholde det til neste runde.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:30   #25
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker med skrekk når familien ryddet den vesle leiligheten til oldemor. Hun hadde bodd der siden slutten av 20-tallet, og det meste av utstyr, møbler og nips var helt inntakt fra den tiden. De leide en container og lempet oppi både det ene og det andre. Heldigvis var mamma raskt ute og plukket opp det meste igjen. Mye av det var jo på grensen til antikt, og faktisk verdt ganske mye. For farmor og søsknene var det bare søppel.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:31   #26
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.


Eg orkar rett og slett ikkje ha for mange ting rundt meg. Blir litt :rabla: av det.

Jeg også. Etter å ha hatt foreldre som samler og ikke skal kaste alt mulig tull, så blir jeg sprø av for mye ting og tang. Men jeg har også arvet den aversjonen mot å kaste. Heldigvis går det lettere å gi bort, for da kommer det jo til nytte for noen.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:32   #27
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Du kan komme på besøk til oss og ta en titt. (Mannen er p.t. kontor- og arbeidsløs, og det betyr at ca. 1000 fagbøker kom deisende hjem til oss. Han sorterte dem nitid i kassetype 1 (må være tilgjengelig til enhver tid), 2 (diskuteres med Tinetoff) og 3 (rett på loftet). Nå kan dere gjette hvor mange kasser det ble av hver. )

Eg tippar ei 90%, 5%, 5%-fordeling...i den rekkefølga.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:33   #28
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg også. Etter å ha hatt foreldre som samler og ikke skal kaste alt mulig tull, så blir jeg sprø av for mye ting og tang. Men jeg har også arvet den aversjonen mot å kaste. Heldigvis går det lettere å gi bort, for da kommer det jo til nytte for noen.

Om en gir bort og omplassere rydde en jo for seg sjøl også

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:33   #29
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig kunne eg tenkt meg en byttering for klær eg

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:34   #30
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har også problemer med å kaste... Derfor prøver jeg å være desto mer kresen på hva som kommer inn i huset.

Klær derimot, har jeg ingen problemer med å gi bort.

Samma her

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:34   #31
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Egentlig kunne eg tenkt meg en byttering for klær eg

Den vil jeg være med på!

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:34   #32
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går greit å kvitte seg med ting så lenge jeg klarer å innbille meg selv at andre kan få bruk for det. Jeg kaster sjelden brukbare ting i søpla. Jeg gir det bort, enten til kjente eller til loppemarked eller Frelsesarmeen. Det jeg har problemer med å kaste er fotografier og papirer av personlig art. Ja, også bøker selvsagt.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:35   #33
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg tippar ei 90%, 5%, 5%-fordeling...i den rekkefølga.

Tja, det var vel mer 70-20-10, men kategori 1 og 2 var jo egentlig den samme, noe han burde innsett med en gang. Det er i hvert fall litt fullt hos oss. Av uoppakkede kasser, selvsagt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:38   #34
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har flyttet 2 ganger på 1 år, og var nødt til å kaste.Men visse ting kaster man ikke, slik som bøker, CD, LP-er, jule-bursdag-sommerferiekort, glansbilder, viskelær, mors gamle drakter/kjoler og annet som skal passe om ca 10 kg, og listen kan bli uendelig lang.

Det er flere bøker og CD vi har hatt 2 av, i samme utgave vel og merke, disse lar jeg venner plukke med seg når de er på besøk. Alt jeg hadde av krus og tallerkener og ikke hadde hjerte til å kaste donerte jeg til en vennine som akkurat har flyttet alene. Alt av klær går til Armen.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:42   #35
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Tja, det var vel mer 70-20-10, men kategori 1 og 2 var jo egentlig den samme, noe han burde innsett med en gang. Det er i hvert fall litt fullt hos oss. Av uoppakkede kasser, selvsagt.

Så i prinsippet bomma eg berre med 5%

Eg har vurdert bibliotek i nyehuset, men er ikkje heilt sikker på om eg har plass til det.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:43   #36
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Så i prinsippet bomma eg berre med 5%

Eg har vurdert bibliotek i nyehuset, men er ikkje heilt sikker på om eg har plass til det.

Bygger du et hus som ikke har plass til bibliotek?!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:44   #37
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Bygger du et hus som ikke har plass til bibliotek?!

Og eg som vurdere bygge PÅ for å få plass til et...

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:46   #38
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Så i prinsippet bomma eg berre med 5%

Eg har vurdert bibliotek i nyehuset, men er ikkje heilt sikker på om eg har plass til det.

Jeg har planene klare for mitt!!!
Må bare få tatt badet nede i kjelleren først...så er det biblioteket sin tur!!! Å herremin hatt som jeg gleder meg!!!!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:47   #39
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Mannen min stiller alltid det magiske spørsmålet: Har du brukt dette det siste året? Og når jeg sier: eh... nei... Så kastes det. Har jeg det, så får jeg beholde det til neste runde.

Sånn holder vi på her også, bare at det da er jeg som stiller spørsmålet. Jeg har blitt kjempeflink til å kaste. Jeg har lært etter diverse flytterunder, nemlig. Eneste jeg sliter litt med, er barnas klær. De ligger i kasser og venter på å bli brukt igjen, men det spørs om det gjør det, gitt.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 10:50   #40
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når loftstuen bygges skal det tilpasses med vegger for bøker. Kunne tenke meg å ikle alle veggene oppe med bokhyller.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no