Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Diagnose, takk

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-07, 00:51   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Diagnose, takk

Pasient:

Min elskede Passat 1,8.

Case:

Et usannsynlig bensinforbruk, og oljelampa blinker og piper støtt og stadig. Når lampa blinker går bilen helt ok og akselererer som den skal, men når den FÅR olje derimot… Da blir den helt spinnvill, lugger, rykker, "tikker", akselererer ikke (kinkig i forbikjøringer), og spyr ut eksos som en miljøsynder av rang.

Hva skjer'a?


(Åh. Ja. Det bør kanskje nevnes at den har gått 380.000. Siden '98. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 00:55   #2
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diagnose, takk.

En stakkar sliten liten bil.

Du får ta en skikkelig overhalling på motoren. Er mulig motoren også begynner å si stopp, den orker rett og slett ikke mer.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 01:00   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diagnose, takk.

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

En stakkar sliten liten bil.

Du får ta en skikkelig overhalling på motoren. Er mulig motoren også begynner å si stopp, den orker rett og slett ikke mer.

Liten?




Uff ja. Jeg er redd for det. Tror dessverre ikke at det er så lurt å betale for overhaling av motoren når bilen faktisk har gått (kjørt) så langt.

Bilen min! :hylbæljer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 01:01   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diagnose, takk.

Forresten vil jeg EGENTLIG bare ha svar av typen:

"Bytt ut en pakning!"

"Skift vindusviskere!"

"Vask frontlyktene!"

eller eventuelt:

"Heng inn en Wunderbaum."

Selv om den siste der er litt på grensen, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 01:04   #5
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diagnose, takk.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Liten?



I forhold til V70 min, ja.

Nei det spørs jo hva som lønner seg her. Med tanke på at den har gått så langt og fusker såpass mye som den gjør, så blir det en vurderingsak. Hvor mye skal man koste på et såpass "gammel" bil, ja den blir faktisk ti år. Har nesten like gammel bil jeg altså. Pluss at den har gått så langt som den gjør.

Vist du gir meg til i morgen kveld, så kan jeg høre med en som virkelig kan dette om det er lurt. En jeg kjenner jobber på möller, så han vet nok råd, eller i alle fall litt mer hvor lenge en passatmotor holder.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 01:05   #6
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diagnose, takk.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Forresten vil jeg EGENTLIG bare ha svar av typen:

"Bytt ut en pakning!"

"Skift vindusviskere!"

"Vask frontlyktene!"

eller eventuelt:

"Heng inn en Wunderbaum."

Selv om den siste der er litt på grensen, altså.


Da sier jeg, kjøpe deg en nyere bil.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:04   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diagnose, takk.

Bilen begynner å få gammelmannstendenser, så da må du rett og slett bytte ut spyleveska med old spice...funker som hakka møkk...

*trøtt*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:28   #8
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diagnose, takk.

Det høres dyrt ut, ja. Mulig du bør selge den til noen russejenter snarest ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:55   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Diagnose, takk

Du fyller ikke på for mye olje da? Overskuddet av olje kommer ut som hvit/grå røyk.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 00:15   #10
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diagnose, takk

Diagnosen kan være at toppakningen er i ferd med å ryke. Du trenger en overhalling på motoren, få den inn på verksted for å få et prisoverslag. Ikke lever den på merkeverksted, det er drittdyrt!

Er det toppakningen, så må du medregne ganske mange tusen, men ta å få det fikset før hele toppen vrenger seg, da blir det enda dyrere.

God bedring til bilen din.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 20:39   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diagnose, takk

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Diagnosen kan være at toppakningen er i ferd med å ryke. Du trenger en overhalling på motoren, få den inn på verksted for å få et prisoverslag. Ikke lever den på merkeverksted, det er drittdyrt!

Er det toppakningen, så må du medregne ganske mange tusen, men ta å få det fikset før hele toppen vrenger seg, da blir det enda dyrere.

God bedring til bilen din.


Takk. Tror jeg. Neida, alltid fint å få mulig diagnose!

Så får vi se hvor mye penger det er lurt å bruke på gamle Polly som har gått 380.000.

Det er nok ikke for mye olje forresten, for vi har peiliet oljen før vi har fylt på, og da har det bare vært litt i bunnen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 21:01   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diagnose, takk

Jeg leste spørsmålet for mannen min og han snakket om at slikt kan skykldes lekkasje i simmering som gjør at det lekker olje inn til forbrenningen når det blir påfylt. Det vil føre til soting og lugging.

Han stilte diagnosen med store forbehold.. "Jeg må jo SE en bil for å svare på sånt" var det første han sa. Og det stemmer nok. Du må få en til å sjekke bilen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 21:17   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diagnose, takk

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg leste spørsmålet for mannen min og han snakket om at slikt kan skykldes lekkasje i simmering som gjør at det lekker olje inn til forbrenningen når det blir påfylt. Det vil føre til soting og lugging.

Han stilte diagnosen med store forbehold.. "Jeg må jo SE en bil for å svare på sånt" var det første han sa. Og det stemmer nok. Du må få en til å sjekke bilen.


Jeg kan sette inn et bilde!

Neida.

Problemet er at det er mange som har sett på bilen, men alle har ment at det har vært forskjellige ting. Det er din manns diagnose som har kommet flest ganger i det siste.

Snapdrive neste.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no