Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Touran

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-07, 20:35   #1
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Touran

Noen som har erfaring med denne bilen?
Vi prøvekjørte en i dag. Baksetene virket elendige å sitte i, men vi skal jo ha to bilstoler i så det betyr gjerne ikke så mye.

Syntes også at den virket litt kjip i kontrollpanelet (eller hva det heter).
Men bra forseter, høyde (for bekkenløsningen min), bagasjerom og romslighet.

Men skulle gjerne hørt om noen hadde erfaringer med den.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 20:36   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Touran

Jeg vet at Irma har Touran. Hør med henne.

Vi har Mazda 5 og er veldig fornøyd.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 20:37   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Touran

Var du hos den lokale VW-forhandleren? Om du var det vet jeg om mange som er veldig misfornøyde med servicen der.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 20:39   #4
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Touran

Vi valgte den bort og kjøpte Ford S-max isteden. Det var flere grunner:
-S-max hadde større bagasjeplass med alle 7-setene oppe.
-Vi prøvde to ulike VW-forhandlere med elendig service.
-Og en gjen med andre tekniske ting som jeg ikke satt meg inn i.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 20:56   #5
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Touran

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Var du hos den lokale VW-forhandleren? Om du var det vet jeg om mange som er veldig misfornøyde med servicen der.


Ja det er det mannen min prøver å fortelle meg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 20:57   #6
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Touran

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Vi valgte den bort og kjøpte Ford S-max isteden. Det var flere grunner:
-S-max hadde større bagasjeplass med alle 7-setene oppe.
-Vi prøvde to ulike VW-forhandlere med elendig service.
-Og en gjen med andre tekniske ting som jeg ikke satt meg inn i.


Ja vet andre som også har gjort det. Valgt s-max. Men mandarin-mannen vil ikke ha Ford igjen (har det i dag). Steike han er sta. Jeg må mase litt til.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 20:58   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Touran

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Ja vet andre som også har gjort det. Valgt s-max. Men mandarin-mannen vil ikke ha Ford igjen (har det i dag). Steike han er sta. Jeg må mase litt til.

Hva med Mazda 5?

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 20:58   #8
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Touran

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Ja vet andre som også har gjort det. Valgt s-max. Men mandarin-mannen vil ikke ha Ford igjen (har det i dag). Steike han er sta. Jeg må mase litt til.

Jeg ville heller ikke ha Ford, men guri så god den er å kjøre.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 21:02   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Touran

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Ja det er det mannen min prøver å fortelle meg.

Bare siste uka har jeg hørt om to misfornøyde kunder som hadde forholdsvis nye bilser på service. Hold dere borte fra Møller og mercedesforhandleren her i byen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 21:13   #10
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Touran

Nettopp.
Toyota står fortsatt høyt i kurs her. Men jeg vil gjerne sjekke ut andre også før vi bestemmer oss. Mazda 5 har vi også med i vurderingen.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 21:14   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Touran

Etter fem år med Mercedes var det en lettelse å gå tilbake til driftsikre Toyota.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 21:22   #12
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Touran

Vi valgte også bort Touran. Prøvde mange forskjellige i samme kategori og endte opp med en Citroen C4 Grand Picasso 7-seter. Lekker!

  Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 21:38   #13
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Touran

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Jeg vet at Irma har Touran. Hør med henne.

Stemmer det. Og jeg reklamerer gjerne. Vi er fra "familien Touran". Jeg og mannen min har hver vår Touran 105 TDI DSG, og vi er superfornøyd. Har tre stk Touraner til i nærmeste familie, og alle disse er også fornøyd. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg er så fornøyd. Den er god å sitte i, sittehøyden er perfekt (jeg hater å sitte "på bakken - slik man må med de fleste biler), jeg liker "panelet" - selv om det krevde litt tilvenning etter en Toyota Yaris, jeg synes den avgir en følelse av kvalitet, den er stillegående, god bagasjeplass. Sist men kanskje aller mest - jeg elsker DSG-girkassene. Den girer ubemerket, og gir ikke et lite "rykk" ved giring slik biler med automatgir gjør. Den er en drøm å kjøre i trafikk med. Det eneste jeg kan komme på som er negativt, er at det ikke blir veldig god plass i passasjersetet foran med bakovervendt sete.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 21:41   #14
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Touran

Vi har 2 i nærmeste familie med Touran, og de er fornøyde med bilen. Det er jo en forholdsvis driftssikker VW dette. Men jeg signerer de andre her med misfornøydhet med VW verkstedet. De er virkelig dårlig på service altså.

Avsporing:
Husker en gang for noen år siden vi hadde vår daværende passat inne til service, og de ringte og sa vi måtte ha ny bunnpanne, for gjengene var ødelagt. Da vi påpekte at det er jo verkstedet som har skrudd på denne bunnpannen hver gang det har vært oljeskift ble det stille i andre enden av røret. De hadde nok tenkt at vi bare skulle gå med på å betale 3000 for ny bunnpanne som DE hadde ødelagt... særlig!

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no