Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kodelås til leilighetsdør?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-22, 16:06   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Spørsmål

Kodelås til leilighetsdør?

Jeg må enten få kopiert opp en haug med nøkler eller få etablert kodelås på inngangsdøra til leiligheten. Jeg har forsøkt å google, men får bare opp mange alternativer, ikke faktiske erfaringer med de ulike kodelåsene.

Er det noen her som har kodelås på dør til leilighet? Altså ikke ytterdør.


Eventuelt, er det noen som har forslag til hva jeg trenger? Det holder i massevis med en billig, driftssikker sak med kodelås. Jeg trenger ikke app-styring siden folk uansett ikke kommer seg forbi ytterdøra på egenhånd.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-22, 16:10   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kodelås til leilighetsdør?

Har et par naboer i bygget her som har tror jeg. Den er rund har jeg sett. Kan sjekke litt opp i det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-22, 16:18   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kodelås til leilighetsdør?

Yale Linus fungerer veldig godt. Vi har den ikke selv for vi har nok nøkler og man må igjennom ytterst uansett. Men vurderer det sterkt. Mamma har den dog, og er veldig fornøyd. Hun har samme problem men ringer bare på til naboen for å komme inn om hun glemmer nøkkelen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-22, 16:35   #4
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kodelås til leilighetsdør?

NB! Hvis dette er i ett borettslag feks, så er det ikke sikkert at du har lov til å endre til kodelås. «Hytta» vår i byen er i et borettslag med felles ytterdør, og vår nåværende nøkkel passer til både felles ytterdør og vår leilighetsdør. Jeg vurderte å endre låsen på vår leilighetsdør til kodelås men fikk beskjed om at det ikke er lov siden masternøkkelen borettslaget har (styret, vaktmester eller lignende) ikke ville kunne brukes da.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-22, 17:16   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.381
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kodelås til leilighetsdør?

Nøkkelboks med kode, kan det være et alternativ?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-22, 17:25   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kodelås til leilighetsdør?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

NB! Hvis dette er i ett borettslag feks, så er det ikke sikkert at du har lov til å endre til kodelås. «Hytta» vår i byen er i et borettslag med felles ytterdør, og vår nåværende nøkkel passer til både felles ytterdør og vår leilighetsdør. Jeg vurderte å endre låsen på vår leilighetsdør til kodelås men fikk beskjed om at det ikke er lov siden masternøkkelen borettslaget har (styret, vaktmester eller lignende) ikke ville kunne brukes da.

Vi har det også slik, så forstår ikke helt hvordan de fikk det til.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-22, 17:26   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kodelås til leilighetsdør?

Vi bor ikke i leilighet, men har yale linus fordi den fulgte med ytterdøren vår. Vi har i tillegg kjøpt et bluetooth tastatur til den fordi vi ikke ønsket å kun ha app styring. Fungerer bra, eneste ulempen jeg har vært borti er at fordi jeg har android som liker å skru på batterisparing på apper slutter noen ganger den automatiske opplåsingen å virke.

Jeg må innrømme at jeg liker app-delen. Jeg kan låse opp til noen selv om jeg ikke er hjemme, jeg kan se hvem som er kommet hjem og når de kom hjem. Noe som er ganske greit når man har tenåringer.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-22, 17:29   #8
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kodelås til leilighetsdør?

Hvis du bruker unloc så syns det ikke at du har kodelås. Da låser du opp med en app. KAn fortsatt bruke vanlig nøkkel i låsen. https://no.unloc.app/ Vi har den på ytterdør og garasjedør i blokka. Vi skal få den til inngangsdøren også. Venter bare på resten av blokka. Vi skal legge inn felles bestillingen i håp om å få ned prisen.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-22, 17:38   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kodelås til leilighetsdør?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

NB! Hvis dette er i ett borettslag feks, så er det ikke sikkert at du har lov til å endre til kodelås. «Hytta» vår i byen er i et borettslag med felles ytterdør, og vår nåværende nøkkel passer til både felles ytterdør og vår leilighetsdør. Jeg vurderte å endre låsen på vår leilighetsdør til kodelås men fikk beskjed om at det ikke er lov siden masternøkkelen borettslaget har (styret, vaktmester eller lignende) ikke ville kunne brukes da.


Er jo derfor man bruker Linus som ligger på innsiden sånn at nøkkel fortsatt jn brukes.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-22, 17:50   #10
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kodelås til leilighetsdør?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Er jo derfor man bruker Linus som ligger på innsiden sånn at nøkkel fortsatt jn brukes.

Interessant - hjemme (i huset) har vi Yale doorman med kode, og det fungerer glimrende, derfor jeg hadde lyst på i leiligheten også. Jeg skal se på noen alternativer da, med nøkkel, men spørs om den låsen lar seg tilpasse masternøkkelen de har til alle leilighetene i bygget, de ønsker neppe å bare få en kopi av vår nøkkel (og potensielt 30 andres nøkler) hvis de i dag bare har en masternøkkel til alle.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-22, 17:54   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.474
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kodelås til leilighetsdør?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har et par naboer i bygget her som har tror jeg. Den er rund har jeg sett. Kan sjekke litt opp i det.

Det er ikke nøkkelboks for hjemmetjenesten?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-22, 18:09   #12
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kodelås til leilighetsdør?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Er jo derfor man bruker Linus som ligger på innsiden sånn at nøkkel fortsatt jn brukes.

Det er ikke anbefalt å bruke nøkkel bortsett fra til nød på yale linus. Dersom du låser opp med nøkkel bør låsen kalibreres etterpå.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-22, 18:16   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kodelås til leilighetsdør?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det er ikke nøkkelboks for hjemmetjenesten?

Tror ikke det, men evt Sector Alarm? For jeg vet begge naboene som har boksen også har alarm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-22, 20:45   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kodelås til leilighetsdør?

Takk for innspill, og jeg tar gjerne imot flere erfaringer!

Jeg sjekker med styret for sikkerhets skyld, men naboen under meg har kodelås, så vil tro det er ok. Her er det en egen nøkkel til leiligheten, i tillegg til ytterdøra. Legg til egen nøkkel til bodene, sikkerhetslåsen, postkassa og garasjen så begynner det nøkkelknippet å veie tungt..

Nøkkelboks ute har jeg tenkt å prøve å få satt opp som en sikkerhet. Det er bare ikke noe naturlig sted å plassere den.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 11:35   #15
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kodelås til leilighetsdør?

Vi kjøpte en billig nøkkelboks på Mekk om nøkkelboks kan være et alternativ? Dere må jo fortsatt ha nøkler og passe på de, men om det bare er en sjelden gang de glemmer nøkler er boks et godt alternativ.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-22, 12:21   #16
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kodelås til leilighetsdør?

Jeg fikk faktisk beskjed av styret om at nøkkelboks ure IKKE var ønsket. Nuvel, det tror jeg jeg gjør som jeg vil med..

Kodelås var ok. Prøver å finne ut hva slags system som brukes på ytterdøra nede, i beste fall finnes synergimuligheter. Drømmen hadde vært at det var mulig å låse opp døra nede med app..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no