Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

En bil som passer for meg?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-07, 15:54   #1
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En bil som passer for meg?

Vi skal bytte bil i år. Den nye bilen bør ha 7 seter og koste maksimalt 350000 ny inkl. oppgradering til akseptabel standard. I tillegg kunne jeg godt tenkt meg automatgir e.l. og 4wd eller spinnkontroll. Er det en bil som passer for meg? Jeg har Toyota Verso og Mazda 5 på listen foreløpig.

Bill. mrk. Foretrekker japser.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 19:08   #2
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En bil som passer for meg?

Jeg er superfornøyd med min Mazda5! Kjempepraktisk bil - skyvedørene bak er helt supre! God plass til bagasje når bare det vanlige baksetet er i bruk - med 7 personer i bilen er det ikke mye plass til bagasje. Anbefaler dieselmotor - jeg har kjørt med både dielselmotor og bensinmotor og foretrekker helt klart dieselutgaven. Ungene har det veldig fint i baksetet - de sitter ganske høyt og setene kan justeres. I tillegg gjør skyvedørene det veldig enkelt å feste barneseter o.l. Jeg er imidlertid usikker på om du får den med automatgear - firhjulstrekk har den i alle fall ikke. Hos Mazda får du vel kun mazda pick up med firhjulstrekk og det tviler jeg på er bilen for deg. Litt vel luftig for ungene på bagasjeplanet kanskje

Lykke til med bilvalget!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 20:25   #3
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En bil som passer for meg?

Vi har også Mazda 5, 7 seter og er kjempe fornøyd. I påsken var det 1 år siden vi kjøpte den. Vi har modellen som har ryggekamera og den har jeg brukt mye og er super fornøyd.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:47   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En bil som passer for meg?

Takk for Mazda 5-innspill! Hadde ikke fått med meg at den hadde skyvedører bak - det er jo genialt for oss med tenk-om-barnet-slår-bildøren-inn-i-nabobilen-nevroser.

Hvis noen har noen tips om andre biler jeg bør sjekke ut som oppfyller sete- og priskriteriet mitt så mottas alt med takk!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:55   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En bil som passer for meg?

VW Touran er ikke japse, men en av de bilene som vw har laget som er befengt med ganske lite feil, iflølge "svenske bilprovningen". Den har på 3 år gamle biler 2 % feilrate, og det er ganske bra sammenlignet med en del andre biler i den lista.
Så hvis det er pga driftsikkerhet du liker japsebiler, så er allikevel Touran et alternativ.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:59   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En bil som passer for meg?

Ja, Touran bør muligens også inn på listen. Har vært litt usikker på om den blir for dyr, men jeg skal sjekke den ut. Takk for tipset!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 12:00   #7
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En bil som passer for meg?

Hyundai Trajet - ikke japse men koreaner
Jeg har det som konebil; 7-seter (kan ta ut de setene du vil), jeg har automat (har rattautomat jeg da), stillegående helt fantastisk bil - fått masse masse skryt for den. Goood plass inni til alle - går supert å kjøre Tronheim - Oslo med sju voksne i

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 12:02   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En bil som passer for meg?

:noterer: Huyndai Trajet.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no